Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2005-2006 » Laatste avond Ontdekkingstoernooi brengt Hollands
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Laatste avond Ontdekkingstoernooi brengt Hollands Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert ter Veen bracht de vijfde en laatste avond van het zomertoernooi een variant van het Hollands op het bord. Zwart offert een pionnetje op de damevleugel voor kansen op koningsaanval. De variant die op het bord kwam was de volgende:

1.d4 f5 2.g3 Nf6 3.Bg2 g6 4.Nf3 Bg7 5.0-0 0-0 6.c4 d6 7.Nc3 Nc6 8.d5 Ne5 9.Nxe5 dxe5 10.Qb3 Kh8 11.Bd2 h6 12.Rfd1 g5 13.c5 a6 14.Na4 Qe8 15.Ba5 Bd7 16.Nc3 b6 17.cxb6 cxb6 18.Qxb6 e4



De DSC-ers waren over het algemeen het meest te spreken over de witte stelling, getuige ook de uitslagen:

wit zwartuitslag
Joost Michielsen-Ted Barendse2-0 
Bobby Voogt-Jan-Peter van Zandwijk0-2 
Dolf Beltz-Kim Meulenbroek0-2 
Jaap Flohil-Arno Wiersma0-2 
Filip Borst-Martin Glimmerveen0-2 
Pieter Quist-Henrik Tamerus0-2 
Pieter Goosens-Jan-Willem Weenink1-1wit wint 2 maal
Simon Broos-Rob Smits1-1wit wint 2 maal
Theo Rekveldt-Gerard Bilars1-1wit wint 2 maal
Corniel Nobel-Steef van der Weele1½-½wit wint 1 maal
Leo Zuijdgeest-René Poots1-1wit wint 2 maal


Wit scoorde maarliefst 70,5%.

Zie ook de toernooipagina: www.delftseschaaksite.nl/dsc/activiteiten/zomertoernooi en de tussenstand.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 16-08-2005 at 10:20.

16-08-2005 01:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De opening van Koert bleek een lastige stelling op te leveren. In mijn witpartij tegen Joost Michielsen wist ik door een flexibel uitziende zet (19.Lb4) mijn totale stelling te desorganiseren. Daar maakte Joost knap gebruik van.
En mijn zwarte aanval kwam niet tot stand na zijn veel betere 19.Db3.
Een boeiende stelling, waar het laatste woord nog niet over is gezegd.

Ik vraag me af of er schakers zijn die er afgelopen vijf weken nieuwe stukken repertoire hebben bijgekregen (dat is toch een van de verborgen doelstellingen van het zomertoernooi).
Maar gezien de belangstelling op deze (en de andere) avonden voldeed het zomerschaaktoernooi duidelijk aan een behoefte!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 16-08-2005 at 10:46.

16-08-2005 10:46 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Ik vraag me af of er schakers zijn die er afgelopen vijf weken nieuwe stukken repertoire hebben bijgekregen (..)


Dat gaan we hier natuurlijk niet verklappen Grijns

Arno gefeliciteerd trouwens met je toernooioverwinning. Een punt los van de nummer 2!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-08-2005 12:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begon tegen Jaap Flohil met De3. Wellicht Jaap zetten meteen een flinke aanval op met Pg4 en e3, maar offerde daarbij het paard op g4. Dat bleek te optimistich. Ik wist de zwarteveldige lopers te ruilen en daarna sloeg de zwarte aanval niet meer door.

Met zwart speelde ik Tb8 en Txb2, waarna er een stel torens van het bord gingen. Jaap speelde het echter niet helemaal nauwkeurig en liet een dubbele aanval toe die mij in staat stelde af te wikkelen naar een beter eindspel dat ik won.

En hoera! Ik heb het toernooi gewonnen. Aangezien de beste 3 resultaten tellen heb ik 6 uit 6, dus dat kan niet missen. Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-08-2005 16:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

plicht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Arno Ja!

"je hebt je plicht gedaan en laat die lui maar kletsen Grijns

16-08-2005 20:15 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller