Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC4 speelt gelijk tegen DD4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC4 speelt gelijk tegen DD4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de derde wedfstijd van het seizoen heeft het vierde het eerste matchpunt verloren. Thuis werde met 4-4 gelijkgespeeld tegen DD.

De wedstrijd begon weer slecht. halverwege de avond was het 0-2. Maar winstpartijen brachten DSC weer op gelijke hoogte. Via 2-2 werd het 3˝-3˝. In de laatste partij mocht Pieter in hevige tijdnood de winst proberen te vinden. Dat lukte bijna, hij stond gewonnen, maar het lukte net niet. Remise dus en een 4-4 resultaat.

Hierdoor staat DSC4 voorlopig tweede achter HSV dat alles gewonnen heeft.

30-11-2004 10:18 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zich hebben we nog alles in eigen hand... moeten we wel 'even' van HSV winnen in de laatste ronde.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-11-2004 12:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is natuurlijk jammer dat Pieter onder druk van de (helaas niet digitale) klok eieren voor zijn geld koos/moest kiezen en afwikkelde naar een remisestelling, maar aan Pieter heeft het gisteren niet gelegen dat we niet meer dan 1 matchpunt haalden.

Net als Pieter verbruikte ik veel tijd om een iets minder staande stelling te keepen. Daar slaagde ik weliswaar in, maar in tijdnood liet ik me in een gelijkstaand lopereindspel alsnog flessen.

Hoewel we een punt hebben laten liggen krijgen we de koploper nog en hebben we een andere concurrent overtuigend verslagen. De machine hapert even, maar we gaan nog steeds voor het kampioenschap!

__________________
I play against pieces

30-11-2004 12:42 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een leuke partij gespeeld, die ik jullie niet wil onthouden:

Sander van Gennip - vd Sluys

1.e4 c5 2.Pf3 d6 3.d4 cxd4 4.Pxd4 Pf6 5.Pc3 a6 6.Le3 e5 7.Pb3 Le7

beter schijnt 7. .. Le6 te zijn. Zwart wil zo snel mogelijk d5 voorbereiden.

8.Le2 0-0

Tot mijn verrassing stond dit nog gewoon in het openingenboek van fritz (tot en met zet 12 zelfs). Persoonlijk lijkt me dit onprettig spelen voor zwart:

9.g4 Le6 (nu is het dus net te laat eigenlijk) 10.g5 Pfd7 11.h4

fritz geeft hier Dd2 om 0-0-0 voor te bereiden, en achteraf moet ik bekennen dat ik de hulp van de toren gewoon nodig heb.

11. .. Pb6 12.Dd2 P8d7 13.h5

Hier geeft het openingenboek 0-0-0, maar fritz vindt zelf h5 een aantrekkelijke zet.

13. .. g6?

Beter is 13. .. f5 14.exf5 Lxf5 15.g6 of wellicht 13. .. a5 14.g6

14.f3

Het plan is om de 2e rij vrij te maken voor de dame. Fritz geeft hier wederom 14.0-0-0 Pc4 Lxc4 Lxc4

14. ... Dc7 15.Lf1

Ik speel consequent m'n plan uit, maar aangezien ik de toren van de damevleugel echt nodig heb had ik beter kunnen rocheren en wachten op een moment dat ik wel veilig Ld3 kan spelen (nu kan dat niet goed vanwege d5).

15. ... Tfe8 16.hxg6 fxg6 17.0-0-0 (alsnog dan maar) Tac8 18.Ld3

Fritz prefereert hier 18.Lh3 Pf8 19.Pa5 Tcd8

18 ... Pf8 19.Th6 Pc4

Hier had mijn tegenstander nog een kwartier (ik een half uur) en hij begon iets sneller te spelen. Pc4 was al een tijdje uitgesteld, en haalt ook hier niet veel meer uit dan eerder in de partij. Mijn tegenstander leek op zoek naar zetten die hij snel en relatief veilig kon spelen. Dit leverde echter een aantal mindere zetten op. Beter zou hier geweest zijn: 19. .. d5 20.Lxb6 Dxb6 21.Pxd5.

20.Lxc4 Lxc4 21.Tdh1 Ld8 22.f4 Dg7? zwart moet natuurlijk gewoon exf4 doen 23.f5 Lxb3 (doet ook weinig, is weer een zet) 24.axb3 La5??

Mijn tegenstander bezwijkt onder de druk van zowel de klok als de stelling. 25.Dd5+ wint eenvoudig een loper, en mijn tegenstander gaf op.

Al met al behoorlijk tevreden over deze partij. Tevreden

ps: tzt vervang ik deze post wel door iets met een pgn viewer

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-11-2004 15:56 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daniel King geeft op zijn vieo Attack in Chess (of zoiets, overigens een goede video!) deze opening als voorbeeld hoe je de Najdorf niet moet spelen.

Hij laat ook zien hoe grootmeesters er altijd (?) in slagen al hun stukken in de aanval te betrekken. Ik heb ooit een samenvatting gemaakt die ik een keer voor je zal meenemen.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

30-11-2004 16:08 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, bij voorbaat dank Ted!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-11-2004 16:15 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klinkt interessant...

30-11-2004 19:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De gedetailleerde uitslagen:

Rene van Alfen - A de Nijs 0-1
Bart Meulemans - P.Zwolsman 1-0
Pieter Quist - E. vd Graaf rem
Sander v Gennip - L. vd Sluijs 1-0
Simon Broos - H. v Belten 1-0
Jan Neutel - A. Voermans 0-1
Albert Kemeling - T. van Vorselen 0-1
Theo Rekveldt - M. Grapendaal rem

01-12-2004 12:45 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar volgens de HSB site is het:

Quote

3. A.D. van Gennip 1838 - E.v/d Graaf 1751 ½ - ½
4. P.A.C. Quist 1839 - L.M.K.v/d Sluijs 1700 1 - 0

Verward

Nou hoop ik niet dat dit ook zo verwerkt is, want dat scheelt toch weer een paar punten.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

05-12-2004 01:07 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een en ander vrijdag al aan Gera doorgegeven.

Ik ga ervanuit dat het nog wordt aangepast.

05-12-2004 12:22 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Thanks Albert! Tevreden

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

05-12-2004 13:13 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij de gedetailleerde uitslagen is e.e.a inmiddels aangepast. Bij de individuele resultaten nog niet.

18-12-2004 10:29 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was eerder gecorrigeerd bij de individuele resultaten, maar om de een of andere reden niet meer. De correctie in de gedetailleerde uitslagen was echter pas naar aanleiding van een mailtje van mij (er ging daarna iets mis in de individuele resultaten lijkt het Depri ).

Quote

Beste Sander,
Uit de eerdere mailtjes over de wedstrijd tegen DD 4 had ik de conclusie getrokken dat alleen de uitslagen van bord 3 en 4 verwisseld waren. Uw beide namen zal ik in het wedstrijdverslag ook snel omwisselen.
Met de vriendelijke groeten,
Gera de Jong


Het zal voor een groot deel wel handwerk zijn, en wat dat betreft verbaast het me dat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt. Ik hoop wel dat nou de juiste uitslagen worden verwerkt in de rating.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

18-12-2004 11:10 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller