Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » DSS heeft eigen webchess-site 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSS heeft eigen webchess-site Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is nog in de testfase maar ik heb zojuist WebChess 1.3 geïnstalleerd. Iedereen wordt uitgenodigd om zich hier voor aan te melden via: www.delftseschaaksite.nl/webchess.

Er zijn nog wel wat schoonheidsfoutjes te bespeuren, en deze mag je hier melden.

20-11-2004 22:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien eerst maar een heel algemeen vraagje: wat is webchess en wat kan ik ermee?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-11-2004 00:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Misschien eerst maar een heel algemeen vraagje: wat is webchess en wat kan ik ermee?


Schaken! Glimlach

Ik heb voorlopig alle talen behalve Nederlands en Engels weggehaald. Vertalingen voor beide talen worden op dit moment gemaakt, dus bugmeldingen over de taal zijn niet echt nodig, dat komt nog.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-11-2004 21:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is het een.....

1) schaakserver om real time te kunnen schaken
2) Site waar je correspondentiepartijtjes kunt schaken
3) Site met veel informatie over schaken
4) Iets anders

25-11-2004 02:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Is het een.....
  1. schaakserver om real time te kunnen schaken
  2. Site waar je correspondentiepartijtjes kunt schaken
  3. Site met veel informatie over schaken
  4. Iets anders

DSS (de Delftse SchaakSite) is natuurlijk een site met veel info over schaken, en webchess is vooral bedoelt voor punt 2. Daarnaast kan je er ook 'snel' spelen, en de makers claimen dat je dan bij punt 1 uit komt, maar of dat ook zo is...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-11-2004 08:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, meer Fritz tegen Fritz

25-11-2004 12:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Leuk, meer Fritz tegen Fritz


Dat jij correspondentieschaak ziet als Fritz tegen Fritz is jammer. De meesten gebruiken Fritz wel ls hulpmidden (zodat je niet in een combinatie materiaal weggeeft), maar kiezen toch een eigen plan. Fritz geeft vaak goede zetten, maar niet altijd de beste als eerste zeg maar. Of hij "mist" een bepaald plan, omdat het te diep zit.

Maar weer een stukje erbij dus op de delftse schaksite. Leuk! Hier gaat in de toekomst dus het DSC-correspondentieschaakkampioenschap worden gespeeld?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-11-2004 14:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toch is dat ook voor mij de belangrijkste reden om geen correspondentie te spelen. De verleiding om Fritz te raadplegen is bijzonder groot, en ook als je hem alleen vraagt om een taktische controle bestaat er een zekere reeele kans dat Fritz met een heel goed plan komt (wellicht 1 van taktische aard) waar je zelf niet aan had gedacht. Dan ben je toch gek om het niet te spelen?

Op zich vind ik het wel een leuk initiatief voor de mensen die het correspondentieschaken nog niet hebben opgegeven. Zou dit ding trouwens ook gebruikt kunnen worden voor de publicatie van partijen?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

25-11-2004 14:24 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Er zijn nog wel wat schoonheidsfoutjes te bespeuren, en deze mag je hier melden.


Bij deze:

na het inloggen staat dit boven in beeld:
"Notice: Use of undefined constant _POST - assumed '_POST' in /opt/site/vhosts/www.delftseschaaksite.nl/www/webchess/mainmenu.php on line 3"

alle links onder tournament geven deze melding:
"Você não pode participar ainda de um torneio. "

Het venster gebruikt slechts een klein deel van m'n scherm. Daar kan vast het een en ander uitgerekt worden.

En waar vind ik een bord ? Of kan dit alleen met tegenstander ?

Verder lijkt het mij wel een leuke optie als je stellingen kunt opzetten waar je vervolgens vanaf hier een link naartoe kunt maken. Het zou een aantal verslagen op dit forum een stuk duidelijker kunnen maken. [Maar dit is vast weer meer werk...]

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

25-11-2004 15:02 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
alle links onder tournament geven deze melding:
"Você não pode participar ainda de um torneio. "


Volgens een online vertaal-tool is dat portugees voor

Quote

You cannot still participate of a match

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

25-11-2004 15:08 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark
Verder lijkt het mij wel een leuke optie als je stellingen kunt opzetten waar je vervolgens vanaf hier een link naartoe kunt maken. Het zou een aantal verslagen op dit forum een stuk duidelijker kunnen maken.

Ik denk niet dat dat handig is...

Ik ben wel van plan een plugin te gaan schrijven die
gaat converteren naar de bekende javascriptbased look&feel van chessbase, maar dat zal nog wel even duren...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-11-2004 16:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Project 'overgedragen' Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Merk trouwens op dat René Torenstra de leiding heeft over het webchess-project.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-11-2004 11:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de bugs Martin Glimlach

- Alle vertalingen zullen volgende week kloppen (ben nu bezig geweest met de e-mails, die altijd in het Engels zijn en nu in het Nederlands of Engels verstuurd moeten worden. Moet nog uploaden)
Probleem is dat met deze veranderingen het al zover is dat als de auteur (een portugees (braziliaan?) Happy) een nieuwe versie uitbrengt we niet meer kunnen updaten, maar we met de hand de doorgevoerde veranderingen moeten toepassen. Nu ja, kan niet anders.
- Foutmelding zal ik ook volgende week naar kijken (maar kan geen kwaad)
- Dat slechts een klein gedeelte van het scherm gebruikt wordt laat ik even zo. Tekstvelden e.d. worden gewoon met een vaste grootte op de pagina geplempt; ik hoop wel de stijl van dss over te nemen als Corniel daarmee klaar is dmv de juiste CSS.
- Wat Corniel zegt ben ik het mee eens; we moeten die zaken wat stellingen betreft denk ik gescheiden houden, hoewel je wel naar partijen zou moeten kunnen linken. Moet even denken over hoe dat zit met privacy. Mag je partijen van iedereen zien, ook als je geen lid bent, enz.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-11-2004 18:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Mark

na het inloggen staat dit boven in beeld:
"Notice: Use of undefined constant _POST - assumed '_POST' in /opt/site/vhosts/www.delftseschaaksite.nl/www/webchess/mainmenu.php on line 3"


Fixed.

Verdere acties:
- Talen heb ik eruit gesloopt. Hier en daar worden dingen nog niet vertaald, maar dat komt nog wel. Bij iedereen wordt een cookie voor taal Nederlands gezet Glimlach
- Registratie is verbeterd en vertaald. Er zit hier nog een bug: Er wordt de eerste keer geen e-mail met logingegevens verstuurd. Voorlopige oplossing: log in. Als de account nog niet geactiveerd is krijg je de mogelijkheid om die mail gestuurd te krijgen - en dit werkt wel.
- Spelen is nu mogelijk, maar het kan zijn dat je veel schermpjes krijgt met nutteloze informatie als "row = column =" enzovoort. Dit zijn mijn debugalerts Glimlach Als je die krijgt, ben ik dus bezig! Glimlach

Kortom, het gaat steeds meer werken, maar echt speelbaar is het voor een normale gebruiker niet. Volgende week hoop ik meer af te hebben.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-01-2005 17:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn 'stuk/style' voorkeur wordt steeds gerest. Dit lijkt te komen doordat dit in een coockie staat: als ik mijn instelling aanpas en opnieuw inlog staat er bij 'e-mail' namelijk de voorkeur van mijn stukken gemeld: dit komt tot probleem, ik krijg geen notificatieë-mails meer. Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-03-2005 12:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://www.delftseschaaksite.nl/webchess/inviteplayer.php

php:
<?php Fatal errormain():
Failed opening required 'languages//strings.inc.php' (include_path='./:/opt/site/vhosts/www.delftseschaaksite.nl/library:/usr/local/lib/php/'in
/opt/site/vhosts/www.delftseschaaksite.nl/www/webchess/inviteplayer.php on line 30 ?>


Er wordt nog verwezen naar een stuk van de taalmodule lijkt het...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-03-2005 12:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben in twee partijen aan zet, maar zie geen stukken en zetten meer. Hij kan zo te zien de plaatjes van de stukken niet meer vinden. En wat er met de gespeelde zetten gebeurd is weet ik ook niet.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-03-2005 14:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De 'ik zie geen stukken' problemen zijn opgelost. Verder zijn een aantalpagina's (niet belangrijk voor het spelen) in 'onder constructie' mode gezet.

Tot slot is Uitdagingen weer in de lucht een voorzien van een nieuw jasje.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-03-2005 10:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De timelimiet is in tegenstelling tot wat de interface doet geloven de limiet voor de hele partij en niet voor 1 zet...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-03-2005 11:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil wel een keer meedoen aan een toernooitje, maar het lijkt mij boeiender zonder dat het 'raadplegen' van een computer is toegestaan. Zijn hier nog meer voorstanders van? Daarnaast vind ik die hoeveelheid partijen die in het huidige toernooi worden gespeeld wat veel...

29-03-2005 12:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller