Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC8 heeft al minimaal een matchpunt binnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC8 heeft al minimaal een matchpunt binnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het grootste deel van DSC8 speelde een uitwedstrijd tegen VELO-Regina Pacis. Er werd op 6 borden gestreden, de andere twee borden volgen later. Dit omdat door enige misverstanden DSC8 als jeugdteam in de boeken stond, terwijl dit zeker niet het geval is.

Het zestal dat naar Wateringen afreisde kwam met 4 bordpunten (en dus al een matchpunt) thuis. Het laatste matchpunt kan later dus worden veiliggesteld.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-09-2005 at 16:19.

27-09-2005 00:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

naam Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik verzoek je de naam te corrigeren in VELO - Regina Pacis, Untagonklik.
Net als jouw naam komt dat woord uit een taal van een ver en vreemd land.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 27-09-2005 at 07:42.

27-09-2005 07:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Kwartiermeesters DSC 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als kwartiermeesters togen wij naar Wateringen om de strijd aan te gaan met Velo 1. Uiteraard waren er wegen afgezet om ons te beïnvloeden maar dat hielp niet! Red Face De zes kwartiermeesters, Luc verhees (3),Cees Huygen (4),Gerrit Bussmann (5),Paul van 't Riet(6), Rick Plomp(7) en Steven Mast 8, moesten de zaken op orde stellen voor de twee officieren die op 24 oktober de strijd gaan beslissen. Ja! Luc ondervond pittige tegenstand en kwam er uiteindelijk niet doorheen. Toen de tegenstander herhaling van zetten forceerde was remise een feit. Cees zijn tegenstander dacht veel en lang na. Offerde van alles om een aanval in te zetten . Cees verblikte geen moment en haalde rustig de overwinneng binnen. Gerrit was in een volkomen gelijke strijd gewikkeld. Kon geen loper afruilen waardoor er nog een kans zou zijn zodat ook daar de remise een feit was. Paul behaalde een plus na de opening en gaf die niet meer weg. Hij was zo geconcentreerd bezig dat zijn tegenstander al 3 minuten door zijn tijd was toen Paul eens op zijn klok keek waar hij al die tijd vandaan haalde Draaiend hoofd Rick was na d4 en c4 in een bekende stelling terecht gekomen. Het middenspel leverde strategisch winst op. De stelling oogde remise wat zijn tegenstander ook voorstelde. De pionnenstructuur van zijn tegenstander was niet zo best. Remise werd afgeslagen en met nauwkeurig spel werd de overwinning binnen gehaald. Steven kwam na de opening in de problemen. De gedrongen stelling oogde niet best en stukverlies was onvemijdelijk en uiteindelijk ook de partij. Opgeteld geeft dit de voorlopige stand;4-2 voor DSC8 ProdentHet woord is nu aan de officieren Grijns

27-09-2005 12:18 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: naam Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik verzoek je de naam te corrigeren in VELO - Regina Pacis, Untagonklik.
Net als jouw naam komt dat woord uit een taal van een ver en vreemd land.


Aangepast. Midden in de nacht ben ik blijkbaar niet wakker genoeg meer om mijn vreemde talen foutloos te tikken...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-09-2005 16:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie ook wel een mogelijke aanpassing in de titel van het stukje van Rick Plomp...

27-09-2005 16:37 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Ik zie ook wel een mogelijke aanpassing in de titel van het stukje van Rick Plomp...


Zo beter? Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-09-2005 16:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

aanpassing Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel en Arno,
ik mis aansluiting!! geef me een hint! Verward

27-09-2005 17:16 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

klein tikfoutje:
er stond eerst DCS

27-09-2005 18:48 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Big Grin Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Go Team Tevreden

27-09-2005 18:54 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
klein tikfoutje:
er stond eerst DCS


Ik zag een dergelijke tikfout ook al op de KNSB-site... Kwaad

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-09-2005 19:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zullen Arnout en ik dan kijken of we de winst kunnen veilig stellen? (Waarom ik op bord 1 of 2 ben opgesteld is me trouwens een raadsel, ik hoop in het vervolg niet boven bord 4 uit te komen)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-09-2005 05:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Question Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit roept bij mij even een vraagje op: Wie speelt er nog voor het team? Ben ik inderdaad ingepland om te spelen, en zo ja, wanneer dan en op welk bord e.d.? Dolf?

En wat heeft het ingedeeld staan als jeugd team ermee te maken dat slechts 6 partijen gespeeld werden?

28-09-2005 08:41 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Arnout
Dit roept bij mij even een vraagje op: Wie speelt er nog voor het team? Ben ik inderdaad ingepland om te spelen, en zo ja, wanneer dan en op welk bord e.d.? Dolf?

En wat heeft het ingedeeld staan als jeugd team ermee te maken dat slechts 6 partijen gespeeld werden?


Omdat in de competitiegids vermeld stond dat DSC8 een jeugdteam is, had Velo 2 spelers willen opstellen die om 22.30 uur weg moesten. Met het jeugdtempo moest dit kunnen, met het senioren tempo kon ik hier geen garanties voor geven.

Velo had bepaald dat deze spelers op 1 en 2 zaten, wat betekent dat de uitgestelde partijen op 24 okt. op deze borden plaatsvinden. Bart, Corniel en Arnout zullen moeten bepalen wie er gaat spelen.

28-09-2005 10:57 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor het snelle antwoord! Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker!

28-09-2005 12:50 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

remise afgeslagen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


In deze stand bied zwart remise aan! Gezien zijn pionnenstructuur moet daar voordeel uit te halen zijn. Dus Tc2 en op naar de pionnen en koning,binnen 10 zetten was de overwinning binnen!

zwart geeft het op

28-09-2005 20:18 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dussss.... om de discussie weer op gang te brengen, wie van ons gaat spelen? De 24e moet kunnen op zich voor mij, als ik al weer ben aangemeld bij de vereniging enzo Tong

03-10-2005 22:54 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik stel voor dat wij samen gaan. (Gezellig!)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2005 23:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller