Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2005-2006 » Remko Moerkerken wint eerste avond GP Snelschaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Remko Moerkerken wint eerste avond GP Snelschaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 7 uit 9 heeft Remko Moerkerken de eerste avond van het Grand Prix Snelschaaktoernooi gewonnen. Hij bleef op onderling resultaat Pieter Goossens voor.

Het was slecht weer en er was voetbal op tv. Wellicht verklaart dat de opkomst; met 10 deelnemers werd een halve competitie gespeeld, waarna de nummer 1 en 2, 3 en 4, enz. nog een tweekamp speelden om de 11 partijen vol te maken.

Zoals gezegd bleek Remko Moerkerken op onderling resultaat de beste. Zijn tweekamp met Pieter Goossens eindigde vervolgens in 1-1, zodat beide spelers op 8 punten eindigden. Dat gold ook voor Arno Wiersma. Hij werd in de groep vierde met 6 uit 9, maar versloeg Olivier Marincic (die met 6½ uit 9 derde was geworden) met 2-0.

De eindstand na 11 partijen:
 naampunten
1Remko Moerkerken8
2Pieter Goossens8
3Arno Wiersma8
4Olivier Marincic
5Rogier Luynenburg
6Lieuwe Boskma6
7René Torenstra4
8Jan van der Kolk3
9Annamaria Dokman
10André van der Weide

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-09-2005 23:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was wel erg gezellig.
Laat mijn eerste-stappertjes maar niet horen wat voor zetten ik gespeeld heb. Pc6xe4 was al aardig, maar Ld2-d3 spande de kroon. Grijns (Die dingen lijken ook teveel op pionnen!)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-09-2005 00:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja laat Remko maar lekker Moerkerken achter het bord...

Ld2-d3 is in sommige stellingen idd verdacht sterk. (Ooit kreeg ik trouwens het briljante: 0-0-0, Kb8, Tc8 tegen me)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-09-2005 02:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had Rene ter verbetering al Ld7-d8D aangeraden...Grijns

16-09-2005 08:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook na Ld2-d3 had Rene geen weerwoord op het machtige Pe4-b3+

16-09-2005 15:15 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller