Untagonklik 
Erelid

aantal berichten: 3279
 |
|
|
11-03-2008 03:19 |
|
Van Dop 
DSC-verslaggever

aantal berichten: 255
 |
|
Mopper heeft al commentaar geleverd maar natuurlijk weer op de verkeerde plek. Mopper heeft gereageerd bij een aankondiging van het snelschaak-kampioenschap en nog voor de uitslag hier geplubiceerd werd! Anish Giri heeft het toernooi gewonnen met 8-9! Een week eerder schreef ik:Anish speelt als een automaat. Ik neem daarvan afstand . Ik probeer mij in zijn situatie te verplaatsen: Welkom in Nederland Anish, de overgang van het Rusland waar glimlachen onder Poetin een ernstig misdrijf is,is voor ons moeilijk voor te stellen, je moet verhuizen, spreekt de taal niet, kent de gewoontes niet en als je dan hier bij de DSC een snelschaaktoernooi speelt dan ontmoet je ook nog spelers (mopper)die hun partijen live van commentaar voorzien, Ik noem geen namen maar ene R. O was deze avond goed op dreef. En ene H.V. is ook natuurlijk altijd goed hoorbaar. Geen probleem hier op deze club.Men is het gewend. Maar in een andere schaakcultuur is dat misschien ongepast. Mijn vorige commentaar op ons nieuwste lid dat hij als een Fritz speelde neem ik terug . Een nieuw land, een nieuwe school ,nieuwe omgeving, een nieuwe schaakclub, het valt niet mee.!
__________________ Mopper
This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 11-03-2008 at 05:51.
|
|
11-03-2008 05:17 |
|
|