Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » WK van 27 september t/m 16 oktober in Argentinië
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

WK van 27 september t/m 16 oktober in Argentinië Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In San Luis wordt op dit moment het FIDE WK gespeeld. De hele wereld top uitgezonderd Kramnik (en de gestopte Kasparov natuurlijk) is aanwezig.

Vraag is of de winnaar van het toernooi ook daadwerkelijk zal worden beschouwd als de wereldkampioen, of dat er nog een match dient te volgen tegen Kramnik. Laatstgenoemde heeft daar op ingezet.

Helaas voor velen zijn de partijen allen te volgen na betaling. Mensen men toegang tot de ICC (www.chessclub.com) of ChessBase Server (www.playchess.com) zijn daarentegen wel in staat een en ander te volgen.

officieele website
www.ajedrezcampeonatomundial2005.com

officieuze website
www.svpromotie.nl/Bijlagen/wcc.htm

05-10-2005 07:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Dit was een hele leuke dag! Heftige voorbereidingen, of juist het gebrek daaraan Glimlach Leko niet in vorm, Polgar die twee stukken offert - ik krijg de tijd niet om ze allemaal goed te bekijken, want morgen gaan we al weer verder Ja!

Maar het is mooi begonnen, en zeker vandaag, met vier beslissingen. En Zwart schijnt nog niet zo'n slechte kleur te zijn Grijns

http://www.ajedrezcampeonatomundial2005.com/

Commentaren en verslagen (Nigel Short) op
http://www.chessbase.com/


Gisterenavond/vannacht was het (net als gisteren) weer Topalov die als enige wist te winnen. Hij gaat met een magistrale 5½ uit 6 aan de leiding. Indrukwekkend gewoon. Ik hoop voor de rest dat ie nog slechtere momenten gaat hebben, maar ik vrees dat zelfs als ie alleen nog maar remise speelt het toernooi wint.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2005 07:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mwah. Topalov was vooraf mijn favoriet, dus ik hoop eigenlijk dat-ie gewoon zo door gaat.

Het is ook goed voor de schaakwereld als er nu eens een onomstreden wereldkampioen is. Dat kan alleen met een duidelijke score. En ach, Kramnik zal wel tegensputteren, maar als Topalov hem gewoon verslaat of eventueel negeert, dan lijkt me dat geen probleem.

05-10-2005 10:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu ja, ik gun het Topolov wel, en hij speelt ijzersterk, maar zelf hoop ik toch dat Polgar (wishfull thinking) of Anand het hem moeilijk kan(/kon/zou kunnen/had kunnen) maken...

En Kramnik mag eerst weer eens bewijzen dat ie goed is door een toernooi te winnen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2005 12:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Holy sh!t. Wat een toernooi. Gisteren gebeurde er zeer opmerkelijke dingen: Morozevich versloeg Anand, Polgar offerde in een Sciliaans op c3, maar moest dat tegen Svidler met een 0 bekopen, en Topalov wist van een klein plusje langzaam een vol punt te maken. Leko tot slot wist een overweldigende stelling tegen Adams af te wikkelen naar een soepelgewonnen toreneindspel.

Stand na 7 ronden (halverwege)
 Spelerpt
1Veselin Topalov6½
2Peter Svidler4½
3Vishwanathan Anand3½
 Peter Leko3½
4Alexander Morozevich3 
 Rustam Kasimdzhanov3 
5Michael Adams2 
 Judit Polgar2 


Ook wel jammer dat mijn twee favorieten allebei verloren hebben... Frons Huil 2 Frons

Vanavond meer spectakel, gaat dat zien...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2005 07:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Iets minder spektakel nu, Topalov speelt het handig, gaat wat remises pakken en zal mss nog 1x vlammen, maar met 2 punten voor op Svidler en 2,5 op Anand zal z'n eerste plaats nooit meer in gevaar komen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

07-10-2005 15:56 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Moeilijke keuze! Nu moet ik eigenlijk mijn PC beneden zetten, bij de TV, om Anand-Topalov en het Nederlands elftal tegelijk te kunnen bekijken Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-10-2005 18:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Stand na 9 ronden
 Spelerpt
1Veselin Topalov7½
2Peter Svidler5½
3Vishwanathan Anand5 
 Alexander Morozevich5 
5Peter Leko4 
6Rustam Kasimdzhanov3½
7Michael Adams3 
8Judit Polgar2½


Morozevich deed duidelijk goede zaken door van Leko te winnen. Als ie die lijn zou kunnen voortzetten tegen Topolov vandaag (wishfull thinking natuurlijk) en Anand zou winnen van Adams dan kan het nog spannend worden.

Eerlijkheid gebied met te zeggen dat ik verwacht dat Topolov zo solide is dat Moro er niet door heen zal komen, sterker nog het moeilijk zal krijgen om niet te verliezen. Hij laat een schaak zien zo goed, dat je er een beetje bang van wordt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-10-2005 09:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de liefhebbers van Anand:Hindustan Times besteedt regelmatig aandacht aan het WK. Met veel aandacht voor hun Local Hero. Ze lopen wel een beetje achter met hun verslaggeving, maar dat zal te maken kunnen hebben met de teleurstellende resultaten...

En jammer dat Judit gisteren verloor. Frons



 

Susan Polgar

Op chessbase.com had Susan - u weet wel, de zus van - een interresante analyse van het WK tot zover. Gaat dat lezen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-10-2005 06:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

En jammer dat Judit gisteren verloor. Frons


Dat vind ik ook, en ze kwam er nog bijna uit, maar het was natuurlijk wel terecht Glimlach

Grappig was dat zodra de zet f7-f5 op het bord verscheen de anders zo gevatte Seirawan even niets wist te zeggen; na enkele seconden kreeg de zet van hem het predikaat "obscene" Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-10-2005 12:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm jammer, Morozevich heeft het eindspel tegen Svidler niet meer weten te keepen. Toen ik ging slapen (01:50) leek het nog mogelijk (zij het zeer moeilijk). Anand won ook, maar met 2 punten voorsprong op Aannd en 1½ punt op Svidler denk ik niet dat Topolov zich zorgen maakt voor de resterende ronden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-10-2005 11:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller