Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Chess Tactics Server
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Chess Tactics Server Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De naam zegt het eigenlijk al: een site met taktische opgaven.

http://www.chess.emrald.net/

Ze zijn doorgaans niet zo heel lastig, maar het gaat ook om snelheid, als je er te lang over doet verlies je alsnog ratingpunten.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

20-09-2005 12:54 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, ik zal eens kijken! Werkt alleen niet met FireFox... moet ik weer IE van stal halen Frons

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-09-2005 15:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was nog best een lastig klusje om die 1800 te halen, maar dan sta je ook gelijk wel in de top 10.

20-09-2005 17:28 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Leuk, ik zal eens kijken! Werkt alleen niet met FireFox... moet ik weer IE van stal halen Frons


Bij mij doet ie het prima onder Firefox...

Quote

Originally posted by Chiel
Het was nog best een lastig klusje om die 1800 te halen, maar dan sta je ook gelijk wel in de top 10.


Gemeen

Ik heb de 1700 nog nieteens gehaald en sta nu dus ook weer een plek lager Boos

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 20-09-2005 at 19:10.

20-09-2005 19:06 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik sta op 15xx, en martin ook geloof ik (account Olivier en RavenHappy

20-09-2005 21:51 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Boven Arno zie ik tot mijn verbazing...is dan toch weer een geruststelling na afgelopen donderdag ArnoKnipoog

20-09-2005 21:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben zooooo slecht in tactiek.... Tenminste, als er een tijdselement aan vast zit. Maar ik zal mijn best doen je in te halen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-09-2005 22:38 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

grappig, hang ook ergens in de 1500 rond (Sjev)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-09-2005 18:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begon vrij stroef maar kwam toen soepeltjes rond de 1500 laag. Daarna toch te lang door gegaan... (ik sta onder Rooks Huil 2 Kwaad Huil 2 )

Het werkt onder opera...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-09-2005 02:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Frenzy Frenzy is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-04-2002
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuke site is dat zeg, alleen best wel lastig voor een simpele huisschaker als ik!

28-09-2005 19:26 Frenzy is offline Send an Email to Frenzy Search for Posts by Frenzy Add Frenzy to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pffff, het kost enige moeite na begonnen te zijn met een rating van iets boven de 1500, maar na enige tijd hard werken heb je ook wat!

http://www.chess.emrald.net/

Nooit gedacht dat het zou werken, maar die speciale kruidenthee is naast erg lekker (en dat is zeker belangrijk) ook bijzonder effectief! Die ga ik voortaan maar nuttigen voor ik naar de club kom. Beetje ontspannende achtergrondmuziek erbij, en dan in opperste concerntratie aan het werk. Gelukkig was het geen herrie hier vanavond in het complex (je weet het nooit met al die studenten...).

Het is jammer dat het maandag training is, anders had ik mijn tegenstander lekker van het bord kunnen combineren Glimlach Na zoveel goede oefening moet dat toch lukken. Maar ik ga maandag maar in de hoogste groep training volgen denk ik. (Sorry Lucien, ligt niet aan jou!)

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-10-2005 19:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Pffff, het kost enige moeite na begonnen te zijn met een rating van iets boven de 1500, maar na enige tijd hard werken heb je ook wat!

http://www.chess.emrald.net/

Nooit gedacht dat het zou werken, maar die speciale kruidenthee is naast erg lekker (en dat is zeker belangrijk) ook bijzonder effectief! Die ga ik voortaan maar nuttigen voor ik naar de club kom. Beetje ontspannende achtergrondmuziek erbij, en dan in opperste concerntratie aan het werk. Gelukkig was het geen herrie hier vanavond in het complex (je weet het nooit met al die studenten...).

Het is jammer dat het maandag training is, anders had ik mijn tegenstander lekker van het bord kunnen combineren Glimlach Na zoveel goede oefening moet dat toch lukken. Maar ik ga maandag maar in de hoogste groep training volgen denk ik. (Sorry Lucien, ligt niet aan jou!)


Goed gedaan! Grijns Je staat nu in ieder geval weer boven me Knipoog (Dat schijnt een referentiepunt te zijn Verward )
Ikzelf vind het erg lastig binnen drie seconden (in de meeste gevallen) iets te vinden. Regelmatig heb je de oplossing en dan gaan er nog steeds puntjes vanaf Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-10-2005 23:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Remkius Remkius is a Male
forumbeheerder




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Ikzelf vind het erg lastig binnen drie seconden (in de meeste gevallen) iets te vinden. Regelmatig heb je de oplossing en dan gaan er nog steeds puntjes vanaf Glimlach


Je hoeft niet binnen drie seconden te antwoorden om er puntjes bij te krijgen, dat is voor de maximale score meestal heb je zo'n tien a twaalf seconden om 'quite'te spelen. Doe je er bijvoorbeeld zes seconden over dan krijg je maar een deel van de te halen punten. En doe je er twintig seconden over dan verlies je minder dan wanneer je een fout antwoord geeft.

02-10-2005 09:58 Remkius is offline Send an Email to Remkius Search for Posts by Remkius Add Remkius to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Toch lastig. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van te voren geoefend, maar veel mocht dat niet baten.
Na een redelijke start afgezakt naar 1632, ruim achter Untagonklik en chesscvo.
Als je een redelijke zet ziet, dan controleer je die niet goed genoeg want dat kost seconden. Maar die blunders kosten punten!
Later misschien toch weer ietsje naar boven vechten?
Klik eventueel op een ranglijst van Nederlanders

02-10-2005 11:38 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Nooit gedacht dat het zou werken, maar die speciale kruidenthee is naast erg lekker (en dat is zeker belangrijk) ook bijzonder effectief! Die ga ik voortaan maar nuttigen voor ik naar de club kom.


Als ik dat scoreverloop bekijk denk ik dat we die thee van jou heel snel op de dopinglijst moeten zetten! Waar kan ik dat spul halen? Of had je een GM op visite?

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 02-10-2005 at 20:51.

02-10-2005 20:50 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Smerige thee! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een hele tijd onder Mark gestaan. Is Mark zo goed, of ben ik zo slecht?
Als ik een paar punten probeer te winnen door snel te spelen, dat verklik ik me en krijg ik weer een hoop strafpunten. Dus het zal wel aan mezelf lukken.

He! PeedeBee doet ook mee!

Maar PeedeBee komt hoog binnen. En dan Untagonklik!
Bij hem nagevraagd, hij heeft een speciale kruidenthee.
Niet te zuipen dat spul, maar het werkt wel! Na een paar minuten kreeg ik een tintelend gevoel in mijn hoofd, een beetje als een bruistablet. Tegelijkertijd kreeg ik meer energie, wellicht een adrenaline-stoot?

I see it clearly now.

Dus hup, naar emrald. Eerst aarzelde ik wel een beetje, maar eigenlijk ging het als een speer. Zoef, Mark voorbij. Klik, klik, klik PeedeBee voorbij. Muis-schuif, muis-schuif, Novocane (=Rachid Schrik?) gepasseerd. En denk, denk, denk, dag chesscvo. Tja Untagonklik zou ik misschien ook nog wel kunnen inhalen, maar dan neemt hij ook weer thee.
Eng spul. Wat zullen de gevolgen op lange termijn zijn? Er staat daar niets over op de verpakking. Wat zit er zoal in die thee? Mierikswortel. Smerig. Ruwe Berk, nooit van gehoord. Philosopher's Stones, een soort paddo's? Framboosblad, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar de andere kruiden zeggen we helemaal niets: Maca wortel en Yohimbe bast extract. Siberische ginseng en Saw palmetto bessen, Panax ginseng wortel, Ginkgo biloba blader extract, Mexicaanse sarsaparilla wortel en Ashwagandha wortel.
Ik denk dat ik de thee niet meer ga gebruiken. Want hoe eerlijk is het als je op zo'n manier wint. (Misschien nog bij een spannende externe of kijken hoever ik kom tijdens een weekend-toernooi, als "experiment").
Je voorbereiden op je oppo door zijn openingsrepertoire te hacken is al twijfelachtig, maar wat mij betreft mag thee tijdens schaakwedstrijden worden verboden.

Disclaimer:
Resultaten behaald in het verleden zijn niet gegarandeerd een gevolg van eerlijk spel.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Walter on 08-10-2005 at 12:40.

08-10-2005 12:38 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Lamp Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb maar even een extra account ('kruidenthee') aangemaakt om ook wat te experimenteren met verschillende soorten thee, deze komt inmiddels ook de top-10 binnenrollen. Ik ben benieuwd of jullie dat spul in hetzelfde duistere circuit verkregen hebben...


Quote

Originally posted by Walter
Disclaimer:
Resultaten behaald in het verleden zijn niet gegarandeerd een gevolg van eerlijk spel.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Mark on 11-10-2005 at 01:20.

10-10-2005 13:53 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kuidenthee! Idee Rofl Idee

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-10-2005 15:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
Ik heb maar even een extra account ('kruidenthee') aangemaakt om ook wat te experimenteren met verschillende soorten thee, deze komt inmiddels ook de top-10 binnenrollen. Ik ben benieuwd of jullie dat spul in hetzelfde duistere circuit verkregen hebben...

Mark en ik hadden verschillende soorten thee, maar ook zonder thee kan je tot grote hoogstes stijgen:

PlaatsSpelerRating
3chesscvo1883
7mwortel1837


(rating is niet vergelijkbaar met knsb of fide)

Met spanning wachten we op de resultaten van Joost en Gert, of durven ze de strijd met Chiel en Marten niet aan?

13-12-2005 20:59 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

verbeterde versie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pieter had onlangs in een van zijn verslagen een link staan naar een soortgelijke tactics-site, op verzoek hier nog een keertje:

Chesstempo.com

Dit is een verbeterde versie van chess.emrald.net: ik vind de interface iets fijner en je hebt iets meer tijd voor het vinden van de juiste zet (en omdat gebruikte tijd na de eerste zet iets harder wordt bestraft loont het de moeite om je zet even goed door te rekenen).

Verder kun je ipv blitz ook standard kiezen en dus rustig de tijd nemen, maar zelfs dan blijft het een uitdaging (bij een aantal problemen had ik na meer dan 20 minuten nog steeds een foute oplossing).

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

30-12-2008 17:25 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller