Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » NK Jeugd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft ook gewonnen en staat nu weer op 50%. Nu hopen dat Joram de draad weer op kan pakken na gisteren, en de (door Corniel voorspelde) 3-0 op het scorebord brengt. Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-05-2005 16:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

met mij gaat het niet echt lekker. nu 2 uit 4 tegen een relatief lage tegenstand. ik hoop dat het nog een beetje bijtrekt.
joost staat nu dus een punt los, dus hij heeft goeie kansen. joram is ook goed bezig. hij is nu nog bezig, maar stond wel goed, geloof ik.

02-05-2005 16:27 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, een beetje pech gehad misschien dat je tegen Joost moest? Ik hoop trouwens dat je niet zo (als in: dit toernooi) tegen Joram moet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-05-2005 16:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel, je speelt op een NK, dus het gaat altijd goed! De meesten van ons zijn daar nooit ook maar in de buurt geweest, behalve als toeschouwer.

En wat betreft die punten, die komen wel. Na 4 rondjes zegt tegenstand niet zoveel, het is maar net tegen wie je hebt geloot. Dat daar twee relatief laag-gerate spelers bijzaten heb je weinig invloed op. En ook die moet je winnen he (in de interne is dat wel eens mis gegaan Tong).

Gewoon lekker blijven schaken (want dat doe je geloof ik wel dit toernooi), en rustig op de ranglijst naar boven klimmen. Aan het einde kan je pas spreken over een geslaagd of minder geslaagd toernooi.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-05-2005 16:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarom is de draad 'Live partijen NK' gesloten?

Plan achter Tf7-e7 bij Wouter Spoelman-Joost Michielsen is Ld7-e8-g6 mogelijk maken en pion e6 nog een keer dekken. De stelling lijkt me prima speelbaar voor zwart!

03-05-2005 14:11 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een aankondiging om aan te geven dat er live partijen zijn vandaag. Morgen pas ik de tekst wellicht aan om te melden dat er vandaag andere partijen zijn. (vooral bedoelt om bezoekers van de site te informeren, niet ter discussie).

Maar hier mag natuurlijk door gediscussieerd worden over de voortgang. Excuses voor de onduidelijkheden.

De stelling lijkt me ook prima speelbaar voor zwart...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-05-2005 14:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost wint van Wouter Spoelman!!!!!! Glimlach

En Joram remise tegen Bianca Muhren is ook bepaald niet slecht.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-05-2005 16:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost op 5 uit 5

Slechts Floris van Assendelft en Hilke van de Berg kunnen volgen op 4.
Niemand op 3.5, dus de volgende groep staat pas op 3, inclusief Joram en de favorieten Spoelman, Ruigrok, Muhren, Bitalzadeh en Brandenburg.
Chiel verliest van Tjapko Struik en staat nog op 2 uit 5.

Wat een uitgangspositie voor Joost. 2 punten los op de papieren favorieten.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Martin on 03-05-2005 at 16:20.

03-05-2005 16:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zijn 9 ronden dus er kan nog veel gebeuren, maar het is een geweldige start. Dat is duidelijk. Jammer voor Chiel.

We hebben het hier nog niet gehad over de verichtingen van de overige DSC-ers:

C jeugd
Jan-Pieter de Vries begon met een nederlaag tegen de hoogst geplaatste Cristov Klein, en won in de volgende ronde van een op papier niet sterke tegenstander: 1 uit 2.

B jeugd
Roland ten Have heeft to zover geen punten en staat onderaan met 0 uit 2.

B meisjes
Marianne Zelichenko begon met een overwinning en verloor daarn en staat met 1 uit 2 in de middenmoot. Hopenlijk kan ze de rest van het toernooi naar boven kijken.

A jeugd
Al meer overgezegd en waarschijnlijk voorlopig niet over uit gesproken: Joost Michielsen gaat met 5 uit 5 souverein aan de leiding. De grote concurenten staan op 2 of meer punten afstand. Joram op den Kelder doet het met 3 uit 5 zeer goed. Alleen Chiel van Oosterom zal met 2 uit 5 niet tevreden zijn.

Wordt vervolgd...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-05-2005 16:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost kan denk ik beter nu uit het toernooi stappen, zijn TPR is nu INSANE

03-05-2005 18:46 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ga je winnen?! Zet hem op, Joost! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-05-2005 17:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost laat Hilke vd Berg wegkomen met remise, Joram pakt een halfje, Chiel wint en zit weer in de race.
Ruijgrok klopt Brandenburg en schakelt daarmee een grote concurrent van Joost uit.

Morgen Broekmeulen - Michielsen, Op Den Kelder - Breukelman en v Oosterom - Muhren.

Joost staat een punt voor op vd Berg en anderhalf op de rest...dit mag ie nooit meer weggeven!

B-meisjes: Marianna op 3 uit 5.
B-jeugd:Roland op 0 uit 4 en een bye.
C-jeugd: JP op 2,5 uit 5.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-05-2005 18:11 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost liet vanmiddag in een toch wel erg goed uitziende stelling weer een halfje liggen en staat nu nog maar een half punt voor op Hilke vd Berg die wel wist te winnen. Ruim voldoende om kampioen te worden natuurlijk.

Joram won wel een mooie partij en staat nu met een TPR van bijna 2300 op een gedeelde 4e plaats!

Chiel speelde remise tegen Bianca Muhren, maar daar was helaas niets van te zien...

In de andere groepen speelden Roland en Marianne remise en verloor Jan-Pieter.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

05-05-2005 19:07 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
Joost liet vanmiddag in een toch wel erg goed uitziende stelling weer een halfje liggen (..)


Je vergeet erbij te vertellen dat hij vervolgens langs de poorten van de hel ging en een remise uit het vuur gesleept heeft. Nadat f2-f4-f5 werd doorgezet door zijn tegenstander kwam hij volgens mij echt zeer ernstig in de problemen.

Bij het gisteren begonnen NK t/m 12 gaat bij de meisjes de DSC-ster Naomi Swinkels gedeelt aan de leiding...

Ook dat wordt vervolgd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-05-2005 09:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Afkomstig Richard

remise voor joost, nog 1 partij te gaan en is joost is kampioen

Nou dat moet idd wel snor zitten..

Helaas hebben Joram en Chiel verloren. Vooral voor Chiel was dat zuur denk ik. Hij stond iets beter, en probeerde net iets te hard te winnen... (gezien de stelling denk ik dat hij voor remise had moeten gaan)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 06-05-2005 at 16:41.

06-05-2005 15:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hilke zou ik nog best wel eens van Kevin kunnen zien winnen, dus met een remise is het feest nog niet zeker compleet. En als je Hilke tegen Joost verkorte partijen geeft in de tie-break dan worden zijn kansen groter, ook al geloof ik dat ze dan nog steeds onder de 50% liggen. Maar op zich kan Joost het natuurlijk ook gewoon helemaal zelf afmaken, en dan heeft DSC weer een topprestatie door een van haar leden laten aantekenen!

@Corniel

Naomi Swinkels is wellicht het achternichtje van Robin Swinkels, Naomi Snikkers is waarschijnlijk echter de speelster van DSC die jij bedoelt...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-05-2005 17:36 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja.

Na gisteren en eergisteren zie ik het al voor me.

Kevin - Hilke wordt remise.

Joost heeft een klein plusje tegen Remco.

Naast zich ziet hij de vrede getekend worden.

Akkoord, denkt Joost, halfje is genoeg, en wacht op de zet van Remco.

Zo, die ja, inderdaad. Nou, hop dan snel dit en remise aanbieden.

Terugdenkend aan Eindhoven en Alkmaar zou dat dan de verliezende zet zijn.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-05-2005 18:10 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo, helaas zat er al snel te weinig muziek in de stelling vandaag, ik besloot me maar met remise tevreden te stellen...
Nu nog ff afwachten hoe het tussen Kevin en Hilke afloopt, maar de gedeelde 1e plek is iig binnen!

07-05-2005 11:33 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Top Joost!

07-05-2005 11:59 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klasse, Joost, gefeliciteerd!!! Ja!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

07-05-2005 12:06 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller