Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2005-2006 » Westland wint nipt 15e massakamp
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Westland wint nipt 15e massakamp Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 15e massakamp tussen de schakers van DSC en de gezamenlijke Westlandse verenigingen is met 16-18 gewonnen door de gasten uit het Westland.

Voor een uitgebreid verslag zie de activiteitenpagina.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-09-2005 at 22:03.

20-09-2005 00:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Hoe verder? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een aangename partij gewisseld met Van de Lisdonk. Dat was het goede nieuws.

Mijn tegenstander, Van de Lisdonk, speelt bij DSC en niet bij de Lierse Loper en al evenmin bij de 's-Graafzandse Diepzeedenker. Hij was gewoon uitgeleend aan WSC.
De Westlanders waren slechts met weinigen opgekomen. Dat is niet voor het eerst. Zo bont als nu hadden ze het echter nog niet gemaakt: men kwam met even de helft van het aantal beoogde borden.
Ik constateer dat de belangstelling in het Westland voor onze periodieke broedermoord taant. Ik vraag mij af of wij niet moeten omzien naar een andere opponent.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 21-09-2005 at 08:14.

20-09-2005 08:37 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wist niet dat dit probleem structureler van aard was.

Ik zou het leuk vinden als er volgend jaar wel een serieuze massakamp is: 2 clubs met eenzelfde aantal spelers, waarbij er ook echt een meerwaarde is dan alleen je eigen partij. Mocht WSC daartoe niet in staat zijn lijkt het mij een idee om te zoeken naar een andere tegenstander. Misschien LSG?Glimlach

20-09-2005 12:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kunt het natuurlijk in stand houden door gewoon even veel clubleden op te stellen als er tegenstanders zijn. Dan houd je de traditie in ere en heeft de uitslag ook enige betekenis - nu niet.

En net als Henrik ben ik voor een massakamp tegen en in Gent Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-09-2005 15:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben het wel met Rene eens. In het vervolg zal het aantal DSC'ers en Westlanders gelijk aan elkaar moeten zijn en moeten er geen spelers voor de tegenpartij uitkomen. Doordat ik won van Kees vd Meer en die overwinning aan het Westland toekwam (waar ik aan was uitgeleend) verloren we (DSC dus....) met 16-18. Was ik voor DSC en Kees voor het Westland uitgekomen dan hadden we 17-17 gelijk gespeeld.....
Een massakamp met Gent in 2006 lijkt me wel wat. Vooral als het in Gent is!! 's avonds een paar pintjes pakken en ik ben van de partij...

20-09-2005 18:48 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is wederzijds voorgekomen dat de thuisspelende ploeg spelers uitleende aan de andere partij. De thuisspelende club is meestal met meer mensen.

Daarnaast was het in dit geval tevens wel handig, omdat de DSC met name in de top veel sterker was. Na Willem-Jan en Timon had de sterkste speler bij het Westland ongeveer 1950 als rating. Bij DSC deden 9 mensen mee boven de 2000 en 4 boven de 2100. En dat ratingverschil schuift dan door naar beneden. (Overigens leverden de 9 duels met enkel DSC-ers 4½ punt op voor beide kampen).

Het aantal Westlanders was dit jaar inderdaad niet heel groot (25). Dat zal volgend jaar in het Westland ongetwijfelt anders zijn.

Overigens voorspel ik dat bij een massakamp in en tegen Gent de deelname aan DSC-kant een stuk minder groot zal zijn. Het kost voor veel mensen teveel tijd en geld, zeker als je er (zoals een aantal jaar geleden) een soort weekend van maakt. Er zal een redelijk aantal enthousiastelingen zijn, maar ik denk niet dat je een grote meute mee krijgt.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-09-2005 19:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde met wit aan bord 10 tegen WSC'er Marco Kuijvenhoven een lekker gambietje. Hieronder de stelling na 19. ..., Lb6 (?). Wit geeft mat in 11. De eerste zes zetten liet mijn tegenstander zich nog bewijzen.





20. T*g7, K*g7 21. Tg1+, Kf8 (21. ..., Kh7 22. De4+) 22. Df6+, Df7 23. D*h8+, Ke7 24. Tg7, L*c5 25. Ph4! en mat binnen enkele zetten.


This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Teun on 20-09-2005 at 23:08.

20-09-2005 23:01 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de individuele uitslagen toegevoegd. De Delftse kant was op papier gemiddeld 30 punten sterker, maar dat heeft zich dus niet uitbetaald.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-09-2005 22:16 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel opvallend dat van de vijf Westlandse overwinningen er vier in Delft zijn behaald. Kennelijk zijn onze uitleen-invallers sterker dan die van het Westland. Tong

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

22-09-2005 13:37 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller