Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC7 gaat hard onderuit tegen kampioen Schaakhuis 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC7 gaat hard onderuit tegen kampioen Schaakhuis 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zevende team heeft zijn laatste wedstrijd met grote cijfers verloren van Schaakhuis 2. De kampioen van klasse 2B won met liefst 1-7.

Schaakhuis begon met een 1-0 voorsprong. Kees Huygen had zijn wedstrijd vooruit gespeeld, maar in een zeer goede stelling helaas materiaal weggegeven.

Invaller Paul van Riet ging al snel onderuit aan bord 7, en aan bord 1 gaf René Torenstra op nadat hij materiaal in de aanbieding had gedaan. Toen ook Kees Korving de vlag moest strijken (hij had in het middenspel een pionnetje verloren en kwam dat verlies niet teboven) tekende een grote nederlaag zich af.

De nederlaag van Gerrit Bussmann was zuur. Hij stond in de eindstelling een vol stuk voor, maar de digitale klok gaf aan dat zijn tijd op was. De tweede invaller, Steef van der Weele, zag een te optimistische pionwinst bestaft met stukverlies. Hij probeerde het nog wel, maar zijn tegenstander liet hem niet meer glippen.

Simon Dirkse kwam aan het laatste bord in tijdnood. Zijn tegenstander had al een betere stelling, en Simon kon het onvermijdelijke niet voorkomen. Onder druk op het bord en onder tijdsdruk viel zijn vlag.

De eer werd gered door Bart Vlasblom. Bart stond de hele partij wat onder druk, maar had de hele partij ongeveer 10 minuten meer op de klok. Toen zijn tegenstander in tijdnood kwam liet hij een paar tegenkansen toe. Bart offerde een toren, en zijn tegenstander had teveel tijd nodig om de juiste zetten te vinden.

Daarmee was de eindstand 1-7, en maakte Schaakhuis 2 duidelijk dat het terecht kampioen werd van deze klasse.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-04-2005 04:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

jammer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Knipoog Helaas kon ik niet invallen Ja! anders....had het ook niets uitgemaakt Nee! volgende keer beter! Maar ik ga er vanuit dat jullie hebben gevochten als ....DSC schaakleeuwen Red Face

05-04-2005 13:48 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pijnlijke nederlaag. Absoluut kansloos. Weliswaar waren er 2 invallers nodig, is Schaakhuis 2 misschien ook wel sterk gewoon voor de eerste klasse, en maakt het zevende een merkwaardig slot van het seizoen mee, na de gebeurtenissen rond Nico. Zoiets blijft meespelen.

Maar volgend seizoen zullen DSC4 en Schaakhuis 3, en DSC5 en Schaakhuis 2 waarschijnlijk dus bij elkaar ingedeeld moeten worden. Na de degradatie van Rijswijk 3 zijn DSC en Schaakhuis namelijk de enige clubs met 2 teams in de eerste klasse.

Overigens viel me plots op dat Schaakhuis en Scheve Toren Pijnacker als relatief kleine clubs een topprestatie hebben geleverd: ST 1 en 2 werden kampioen in klasse 1B en 3A, SH 2 en 3 wonnen klasse 2A en 4A.

Bravo! Halleluja

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-04-2005 10:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Maar volgend seizoen zullen DSC4 en Schaakhuis 3, en DSC5 en Schaakhuis 2 waarschijnlijk dus bij elkaar ingedeeld moeten worden.


Ik neem aan dat je Schaakhuis 1 bedoeld i.p.v. 3

06-04-2005 11:38 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik neem aan dat je bedoeld eigenlijk met een T wilde spellen Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-04-2005 15:33 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Ik neem aan dat je bedoeld


Is dat dezelfde Marco die mij altijd op mijn spelfouten wijst? O nee, wijsd natuurlijk! Lach Verward Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-04-2005 16:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

eerst de zin aflezen, Corniel Lach

06-04-2005 16:05 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan wordt het geheel een stuk logischer idd... Ja! Draaiend hoofd Ja!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-04-2005 18:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-04-2005 20:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller