Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 't Zonnetje in huis benefietschaaktoernooi was een memorabel toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

't Zonnetje in huis benefietschaaktoernooi was een memorabel toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 45 deelnemers en bijna evenveel toeschouwers was ’t Zonnetje in huis Een memorabel toernooi. De sfeer was geweldig en liet bij alle spelers een goed gevoel achter. En passant werd voor stichting de Zonnebloem meer dan 1450 euro opgehaald.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite: www.delftseschaaksite.nl/toernooi/zonnetje

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 19-06-2005 at 20:58.

19-06-2005 10:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Verwonderen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is om je te verwonderen dat men ,zo kort na de tragedie , al een samenkomst in deze omvang voor elkaar krijgt. Het benadrukt toch maar weer hoe bijzonder de mens Nico is geweest! Het was geweldig om mee te maken dat een ieder begreep waar het in dit tournooi om ging het "Nico gevoel" . Het moet voor de familie een geweldige ervaring zijn geweest en een ondersteuning in het proces van verwarring en heimwee naar die bijzondere mens Nico.

19-06-2005 15:42 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Hoen Marco Hoen is a Male


geregistreerd: 24-02-2005
aantal berichten: 12

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Iedereen,

18 juni 2005 omstreeks 12 uur in de middag, precies 4 maanden na het overlijden van mijn boer Nico, begon het benefiet schaaktoernooi `t Zonnetje in Huis.

Al gauw werd mij duidelijk dat de doelstelling van het toernooi, namelijk het Nico-Gevoel te laten ontstaan ruimschoots werd gehaald. Het toernooi verliep zoals het hoorde. Genieten is het goede woord. Bij iedereen stond dit centraal. Genieten van een verloren partij, genieten van een anekdote van iets wat iemand met Nico had meegemaakt, genieten van een gesprek tussen mensen die elkaar nog nooit eerder gesproken hadden, genieten van een mooie zonnige dag en genieten van een traan en van een gemis: Nico.

Want ook bij die traan stond het warme gevoel wat iedereen voor Nico had voorop.

DSC en CSV hebben nu iets gemeen: Nico 't Hoen. Ik kan niet wachten op het volgende toernooi volgend jaar, waar ik wederom iedereen graag voor wil uitnodigen bij deze.

Tijdens de begrafenisviering van mijn broer, zei de voorzitter van DSC de volgende woorden:

"Wat Nico in het schaakspel voorheen nog nooit had gepresteerd is hem nu toch gelukt: hij heeft ons allen verslagen en niet zo'n beetje ook! Niet dat hijzelf gewonnen heeft; nee, de grootste verslagene van ons allen is Nico zelf".

Na het toernooi durf ik echter de volgende stelling nemen. Op 18 juni 2005 was Nico wel degelijk een winnaar. Want het is juist Nico geweest die ons bij elkaar bracht om te mogen ervaren, dat waar hetgeen Nico voor stond, ook bij ons allen onderling is ontstaan.

Ook ben ik trots op de opbrengst van de donaties. Meer dan 1450 euro is er gedoneerd voor de Zonnebloem. Ook dit is voor mij een signaal dat Nico ons heeft laten zien dat het goed is om soms stil te staan bij mensen die een extra duwtje in de rug keihard nodig hebben

Rest mij te zeggen dat ik iedereen wil danken die ook maar iets te maken heeft met het toernooi: de sponsoren, de organisatie, de wedstrijdleider, de mensen achter de bar, toeschouwers en uiteraard alle deelnemers van het toernooi uit alle windstreken.

Marco 't Hoen

27-06-2005 22:07 Marco Hoen is offline Send an Email to Marco Hoen Search for Posts by Marco Hoen Add Marco Hoen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller