Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC4 wint van Pomar 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC4 wint van Pomar 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een moeizame 4,5-3,5 overwinning op Pomar 1 heeft het vierde nog steeds het kampioenschap in eigen hand.

De avond begon slecht. Rond de klok van negen verloor Jan. Hij kwam slecht uit de opening en later nog iets verkeerd. 0-1 derhalve.

Op de overige borden zag het er goed uit. Iedereen stond wel beter. Ikzelf had inmiddels een stuk gewonnen. De winst zou slechts een kwestie van tijd zijn. En ik droomde al van 6-2 of zoiets.

Sander was als tweede klaar. Hij kon geen winstweg vinden en moest berusten in remise.

Even later de volgende tegenvaller. Theo verknalde zijn stelling en kon opgeven. 0,5-2,5.

Nog niet veel aan de hand . De overige 5 borden stonden allemaal beter, en ik had nog steeds mijn stuk voorsprong.

In korte tijd haalde Simon , Rene en Bart de winst binnen zodat we op voorsprong kwamen. Martin Glimmerveen (invaller voor Pieter) gaf echter zijn dame weg.

Zodat het uiteindelijk toch bij mij tercht kwam . Ik had nog steeds mijn stuk voorsprong, en kon een aantal matdreigingen in de stelling brengen zodat mijn tegenstander opgaf.

Martin kon vervolgesn rustig opgeven. De matchpunten waren binnen.

Een moeizame avond weer derhalve. Maar slecht spelen en toch winnen. Dat is het kenmerk van echte toppers.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Albert on 15-12-2004 at 00:02.

14-12-2004 23:38 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pff, slecht spelen?
Ik had mn tegenstander positioneel volkomen weggespeeld. Hield stelling over met gedekte vrijpion en T+T+D op open lijn. Ook nog eens 40 min tegen 10 min of zo

Alleen
Dc3, Tb3, e5(aftrekschaak), Txc3
is wel errug stap NUL

Was er niet een loser-actie van het jaar bokaal?

En zo moeilijk was de overwinning niet, vind ik, Albert. Jan was er niet bij of zo, ok. Theo snapte de koningsgambiet niet, en toen ie wel oke leek te staan ging het alleen maar bergafwaards. Maar de rest speelde goed en stond minimaal beter. Zoals je zelf al zei, was 6-2 de verwachte uitslag halverwege.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 15-12-2004 at 00:27.

15-12-2004 00:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Was er niet een loser-actie van het jaar bokaal?


Als je denkt dat die fout van jou erger was dan mijn partij tegen WSC2 (zie 36e AxiomA), dan moet je hem zeker naar de redactie sturen. Dan ding je mee naar "de pepermolen" (dat is die "bokaal" die jij bedoelde).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-12-2004 00:45 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De gedetailleerde uitslagen

Pomar 1 (1686) - DSC4 (1824) 3,5-4,5

W. Markenstein (1843)- Rene van Alfen (1845) 0-1
P. vd Meer(1783) - Bart Meulemans (1840) 0-1
F. Ferschmann (1670) - Martin Glimmerveen (1840) 1-0
G. Beekman (1800) - Sander van Gennip (1838 ) 1/2
T. Bieger (1620) - Simon Broos (1791) 0-1
W.F.N. Kauffmann (1514) - Jan Neutel (1777) 1-0
R. de Jong (1604) - Theo Rekveldt (1810) 1-0
G. Ferschmann (1656) - Albert Kemeling (1842) 0-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Albert on 15-12-2004 at 13:22.

15-12-2004 13:20 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

3 partijen verloren van sub-1700. Nee! Ging gelukkig allemaal net goed.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

15-12-2004 13:24 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De fout van Martin klinkt wel heel erg naar

Stukken in de doos!

Ennuh Martin, de koningsgambiet en bergafwaarts ?

Verward

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

15-12-2004 19:33 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Martin
Was er niet een loser-actie van het jaar bokaal?


Als je denkt dat die fout van jou erger was dan mijn partij tegen WSC2 (zie 36e AxiomA), dan moet je hem zeker naar de redactie sturen. Dan ding je mee naar "de pepermolen" (dat is die "bokaal" die jij bedoelde).


Stelling, of hele partij?

16-12-2004 12:18 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het antwoord staat in Axioma 36, waar Arno's blunder behandeld wordt Glimlach

16-12-2004 12:20 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller