Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Gert Legemaat verstevigt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Gert Legemaat verstevigt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat staat na de achtiende ronde van de interne competitie steviger aan kop. Gert won van Bob Voogt, en zag zijn in de vorige ronde veroverde koppositie groeien door een nederlaag van Chiel van Oosterom tegen Arno Wiersma.

Patrick de Bas behield door een overwinning op Joram op den Kelder de derde plek. Arno Wiersma steeg door zijn overwinning naar de vierde plek.

Marco Anink staat na zijn overwinning op Koert ter Veen fier op kop in de B-groep. In de onderstaande stand staan nu ook de drie rating-groepen vermeld. Hij heeft een aardig gat geslagen naar Diederik van Heijgen (die niet speelde) en Pieter Quist.

In groep C gaat René Herbold aan kop. Zijn voorsprong op Gerjan van der Dussen en Steef van der Weele is echter zeer gering.

Verder viel er deze ronde slechts één remise te bewonderen. Die kwam op het conto van Arend van Dop en Kees van der Meer. De laatstgenoemde gaf daarbij aan vol overgave voor het melkpak te gaan.

De uitslagen:
wit zwartuitslag
Gert Legemaat-Bobby Voogt1-0
Arno Wiersma-Chiel van Oosterom1-0
Patrick de Bas-Joram op den Kelder1-0
Arend van Dop-Kees van der Meer½-½
Leo Hofland-Hora Vlam1-0
Joost Michielsen-Ted Barendse1-0
Marco Anink-Koert ter Veen1-0
Pieter Buzing-Dolf Beltz1-0
Corniel Nobel-Kees Voorberg0-1
Walter Anema-Gerard Bilars1-0
Martin Glimmerveen-Pieter Quist0-1
Mark Versteegh-Sander van Gennip1-0
Martin Neuteboom-Jan-Pieter de Vries0-1
Albert Kemeling-Jaap Flohil1-0
Kees Venema-Roland ten Have1-0
René van Alfen-Annamaria Dokman1-0
Cees Huygen-Leo Zuijdgeest1-0
Ernst Hanewald-Frans Palm0-1
Herman Zonderland-Dolf Mulder1-0
Isabelle Hagerop van Eijs-Frans Smit1-0
Aad de Jong-Peter van der Voort1-0
Theo Rekveldt-Marianne Zelitchenko1-0


De volledige stand is te zien via het onderstaande excel-bestand:
Stand interne competitie[18].

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-04-2005 04:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ging Pieter Quist niet door zijn vlag? (en verloor dus)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-04-2005 07:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Een halfje ... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Elke dag een half ei is ook voedzaam.
En de gedachte dat ik Meester Van Dop met zwart van het bord zou kunnen duwen, heb ik als niet-realistisch terzijde geschoven. Na 20 wederzijds acceptabele zetten was het vredesaanbod dan ook te begrijpen.
Wat er op het bord van Wiersma en Van Oosterom naast mij gebeurde, begreep ik niet. Een moeilijk systeem, en dan Pe5 zonder inlassen van a6 / a4 (zodat wit soms Lb5 heeft); wit h3 waar ik f4 verwachtte - wat is er mis met wit f4 en op Pg4 Pf3 of Pc4? Na zwart g5 dacht ik ... en klaar! Die Van Oosterom heeft het maar makkelijk. En daarna verliest-ie!
Ik heb er maar met een schuin oog naar zitten kijken, ik beraadde me op Tb8 of Ld7 (ik had zwart, als ik dit schrijf besef ik dat ik niet echt voluit op winst heb gespeeld) en ik snap dat soort moeilijke systemen van de heren W. en Van O. niet, maar ik zie uit naar de uitleg van deze opening komende zomer! Heren, zou ik U mogen noden?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

05-04-2005 08:18 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Bloeddorst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

W. Anema verzocht mij om weer eens iets op het forum te plaatsen. Kennelijk is er iemand die mijn schrijfsels waardeert. Leuk!
Wat mij opviel, en wat ik bij deze dan ook meld, is dat ik als vreedzaam mens kennelijk geacht wordt, opzij te gaan voor een melkpak, vermoedelijk een halve liter halfvolle melk. Dat wordt de meest vreedzame schaker dan ook aangeboden. Een tevreden schaker is geen onruststaker, zoals de ouden reeds zeiden.
Er lijkt echter geen prijs te zijn voor de meest bloeddorstige schakers. Wat nu, DSC? De bloeddorstige Anink heeft, net als de bloeddorstige Glimmerveen, nu al acht partijen gespeeld zonder een remise. Nog twee en zij staan op 10. Is dat geen prijs waard? Moeten wij als DSC bij de Algemene Vergadering daaraan geen aandacht schenken? Meer nog: de bloeddorstige Bilars heeft er zelfs al 10 zonder een enkele remise. En de super-bloeddorstige Van der Weele heeft er 15 gespeeld zonder een enkele remise! Schamen wij ons voor hen? Of hebben wij als DSC niet de middelen om een fles Pleegzuster Bloedwijn aan te bieden, of een fles Egri Bekaver (Hongaars voor stierenbloed)?!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 05-04-2005 at 09:40.

05-04-2005 09:39 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lijkt me een mooie prijs, "meest bloeddorstige DSC-er". En inderdaad, en flesje Pleegzuster Bloedwijn moet er ook vanaf kunnen! Ik ben het met Kees eens. Arno?

Overigens speelde ik gisteren tegen Joost weer een partij waarin ik mezelf op vakkundige wijze de das omdeed. Een loper op h3 ging in een zet verloren. Joost profiteerde vakkundig en klinisch, zoals je mag verwachten.
Als ik een voorspelling mag doen: ik ga dit seizoen geen rol spelen in de strijd om het clubkampioenschap (OK, OK, misschien was dat al na drie ronden duidelijk).

Knap van Gert trouwens! Wie gaat hem nog weerhouden van zijn volgende titel?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

05-04-2005 09:53 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ging Pieter Quist niet door zijn vlag? (en verloor dus)


Laten we zeggen dat dat niet op geheel sportieve wijze tot stand gekomen was.

05-04-2005 12:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar je won toch? In het schema staat dat je verloor...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-04-2005 12:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Sad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil best even uitleggen wat er zich op mijn bord afspeelde. Arno en ik volgden betrekkelijk lang de partij De Bas-Van Oosterom interne competitie ronde 1.(Voor Kees van der meer) f4 direct is niet handig vanwege Peg4 en na zowel Pc4 als Pf3 speel ik dan Pxe4 met moeilijkheden voor wit, h3 was dus wel logisch. Vervolgens speelde ik g5 en in de theorieboeken wordt dan aangeduid dat zwart gelijk spel heeft, maar volgens mij staat zwart gewoon wat beter. Arno ruilde mijn sterke paard af in ruil voor het loperpaar (en week daarmee af van de eerder genoemde partij). ik stond wel lekker, maar ik wist niet zo heel goed wat te doen en ik brak wat onbesuisd de stelling open. Dit werkte uiteraard averechts en wit kwam daarna beter te staan en won ook een pionnetje. Een onnauwkeurigheidje van Arno leek me weer wat tegenspel te geven, maar daar deed ik niet genoeg mee en uiteindelijk zakte mijn stelling in elkaar. Dit is zoals ik het beleefd heb. Fritz geeft zo nu en dan een wat ander oordeel. ik moet nog even kijken wie er gelijk heeft

05-04-2005 13:08 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Maar je won toch? In het schema staat dat je verloor...


Ik won op tijd, nadat er zich enige onregelmatigheden voorgedaan hebben. Misschien kan Marco dat beter uitleggen Tong

05-04-2005 14:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Corniel
Maar je won toch? In het schema staat dat je verloor...


Ik won op tijd, nadat er zich enige onregelmatigheden voorgedaan hebben. Misschien kan Marco dat beter uitleggen Tong


Nadat Martin had besloten dat hij verloren stond en wel op kon geven besloot Marco een geintje uit te halen. Hij nam in plaats van Martin plaats tegenover Pieter, en vervolgde de partij. Op mirculeuze wijze wist hij Martins stelling om te toveren in een betere stelling! De laatste zetten werden nog uitgevoerd door Martin, en Pieter ging door zijn vlag.

Uiteraard heeft het voor enige hilariteit gezorgd. Ik zat twee borden verder tegen Chiel te zwoegen en had Marco al eerder van Koert zien winnen. Dus Chiel en ik zaten regelmatig te grinniken als Marco weer eens opstond vanachter het bord met Pieter (of toen hij een remise-aanbod deed).

Uiteraard krijgt Pieter de overwinning (Martin zou immers hebben opgegeven). Marco krijgt uiteraard geen extra punten; hij mocht blij zijn dat hij niet met meer dan een half uur achterstand aan zijn partij tegen Koert begon (Marco was veel te laat). Maar in ieder geval had hij keurig laten weten dat hij verlaat was.

Aldus de perikelen rondom de partij Glimmenveen/Anink - Quist.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-04-2005 15:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaken saai?

Ik dacht van niet! Grijns


(Het mooie was dus dat iedereen, inclusief Arno en Chiel 2 borden verder, de grap in de gaten had...behalve Pieter! Nadat ik 20 minuten tegenover Pieter had gezeten, en daarin 5 zetten had gedaan, besloot ik remise aan te bieden. En ja hoor, Pieter uit verschrikt: "Maar jij bent Martin helemaal niet!"
Dat was tussendoor de enige keer dat hij doorhad dat ik er zat...en dat terwijl Martins overhemd toch echt rood, en het mijne blauw was) Knipoog


edit: typo

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 05-04-2005 at 16:13.

05-04-2005 16:12 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begreep ook de reactie van Arend van Dop al niet: die had ook door dat er iets vreemds aan de hand was. Dat het een grap was realiseerde hij zich (waarschijnlijk) pas later.

Ook deze is heel leuk, en mag (samen met de HMC-1 aprilgrap van Michiel) wel in het grote DSC-boek met sterke verhalen!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

05-04-2005 16:23 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Juist, ik heb gisteren niets van de andere partijen gevolgd, behalve die van Albert en Jaap die naast mij zaten...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-04-2005 18:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik won van Jaap. Er was niet zo veel aan de hand in de volgende stelling:



Jaap speelde hier echter 31. ... f4 en na 32. Dxd4 Dxd4 33. Pf5 Kf6 34. Pxd4 leverde dat een stuk op.

Er volgde 34. ... e3 35.gxf4 gxf4 36.fxe3 fxe3 37. Kg2 waarna de volgende stelling ontstond:



13 zetten later gaf Jaap op

05-04-2005 19:11 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Frown het is eenzaam aan de top..... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat kan een mens nog meer wensen in één ronde?
Zelf winnen, medekoploper verliest (heel goed gedaan Arno Halleluja)
Goede grap van gelegenheidsduo Martin & Co Lach

Tegen Bobby Voogt ging het zoals dat heet van een leien dakje:


Legemaat - Voogt na 28..,Tec8
Let op het verschil tussen het witte paard op g3 en de zwarte loper op g7. Ze staan allebei slecht maar het witte paard kan wél naar het front (= de damevleugel) en de zwarte loper niet. Dit is m.i. van cruciaal belang. Kijk wat er gebeurde:
29.Pe2,a4 30.Db1,Pb6 31.Pc3,h5 32.Lxc5,Dxc5 33.Pxa4,Pxa4 34.Txa4,Txa4 35.Txa4,Lh6 (hopend op Lxd2) 36.Pb3!,Db6 37.Dd3 en opgegeven. Bobby had geen tijd meer en wit staat (mèt pluspion) overweldigend (zie onder). 1-0
......maar het uitzicht is er fantastisch Draaiend hoofd

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 05-04-2005 at 23:03.

05-04-2005 22:59 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Wat er op het bord van Wiersma en Van Oosterom naast mij gebeurde, begreep ik niet. Een moeilijk systeem, en dan Pe5 zonder inlassen van a6 / a4 (zodat wit soms Lb5 heeft); wit h3 waar ik f4 verwachtte - wat is er mis met wit f4 en op Pg4 Pf3 of Pc4? Na zwart g5 dacht ik ... en klaar! Die Van Oosterom heeft het maar makkelijk. En daarna verliest-ie!
Ik heb er maar met een schuin oog naar zitten kijken, ik beraadde me op Tb8 of Ld7 (ik had zwart, als ik dit schrijf besef ik dat ik niet echt voluit op winst heb gespeeld) en ik snap dat soort moeilijke systemen van de heren W. en Van O. niet, maar ik zie uit naar de uitleg van deze opening komende zomer! Heren, zou ik U mogen noden?

Quote

Originally posted by Chiel
Ik wil best even uitleggen wat er zich op mijn bord afspeelde. Arno en ik volgden betrekkelijk lang de partij De Bas-Van Oosterom interne competitie ronde 1.(Voor Kees van der meer) f4 direct is niet handig vanwege Peg4 en na zowel Pc4 als Pf3 speel ik dan Pxe4 met moeilijkheden voor wit, h3 was dus wel logisch. Vervolgens speelde ik g5 en in de theorieboeken wordt dan aangeduid dat zwart gelijk spel heeft, maar volgens mij staat zwart gewoon wat beter. Arno ruilde mijn sterke paard af in ruil voor het loperpaar (en week daarmee af van de eerder genoemde partij). ik stond wel lekker, maar ik wist niet zo heel goed wat te doen en ik brak wat onbesuisd de stelling open. Dit werkte uiteraard averechts en wit kwam daarna beter te staan en won ook een pionnetje. Een onnauwkeurigheidje van Arno leek me weer wat tegenspel te geven, maar daar deed ik niet genoeg mee en uiteindelijk zakte mijn stelling in elkaar. Dit is zoals ik het beleefd heb. Fritz geeft zo nu en dan een wat ander oordeel. ik moet nog even kijken wie er gelijk heeft


De partij De Bas - Van Oosterom kende ik niet, dus die laat ik maar even buiten beschouwing. Wat betreft Kees' opmerkingen: dat Chiel geen a6 speelde was op zich niet zo vreemd (kon altijd nog). Dat ik geen a4 heb gespeeld is ongebruikelijker. Maar ik zal wel meer rare dingen spelen, zo geweldig is mijn openingskennis niet. Wat dat betreft zou het me niet verbazen als Kees meer weet van de finesses van deze opening dan ondergetekende.



In het bovenstaande diagram het moment waarop Kees f4 verwachtte. Hier blijkt a4 de meest gespeelde voortzetting, waarna zwart alsnog met g5 komt. Ik had g5 gewoon niet meegenomen in mijn overwegingen, maar had geen zin in "gesodemieter" met een paard (dan wel loper) op g4. Dus speelde ik hier h3. Had helemaal niets met theorie te maken. Na Chiels g5 staat zwart ook volgens mij iets beter. Overigens, de door Chiel gegeven variant op f4 lijkt inderdaad vervelend voor wit.

Er volgde dus 12.h3 g5 13.Pc4 Pxc4 waarna ik besloot mijn witveldige loper te ruilen tegen het andere zwarte paard (dat via d7 naar e5 wilde). Als ik geen f4 kan spelen, dan ook geen zwart paard op e5! (je moet ergens je grenzen stellen Kwaad )

Chiel stond daarna beter, zwart had veel meer ruimte. Echter, hij moest er nog wel "doorheen". De methode die Chiel koos bleek niet bepaald de optimale, en uiteindelijk verloor hij daardoor ook nog het pionnetje op g5. Dat boertje smaakte gezien het veroorzaakte leed bij de witten best lekker! Helaas was het doorzetten van f4 nu niet echt een optie meer, aangezien de witte koning dan vrijwillig zou gaan poseren in het vizier van het zwarte loperpaar.

Door een niet optimale damezet kon Chiel zijn loperpaar met tempo zeer actief maken, en hij maakte vervolgens met zijn meerderheid op de damevleugel een vrijpion. Het leek me eerlijk gezegd best dreigend, maar gelukkig had ik het promotieveld altijd met mijn loper onder controle. Het bleek allemaal wel mee te vallen (aldus oom Fritz). Ik ging met mijn dame wat dreigen richting zwarte koning, die ook redelijk op de tocht stond. Chiel poogde zijn vrijpion toch nog te verzilveren, maar ging daarbij kopje onder.

Maar inderdaad Henrik, Chiel is te pakken! Tong (sorry Chiel) Alleen jammer dat ik Gert de vorige ronde niet pootje heb kunnen lichten... (sorry Gert) Volgende ronde wij maar tegen elkaar Henrik?

Quote

Originally posted by Ted
Lijkt me een mooie prijs, "meest bloeddorstige DSC-er". En inderdaad, en flesje Pleegzuster Bloedwijn moet er ook vanaf kunnen! Ik ben het met Kees eens. Arno?


Euh... ik heb er nog nooit van gehoord, maar wat mij betreft koopt DSC zo'n flesje. Wil ik best vertellen wie die fles aan het einde van het seizoen mee naar huis mag nemen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-04-2005 00:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt een beetje stom, maar deze alfa heeft dus geen excel of weet'm niet op te sporen (paar keer pc laten fragmenteren of hoe dat ook heet en voor je het weet is word het enige programma dat je nog hebt), dus daarom de vraag:

kan de stand misschien ook online worden gezet? Heilig boontje

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-04-2005 10:36 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik heb ook geen excel en ik heb ook geen zin om het te gaan downloaden want ik hoef de stand op dit moment niet zo nodig te zien Knipoog

06-04-2005 15:17 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien moet je hier eens kijken. Dat is een gratis Excell viewer van Microsoft.

06-04-2005 15:24 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Misschien moet je hier eens kijken. Dat is een gratis Excell viewer van Microsoft.


Je mag bij mij ook wel eens naar Excel komen kijken, hoor. Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-04-2005 16:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller