Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC5 wint opnieuw
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC5 wint opnieuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de eerste overwinning de vorige ronde weet het vijfde weer te winnen. Ditmaal was het Promotie 4 wat met 5½-2½ ten onder ging Op wat schoonheidsfoutjes na een goede overwinning!

Later meer...

11-01-2005 01:37 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voorlopige kan ik er enkel aan toevoegen dat die 2 matchpunten nooit in gevaar zijn geweest, de overwinning had eerder groter dan kleiner kunnen zijn.

De punten die Joel, Mark en Martin (de laatste een half punt) hebben laten liggen kwamen dan ook niet door zeer goed spel van hun tegenstander tot stand, maar door eigen fouten, waarbij het spel van Joel's opponent nog het meeste lof kon worden toegezwaaid.

Nee, Promotie 4 was eigenlijk gewoon een maatje te klein.

En zo gaat het dit seizoen eigenljik heel logisch:

In ronde 1 een verrassend verlies tegen het op papier iets zwakkere WSC 3, dat echter de verrassing van de groep blijkt.
In ronde 2 een verwachte nederlaag tegen absolute topfavoriet Scheve Toren 1.
In ronde 3 een verwachte nederlaag tegen de andere favoriet, Rijswijk 2.
In ronde 4 het gevecht om plaats 4, nu WSC 3 het goed blijkt te doen, tegen RHC Arena 1. Spannend, maar gewonnen en met 2 mp eigenlijk al zeker van lijfsbehoud.
In ronde 5 een simpele winst tegen de verwachte nummer 6, Promotie 4.
In ronde 6 de waarschijnlijke nummer een-na-laatst, hoewel ze dat nog moeten uitvechten met Promotie 4; Botwinnik.
En in de laatste ronde het lelijke eendje, Vogelwijk.

Eigenlijk hebben we alleen nog wat te verliezen, en niets meer te winnen. Ja, een vervelende loting, eerst alle sterke en dan alle zwakke teams. Frons

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-01-2005 04:21 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die eerste 3 ronden hebben wel degelijk voor een soort spanning gezorgd; niet die we beoogd hadden maar toch!

We zitten nu veilig en na die eerste 3 nederlagen was behoud in de 1e klasse het doel. Ik denk ook dat het niet heel reëel zou zijn om onszelf kansen toe te dichten met een Scheve Toren I als concurrent. Wat dat betreft heb ik alle vetrouwen in volgend jaar; de lift zit er nog steeds goed in bij de meesten van ons en er is nog volop ruimte voor verbetering!

Mijn partij gisteren:
Ik speelde met wit een koningsgambiet, waarin zwart het niet al te ambitieus aanpakte. Ik kreeg meer ruimte, actieve stukken, positioneel voordeel maar toch duurde het erg lang voordat ik ook echt beslissend voordeel kreeg. Met beiden 1 minuut op de klok gaf hij mat in 3 weg, maar de zwarte stelling was daar al hopeloos.

Op naar de volgende overwinning!

11-01-2005 13:10 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Roelofs partij eindigde wel erg komisch, en aangezien de FEN support het nu ook doet... :



Roelof speelde hier Txg5, en zijn tegenstander gaf op. Lach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Sander on 11-01-2005 at 16:13.

11-01-2005 15:23 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kleine aanpassing aan Sanders post gedaan waardoor je de fen nu goed ziet...

En ik mis een koning...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 11-01-2005 at 15:58.

11-01-2005 15:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weet je zeker dat het zo stond? Want deze stelling lijkt me volstrekt remise Tong

11-01-2005 18:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yep, het had dan ook potremise moeten zijn. Er werd achteraf nog fluisterend gevraagd of hij nou echt opgegeven had.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

11-01-2005 18:44 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yep, beide dachten we dat zwart hier een dame won Huil 2 Ik zag pas dat het pat was toen ik mn torenzet deed. Toen was het direct lichte paniek, waarna mijn tegenstander me de hand reikte ter overgave, en ik maar even opstond en wegliep om van de schrik te bekomen..

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

12-01-2005 05:21 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De manier waarop je wegliep na je partij kon ik maandagavond al niet helemaal plaatsen....nu weet ik waarom Roelof Tevreden

12-01-2005 12:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wordt je daar toevallig zo intiem van ? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-01-2005 14:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Word je daar toevallig zo intiem van ? Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 12-01-2005 at 16:01.

12-01-2005 16:01 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller