Delfts Schaakforum » Nationaal » Algemeen [nationaal] » SV Prometheus wint vriendschappelijk duel tegen Het Vrondel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

SV Prometheus wint vriendschappelijk duel tegen Het Vrondel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

SV Prometheus speelt dit jaar geen bondswedstrijden, en heeft dus het idee opgevat om vriendschappelijke wedstrijden tegen andere verenigingen te spelen.

De eerste aflevering liet zien dat SV Prometheus nog steeds de wedstrijdmentaliteit goed op orde heeft: de uitwedstrijd tegen "Het Vrondel" (Ter Heijde) werd winnend afgesloten: 2½-7½.

Het was een typisch vriendschappelijk duel: de thuisspelende ploeg had voor een aantal gratis consumpties gezorgd, en de Westlandse druiven smaakten goed. Het was dan ook vrij snel dat er bier op tafel verscheen, terwijl de partijen nog bezig waren.
Een principeafspraak voor een terugwedstrijd bij Prometheus is inmiddels gemaakt, en Het Vrondel zal waarschijnlijk begin volgend jaar in het Denksportcentrum haar opwachting maken.

De uitslagen:

Het Vrondel SV Prometheus2½ - 7½
1. Assad Spantgar-Martin Neuteboom1-0
2. Frits vd Gaag-Lieuwe Boskma½-½
3. Bart Bogaard-René Torenstra0-1
4. Nico vd Gaag-Ger Honderd0-1
5. Bert Stap-Gerrit Bussmann0-1
6. Kees Oversloot-André vd Weijde0-1
7. Ad Wolting-Jan vd Kolk1-0
8. Sjaak de Boer-Marten Kats0-1
9. Huub Wasbauer-Hans Hendriks0-1
10. Arie vd Kruk-Leo Zuydgeest0-1


Zie ook de Prometheus-site: http://www.svprometheus.tudelft.nl/.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-10-2005 16:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien het vriendschappelijke karakter van de partij leek het mij leuk een gambietje te spelen; het bezorgde me een overwinning in 16 zetten. Opvallend voor mij was dat de meeste partijen al rond de veertig zetten lieten zien toen wij klaar waren Glimlach


Stelling na 13.Dg4

Wit heeft een pion geofferd voor ontwikkeling. Na 13...Pd7 is er niet veel aan de hand en is de situatie onduidelijk. De partij ging echter verder met
13... g6? 14.Ld3 Dxd4 15.Lxg6 Df6 16.Pxe6

en Zwart gaf op.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-10-2005 16:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller