Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC2 wint laatste ronde overtuigend; Sliedrecht degradeert
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 wint laatste ronde overtuigend; Sliedrecht degradeert Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor het eerst dit seizoen behaalde DSC een overtuigende overwinning. Met 6½-1½ werd Sliedrecht overtuigend verslagen.

Aan het begin van deze laatste ronde waren er nog minimale kansen dat DSC2 zou degraderen. Het was tenslotte een zeer spannende poule waarin we zaten.
Sliedrecht had evenveel matchpunten maar wat minder bordpunten.

Hoewel we met een 4-4 uitslag definitief veilig zouden zijn, is dit nimmer bij ons opgekomen. We waren erop gebrand een teleurstellend seizoen overtuigend te beeindigen. En zo geschiedde.
Al na 2½ uur spelen leidde onze topscorer Patrick ons de weg. Hij had het zijn tegenstander wat moeilijk gemaakt in een Benoni en al snel won Patrick wat stukken en de partij. Snel hierna volgde Kim Meulenbroek die het Janisch van zijn tegenstander nauwkeurig verpulverde. Op de stand 2 - 0 kreeg JanWillem een remise aanbod die hij aannam en deed Dolf eveneens een remiseaanbod in een stelling die gelijk stond maar waarbij degene die ging forceren in problemen zou komen. Dolf's tegenstander weigerde en kreeg daarna niet veel kansen meer.
In de tussentijd was Joram in een gewonnen Toreneindspel op bord 1 terechtgekomen wat hij vakkundig afmaakte. Ook Walter stond tegen de tijdcontrole zeer goed en beeindigde de partij met de mooie zet e6.

Toen hadden we dus al 4½ punt en eindelijk een soepele overwinning behaald. Dolf offerde vervolgens in tijdnood een kwaliteit en creeerde daarmee zoveel problemen bij zijn tegenstander dat deze door zijn vlag ging. Bleven over Pieter en Frank van Zutphen op bord 7 die de gehele partij wat beter stond en op een rustige manier afwikkelde naar een gewonnen eindspel na de eerste tijdcontrole. Dit eindspel werd soepeltjes gewonnen (6½-½). Als laatste bleef over Pieter die een zeer goede stelling in 1 zet verknalde in tijdnood (zijn tegenstander had nog 1 truc waar Pieter in tuinde). Lang bleef Pieter zwoegen voor een halfje maar uiteindelijk moest hij zijn koning omleggen.

Zo werd het dus overtuigend 6½-1½ waarbij er winst was op de 1e vijf borden! Doordat Promotie 2 verassend gelijk speelde tegen Venlo en DBC ook met 6½-1½ verloor van Paul Keres 2 degradeert tot onze verbazing Sliedrecht uit onze klasse. En daar had niemand aan gedacht.

DSC2 is uiteindelijk met 9 matchpunten en 37½ bordpunten op de 5e plaats geeindigd.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 17-04-2005 at 22:22.

16-04-2005 21:50 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yay!

Gefeliciteerd!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-04-2005 21:58 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goede mentaliteit en het resultaat is een perfecte overwinning. Goed gevoel zo'n afsluiting! Ja!

17-04-2005 18:47 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Matchpunten en bordpunten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens grappig, dat de eindrangschikking identiek zou zijn, als eerst de bordpunten en dan pas de matchpunten zouden gelden.
En in alle klassen is de kampioen het team met de meeste bordpunten.
Nou ja, je moet het maar grappig vinden. Ik vind het in ieder geval leuker dan het verloop van het seizoen, waarin door DSC1 en DSC2 tegen degradatie gevochten moest worden.
Ondanks mijn slot-overwinning zit ik meer in de maag met mijn 3 nederlagen uit 10 (jawel) KNSB wedstrijden.
Totaal nog wel een positieve score, maar verliezen doet altijd pijn.

18-04-2005 09:51 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel een verrassende ontknoping voor het tweede! Het hele seizoen bleef het voor mij een team dat gezien de speelsterkte zou kunnen gaan verrassen. Maar pas op het eind werd die kracht zichtbaar. Blij dat DSC (en de andere HSB-teams DD 2 en Promotie 2) het hebben gered.

Persoonlijk vind ik het wel weer jammer dat Sliedrecht daarvan de dupe is. Ik train een aantal jeugdspelers die in Sliedrecht 1 spelen, en dit is uiteraard niet goed voor hun ontwikkeling. Los daarvan is Sliedrecht een leuke club die goed bezig is, met o.m. jeugdtrainingen en een prachtig clubblad.
Dit hadden ze niet verdiend. Maar ja, wie zei dat het er in het leven eerlijk aan toe gaat?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

18-04-2005 09:55 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Moet ik daaruit begrijpen dat DBC die degradatie dan eerder zou worden gegund? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 18-04-2005 at 19:23.

18-04-2005 19:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller