Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Interne competitie Prometheus ook voor DSC-leden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Interne competitie Prometheus ook voor DSC-leden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanaf donderdag 8 september organiseert Prometheus haar interne competitie.
Ook DSC-leden zijn hier welkom. Om in aanmerking te komen voor de kampioenstitel moet men echter lid zijn van Prometheus.

Er worden 8 ronden gespeeld, waarvan tweemaal een bye kan worden opgenomen (½ punt).
Tempo is één partij van 45 minuten per persoon per partij.
De partijen beginnen om 20:00 uur in het Denksportcentrum.

De data:
8 september 2005
22 september 2005
6 oktober 2005
20 oktober 2005
3 november 2005
17 november 2005
1 december 2005
15 december 2005

Stand en uitslagen op de site van Prometheus

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 09-09-2005 at 16:01.

05-09-2005 14:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren was de eerste ronde. Na een kort welkomswoord werden de partijen van 45 minuten p.p.p.p. gespeeld. De uitslagen waren als volgt:

uitslagen
wit zwartuitslag
Arno Wiersma-Cees van der Sluys1-0
Youri Tegelaers-Henk van Huizen0-1
Lieuwe Boskma-Jan van der Kolk0-1
Marten Kats-René Torenstra0-1
Ger Honderd-Leo Zuijdgeest1-0


Mijn tegenstander vergaloppeerde zich toe hij na Lg5 mijn loper op wilde jagen. Er volgde f6, Lh4, g5. Echter, g5 mocht ik met mijn paard op f3 gewoon slaan omdat er daarna een paard op h5 instond. Een andere speler, die deze maneuvre niet op het bord uitgevoerd zag worden vroeg zich dan ook hoogstverbaasd af waar de zwarte g-pion was gebleven. De stelling die hij zag:

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-09-2005 14:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Mijn tegenstander vergaloppeerde zich toe hij na Lg5 mijn loper op wilde jagen. Er volgde f6, Lh4, g5. Echter, g5 mocht ik met mijn paard op f3 gewoon slaan omdat er daarna een paard op h5 instond. Een andere speler, die deze maneuvre niet op het bord uitgevoerd zag worden vroeg zich dan ook hoogstverbaasd af waar de zwarte g-pion was gebleven.


Pe5! in plaats van Lh4 of in plaats van Pxg5 had je tegenstander waarschijnlijk al door de vlag gebeukt Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-09-2005 15:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag thuis inderdaad ook dat Pe5 veel sterker was. Achter het bord op dat moment totaal niet naar gekeken, aangezien Pxg5 al een hele belangrijke pion won. Overigens kon het alleen na g5, niet na het voorafgaande f6. Althans, dan leverde het niets op.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-09-2005 16:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik zag thuis inderdaad ook dat Pe5 veel sterker was. Achter het bord op dat moment totaal niet naar gekeken, aangezien Pxg5 al een hele belangrijke pion won. Overigens kon het alleen na g5, niet na het voorafgaande f6. Althans, dan leverde het niets op.


*Pakt Fritz erbij*
Het dreigt Pxc6, gevolgd door Lxb5. Het paard staat aangevallen en slaan van 1 van de 2 stukken verliest... dus ...g6 om het paard te dekken en Pxc6 wint Glimlach Toch leuk, dat schaken. Je kunt maar één stuk per keer slaan!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-09-2005 16:26 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Duidelijk dat je de partij er niet bij hebt. De zet g7-g6 was al veel eerder gespeeld. Stop het onderstaande maar in fritz Tong

Wiersma,Arno (1936) - Van der Sluys,Cees (1492)
Interne Prometheus (1), 08.09.2005

1.d4 d5 2.c4 c6 3.Nc3 Nf6 4.Bf4 e6 5.c5 g6 6.Nf3 b6 7.b4 Na6 8.a3 b5 9.e3 Nh5 10.Bg5 f6 11.Bh4 g5 12.Nxg5 Ng7 13.Nf3 Bd7 14.Bd3 Nc7 15.Qc2 Nf5 16.Bxf5 exf5 17.a4 a6 18.axb5 cxb5 19.Ne5 Be7 20.Nxd7 Qxd7 21.Bg3 Kf7 22.Bxc7 Qxc7 23.Qxf5 1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-09-2005 16:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Duidelijk dat je de partij er niet bij hebt. De zet g7-g6 wa al veel eerder gespeeld. Stop het onderstaande maar in fritz Tong

Wiersma,Arno (1936) - Van der Sluys,Cees (1492)
Interne Prometheus (1), 08.09.2005

1.d4 d5 2.c4 c6 3.Nc3 Nf6 4.Bf4 e6 5.c5 g6 6.Nf3 b6 7.b4 Na6 8.a3 b5 9.e3 Nh5 10.Bg5 f6 11.Bh4 g5 12.Nxg5 Ng7 13.Nf3 Bd7 14.Bd3 Nc7 15.Qc2 Nf5 16.Bxf5 exf5 17.a4 a6 18.axb5 cxb5 19.Ne5 Be7 20.Nxd7 Qxd7 21.Bg3 Kf7 22.Bxc7 Qxc7 23.Qxf5 1-0


Heheh, ik had inderdaad teruggeredeneerd naar een stelling met de pion op g7 in plaats van g6 Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-09-2005 17:00 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Wiersma,Arno (1936) - Van der Sluys,Cees (1492)
(..)
1-0


Tja... Red Face Tevreden Red Face

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2005 06:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeg Corniel, jij hebt echt helemaal niets te doen op vakantie, heh?

14-09-2005 11:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je zou het bijna denken he, Martin...

Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-09-2005 02:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tweede ronde was het zwart dat de klok sloeg. Vijf maal trokken de zwartspelers aan het langste eind.

uitslagen
wit zwartuitslag
André van der Weijde-Arno Wiersma0-1
René Torenstra-Ger Honderd1-0
Jan van der Kolk-Gerrit Bussmann0-1
Hans Hendriks-Lieuwe Boskma0-1
Leo Zuijdgeest-Marten Kats0-1


Zelf had ik mijn overwinning aan de klok te danken. Ik kwam naar mijn mening beter uit de opening, maar vond geen manier om het voordeel om te zetten in materiaal. Het eindspel dat ik inging was uiteindelijk remise, maar mijn tegenstander had de tijd niet meer om alle complicaties uit te rekenen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 23-09-2005 at 07:38.

22-09-2005 23:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
In de tweede ronde was het zwart dat de klok sloeg. Vijf maal trokken de zwartspelers aan het langste eind.

uitslagen
wit zwartuitslag
André van der Weijde-Arno Wiersma0-1
René Torenstra-Ger Honderd0-1
Jan van der Kolk-Gerrit Bussmann0-1
Hans Hendriks-Lieuwe Boskma0-1
Leo Zuijdgeest-Marten Kats0-1


Zelf had ik mijn overwinning aan de klok te danken. Ik kwam naar mijn mening beter uit de opening, maar vond geen manier om het voordeel om te zetten in materiaal. Het eindspel dat ik inging was uiteindelijk remise, maar mijn tegenstander had de tijd niet meer om alle complicaties uit te rekenen.


Da's niet helemaal waar, Arno Glimlach Ik had Wit en ik won; die uitslag is dus verkeerd Glimlach
Mijn partij was wel aardig. In een theoretische discussie in de afruil-Gruenfeld speelde mijn tegenstander te langzaam om het Witte centrum te compenseren; mijn f3 was ook niet van de snelle, maar uiteindelijk stonden Zwarts lichte stukken te ver weg om materiaalverlies op de koningsvleugel te voorkomen. (In de leukste variant had Wit 5 verbonden vrijpionnen Grijns)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-09-2005 00:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt natuurlijk gelijk. Ik heb het aangepast. Maar volgens mij stond er op het uitslagenformulier echt 5 maal 0-1. Ik zal het wel navragen Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-09-2005 07:38 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op 6 oktober is de volgende aflevering (op het moment van schrijven: morgen dus!).
Behalve Arno en de dubbelleden van Prometheus en DSC zou het aardig zijn als er nog DSC-leden op dit toernooi afkwamen. Dus: donderdag schaken! Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-10-2005 19:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is ook de 2e avond van het First Thursday Blitz Tournament vanavond.

__________________
I play against pieces

06-10-2005 06:40 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, helaas, dat is volgende week...

www.delftseschaaksite.nl/toernooi/ftbt

ik moet snel de gewijzigde data in de agenda aanpassen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2005 07:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Nee, helaas, dat is volgende week...

www.delftseschaaksite.nl/toernooi/ftbt

ik moet snel de gewijzigde data in de agenda aanpassen...


*grinnik* Dat kon wel eens druk worden, vanavond.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-10-2005 14:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond is ronde vier. DSC-leden zijn nog steeds van harte welkom!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-10-2005 16:09 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller