Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC6 in zeer zware mineur na nipt verlies tegen DD 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 in zeer zware mineur na nipt verlies tegen DD 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft de kansen op handhaving nagenoeg tot nu gereduceerd door met 4½-3½ te verliezen van DD 4.

DD 4 kwam al snel op voorsprong, op de eerste twee borden wisten respectievelijk Rob Smits en Corniel Nobel het niet te bolwerken.

Marianne Zelichenko en Jan-Pieter de Vries speelden allebei nogal vreemde partijen die wonderlijk genoeg allebei in remise eindigden.

De overige borden lieten een gelijk opgaande strijd te zien, Luc Verhees stond gewonnen, de rest onduidelijk.

Gerard Bilars was vervolgens klaar. De stelling stond nog vol met stukken, maar de handel was zo dicht geschoven dat er geen doorkomen meer aan was.

Luc verhees won soepeltjes en de stand was dus 3½-2½ in het voordeel van DD.

Jan den Brok had een stuk geofferd voor drie pionnen. Tel daarbij de pion die hij reeds voorstond op en het vershil was dus vier. Daarvan waren er drie verbonden vrijpionnen. Zeer kansrijk dus. René Gelpke had een Dame en verre vrijpion tegen twee torens. Als beiden zouden winnen was het mooi, maar met 1½ punt en een 4-4 stand mochten we ook niet klagen.

Jan wikkelde af naar een soepel gewonnen stelling en René kwam niet verder een bood remise aan. Maar toen gebeurde het: Jan liet in tijdnood deze stelling in remise verzanden:



Teleurgesteld dropen we af...

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 28-01-2005 at 01:58.

26-01-2005 00:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet nagenoeg, jullie zijn volgens mij nu definitief gedegradeerd. Helaas!

26-01-2005 00:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

(Deze post zou niet nodig zijn wanneer Martin wat meer tact had gebruikt, maar helaas. Het scheelt weinig of hij liet het vergezegeld van iets als Doei gaan)


Zonde jongens, er zat zoveel meer in. Op het beslissende moment bleken jullie er echter niet te staan.
Het is net dat kleine ongrijpbare, het was de vorm van de dag.

Volgend jaar een onmiddellijke terugkeer? Ik verwacht niet anders! En toch nog wel even Rijswijk 4 voorblijven en een goed resultaat neerzetten tegen Schaakhuis, al is het maar voor het vertrouwen!





Het ergste zijn nog die ongelooflijke cliché's, waar niemand wat aan heeft. Ik lijk dr. Phil wel. Nee!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-01-2005 02:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonde.

Nu moet het 7e wel promoveren, maar da's lastig - dat vereist twee grote overwinningen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-01-2005 03:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

over de kansen. Bij twee keer 8-0 in ons voordeel moet er nog iets mogelijk zijn. Maar praktisch zijn we gedegradeerd...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-01-2005 09:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij kan 4 matchpunten nooit en te nimmer voldoende zijn...(zie ook onderlinge wedstrijden tussen de concurrenten die nog gespeeld moeten worden).
Waarom moet je daar tactisch over doen...

26-01-2005 12:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu ja, als Pomar 1-DD 4 geen 4-4 wordt is het nog mogelijk, maar ik geloof het zelf ook niet meer... Frons Huil Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-01-2005 13:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin, echt, iets aardiger mag wel...

die jongens van het zesde zijn best lief hoor..Glimlach

edit: en marianna ook, dat die zich niet meteen beledigd voelt Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 26-01-2005 at 16:17.

26-01-2005 16:16 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

in iedergeval zijn we (te) lief voor onze tegenstanders... Verward Lach Verward

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-01-2005 16:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goh, Corniel, dat je die stelling van Jan publiceert ...
Dat is een interessant discussiepuntje.
Stel er wordt een foto gemaakt van jou terwijl je met een meid staat te zoenen die niet je vriendin is, en die foto zetten we ook op internet.
Volgens mij voel je je dan net zo als Jan als hij erachter komt dat z'n stelling op de DSC site gezet is.
Betrapt bij iets waarvan je niet wilt dat iemand het te weten komt. Rolt met ogen

__________________
este nix pax, christe nix

27-01-2005 12:08 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Luuq
Goh, Corniel, dat je die stelling van Jan publiceert ...
Dat is een interessant discussiepuntje.
Stel er wordt een foto gemaakt van jou terwijl je met een meid staat te zoenen die niet je vriendin is, en die foto zetten we ook op internet.
Volgens mij voel je je dan net zo als Jan als hij erachter komt dat z'n stelling op de DSC site gezet is.
Betrapt bij iets waarvan je niet wilt dat iemand het te weten komt. Rolt met ogen


Of nu gezegd wordt dat Jan een bijzonder goede stelling in remise liet verzanden, of dat de stelling gepubliceerd wordt. Het is allemaal in het openbaar gebeurd. Als ik jou met iemand anders dan je vriendin op straat zie zoenen, mag ik dat dan niet zeggen? Of alleen de foto die ik genomen heb niet publiceren?

Natuurlijk is het pijnlijk, maar die momenten hebben we allemaal. Maar ik ga ook bijvoorbeeld de uitslagen van de interne niet censureren als iemand een keer tegen een onverwachte nederlaag oploopt tegen een op papier veel zwakkere speler.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-01-2005 12:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hee Luc, niet persoonlijk worden!

Als je het maar uit je hoofd laat, jij gaat mij niet chanteren!!









Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-01-2005 14:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wat betreft Arno:

Nee ik stel het ook niet op prijs als dat wordt doorverteld, al dan niet aan de hand van een begeleidende foto. En zeker niet op een forum! Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-01-2005 14:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht eigenlijk meer aan een kleurenfilm met smeuige details + persoonsidentificatie. Plus een gedegen analyse van hoeveel geld er te verdienen zou zijn.

27-01-2005 15:18 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een lekker ontspoort zooitje is het hier toch af en toe.... Nee! Lach Nee!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-01-2005 15:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

niet zoenen maar verzoenen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Altijd leuk die taalkundige grapjes. Maar ik meen het echt..kom op... verliezen is niet leuk en degraderen zeker niet maar elkaar degraderen daar win je geen partij mee. Nee! Volgende kans.. Ja!

27-01-2005 21:25 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Maar ik ga ook bijvoorbeeld de uitslagen van de interne niet censureren als iemand een keer tegen een onverwachte nederlaag oploopt tegen een op papier veel zwakkere speler.


Uitslagen niet nee, maar op dit forum heb ik eerder gemerkt dat partijen (weet niet of dat ook voor stellingen geldt) niet gepubliceerd worden zonder toestemming van de speler. Dus dacht ik laat ik even de discussie op gang brengen.

__________________
este nix pax, christe nix

27-01-2005 23:33 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De reden dat we terughoudend zijn met partijen heeft vooral te maken met de informatie die je geeft over de openening. Als iemand een partijfragment (zonder opening) post zie ik geen bezwaar...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-01-2005 10:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller