Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC6 eindigt seizoen roemloos
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 eindigt seizoen roemloos Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo goed als gedegradeert begon DSC6 aan haar laatste wedstrijd. Ondanks het reglementaire punt wegens een afgaande mobiele telefoon konden er geen potten meer gebroken worden. Met 2-6 moest de eer aan Schaakhuis gelaten worden.

(later meer)

22-03-2005 01:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Verhees-Tjioe Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een overwinning had ik mijn seizoen nog goed kunnen maken, maar het ging niet volgens plan. Boos

Na een, van beide kanten, goed gespeelde partij (ik speelde op bord 4 tegen Tjioe) kwam ik door tijdnood in een toreneindspel toch in de problemen.
Echter, nu blijkt achteraf dat ik op zet 40 gewoon soepeltjes remise had kunnen houden. Ziet u ook hoe je hier remise maakt ?! Rolt met ogen



Thuis zie ik het tijdens de analyse binnen 10 seconden.
In de partij had ik op dit moment nog een minuut of drie en speelde ik een baggerzet die snel verloor. Altijd weer die tijdnood.
Hoe leer ik wat sneller te spelen in de opening en het middelspel ?!

__________________
este nix pax, christe nix

23-03-2005 22:45 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lijkt een typisch gevalletje Txc6.

Sneller spelen in de opening: leer theorie. Dient niet eerste prioriteit van een speler te zijn, maar helpt wel. Als je de eerste 10 zetten a tempo op het bord kan doen, scheelt dat al gauw een minuut of 10-15. Als je de theorie verder kent, scheelt het nog meer.

Sneller spelen in het middenspel: "het betere is de vijand van het goede". Als de stelling weinig tactisch is, kun je zonder al te veel tijdsbesteding gezonde positionele zetten doen. Heel af en toe mis je dan wel eens een diep verborgen combinatie, maar als de extra tijd die je wint door niet altijd alles uit te rekenen in diverse andere partijen wel een extra (half) punt oplevert, kan dit het waard zijn. Uiteraard is in tactische stelling rekenen niet te vermijden en zal tijdnood altijd wel een rol spelen. Het enige dat hier helpt is leren efficient te rekenen.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

24-03-2005 13:22 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller