Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC4 wint van Rijswijk 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC 4 wint van Rijswijk 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De vijfde wedstrijd van het seizoen heeft voor de vierde keer een overwinning opgeleverd. In Rijswijk werd tegen de plaatselijke SG met 5-3 gewonnen.

Het was weer een zware avond. Verliespartijen van Albert en Bart zorgden voor een 0-2 achterstand.
Het spel op de overige borden liet zien dat een 4-4 het hoogst bereikbare leek.

Marco (invaller) won op overtuigende wijze zijn partij en verdiende daarmee een nieuwe invalbeurt voor ronde 6.

Jan kon een pluspion helaas niet verzilveren en moest in remise berusten. Daarmee was het 1½-½.

Simon en Pieter leverden regelmatige overwinningen af.

Sander stond een pion achter, won hem terug en mocht remise aannemen in een mindere stelling.

Rene was als laatste bezig. In een gelijke stelling kon hij binnenkomen en zag zijn tegenstander mat in 1 over het hoofd.

Een 5-3 overwinning derhalve.

Het vierde is nog steeds in de race voor het kampioenschap. Maar het blijft moeizaam gaan.

De gedetaileerde uitslagen:

Rijswijk 3- DSC4 3-5

A. Gaemers- B. Meulemans 1-0
B. van Strien- R. van Alfen 0-1
O. Berger- S. van Gennip ½-½
E. Mulders- P. Quist 0-1
R. Swinkels- S. Broos 0-1
H. vd Tol-J. Neutel ½-½
D. Huitema-M.Anink 0-1
N.Paagman-A.Kemeling 1-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Albert on 19-01-2005 at 22:23.

18-01-2005 23:50 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De details horen we later wel, maar: dat is een mooie stap richting kampioenschap/promotie

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-01-2005 07:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat wordt een hele spannende laatste ronde schat ik zo in Tevreden

19-01-2005 10:35 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overige uitslagen 5e speelronde:

Pomar - HSV 2-6
RSC BP - Schaakhuis 4,5-3,5

De wedstrijd DD 4 - DSC6 wordt dinsdag 25 januari a.s. gespeeld.

We staan dus nog steeds 1 matchpunt achter op HSV. Maar ook 5 bordpunten, zodat de laatste twee wedstrijden gewonnen zullen moeten worden (tenzij HSV de volgende ronde van DD 4 verliest, hetgeen onwaarschijnlijk lijkt).

__________________
I play against pieces

19-01-2005 12:29 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben volgens mij de eerste invaller die DSC4 aan een vol bordpunt helpt... Grijns

Maar die 5-3, in normale doen zal er met een groter verschil van dit Rijswijk 3 worden gewonnen.

Nouja, precies tegen concurrent RSB/BP werd er gepiekt, de rest werd op routine gewonnen (en een halve steek bleef liggen) ... als er tegen HSV wederom gepiekt wordt, is DSC4 wel mooi kampioen...

vraagje omtrent DSC6, dat weliswaar nog tegen Rijswijk 3 moet maar nooit meer 6de gaat worden...

degraderen er nou 3 of teams uit de twee 1ste klassen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-01-2005 15:20 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er degraderen volgens mij uit de eerste klasse 2 teams per klasse. Dus vier totaal. De kampioenen en de beste nummer twee uit de tweede klassen promoveren.

Dit alles kan nog veranderen als meer dan 2 teams uit de KNSB-competitie zouden degraderen, dan moet er een team extra naar beneden.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-01-2005 16:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan is DSC6 kansloos om zich nog te handhaven.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-01-2005 22:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En weet je wie ook kansloos is?

Ik zal het zelf maar zeggen, ik gun jullie dat plezier niet.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-01-2005 22:14 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog even over mijn partij:

4pionnen KI, zwart werd weggespeeld nadat een vrij laat e6 gevolgd werd door dxe6 fxe6 en drukken op de d-lijn. Gevolgd door g4-g5, zwart had geen kans. Totdat ik een tussenzet dacht te hebben na Lxc3. Gevolg: een onbedoeld stukoffer, wel veel aanval, maar juist de goede fianchettoloper staat er ook nog.

Zwart had weinig tijd (20 min) en werd er alsnog af geknald, een langsvliegende dame met al haar schaakjes ten spijt.
In de analyse bleek echter dat ik 2 varianten in de tussentijd had gehad waarbij het heel simpel uit was. Wel bekeken, maar blijkbaar niet lang genoeg.

Ach, winnen is winnen. Wel grappig was dat dat de 1-2 betekende, en dat tijdens de analyse Sander binnenkwam met een remise als resultaat. Dat was inmiddels 2-3 en we gingen snel de zaal in om de rest te zien.

Het bleek al afgelopen, DSC had de laatste 3 simpel gewonnen: 5-3. Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-01-2005 14:36 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller