Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [8]: Topduels eindigen onbeslist
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [8]: Topduels eindigen onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de top van het klassement speelden de hoogste borden remise. Gert Legemaat deed goede zaken; hij won en klom naar de tweede plek.

Het duel tussen Leo Hofland en Chiel van Oosterom eindigde in een zwaarbevochten remise. Beide spelers waren als een van de laatsten klaar, maar het evenwicht was nooit echt verbroken. Ook het duel tussen Joost Michielsen en Koert ter Veen kende geen winnaar. Koert moest een eindspel met een pionnetje minder proberen te verdedigen, en deed dat voorbeeldig. Hij boekte daarmee een knappe remise.

Gert Legemaat was de grootste winnaar van deze ronde. Hij strafte een te optimistische zet van Arno Wiersma vlot af, en zijn overwinning deed hem vier plaatsen stijgen. Ook Michael Stradingen steeg een paar plaatsen, na een overwinning op Joel Udden.

Alle uitslagen en de tussenstand staan op de pagina van de interne competitie, of zijn via de onderstaande links te bekijken:
Uitslagen interne competitie (8).
Tussenstand interne competitie(8).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-11-2004 02:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde met wit de afruilvariant met kwaliteitsoffer van de Gruenfeld tegen René van Alfen.
Na massa's theorie week René af, dacht ik, maar het was gewoon een bekende variant, hoewel minder voor Zwart.
Het deed me achteraf bijzonder deugd dat ik het juiste plan koos en er zonder het te weten nog meer theorie tegenaan gooide.
Wij beiden misten de even simpele als elegante weg naar winst voor Wit, twee zetten lang - hoewel Wit nog wel gewonnen stond.
Uiteindelijk moest ik er in vliegende tijdnood nog twee stukken tegenaan gooien om remise door zetherhaling op het bord te krijgen. Dat Fritz na afloop roet in het eten gooide en de variant weerlegde, mocht de pret niet drukken. Toch een ! voor die zet Glimlach - René zag de weerlegging ook niet en de vrede was een terecht resultaat.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-11-2004 07:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Topduel eindigt in remise Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verslag van het topduel van deze avond ontbreekt nog. Ik help wel even!
De partij van de avond was die tussen veelvoudig oud-clubkampioen Van der Meer en regerend en toekomstig clubkampioen Van Wissen. Van der Meer en Van Wissen staan momenteel niet in de top-tien, maar op deerniswekkende plaatsen op de ranglijst. Beiden zullen hogerop komen! De hoogstaande partij tussen de giganten liet aan inhoud, diepgang, spanning en sensatie niets te wensen over, en hij eindigde in zowel in tijdnood als in remise.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-11-2004 14:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik help wel even!

Waarvoor dank. Halleluja Lach Halleluja

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-11-2004 15:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat Walter mijn mislukte openingsexperiment in 20 zetten vakkundig afstrafte sta ik slechts 1 plaats onder eerder genoemde regerend clubkampioen. Nu nog volhouden tot het eind van het seizoen...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

23-11-2004 16:09 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Wie stopt Chiel? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grote bewondering voor Koert en Chiel.

Koert omdat hij toptalent Joost toch maar mooi op remise wist te houden Goed zo!. Met zwart nota bene. Steeds als ik ging kijken bij hun bord dacht ik dat Koert snel zou verliezen. Maar ik had het dus mis. Koert heeft hiermee zijn status als subtopper ge(be?)vestigd.

En natuurlijk Chiel Koel. Deze bescheiden jongeman speelt haast bovennatuurlijk goed. (Vorige zin kan mede ingegeven zijn door de vernietigende nederlaag die ik tegen hem leed). Maar kijk dan toch Geschokt : winst tegen Van Dop, remises tegen Michielsen en Hofland. En verder alles gewonnen!
Mijn conclusie: alle kanshebbers voor de titel zijn serieus, maar sommige kanshebbers zijn serieuzer dan andere....(vrij naar George Orwell Glimlach )

__________________
Homo Caïssapiens

23-11-2004 22:31 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, heb je mij wel 4/6 gegeven voor mijn pre knsb afmelding ? Overigens veroorzaakt door een verplichte cursus IFRS , welke weer veroorzaakt is door de frauderende heren bij Ahold.

25-11-2004 17:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Geheimtaal Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Werk je voor de AIVD??? meneer R!

25-11-2004 23:13 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Arno, heb je mij wel 4/6 gegeven voor mijn pre knsb afmelding ? Overigens veroorzaakt door een verplichte cursus IFRS , welke weer veroorzaakt is door de frauderende heren bij Ahold.


Ik dacht dat die vergoeding alleen post-KNSB was. Zaterdag-Maandag kan ik me iets bij voorstellen. Maandag-Zaterdag?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-11-2004 00:26 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René heeft het bij het rechte eind. Een KNSB-speler kan alleen vergoeding krijgen voor een externe wedstrijd als het gaat om de maandag NA de externe ronde. Dus heb je deze keer "slechts" een gewone bye gekregen. Ik kan er helaas niets anders voor je van maken Richard Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-11-2004 01:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was er hier niet iets over besproken op de ALV?
Het is namelijk een beetje raar dat maandag-vrijdag wel zou kunnen, en maandag-zaterdag niet.
Ook al moet er natuurlijk wel ergens een grens zijn...

26-11-2004 09:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de ALV is besloten dat KNSB-spelers een vergoeding kunnen krijgen voor hun externe partij (net zoals een HSB-spelers). Voor HSB-spelers geldt dat ze een vergoeding krijgen kunnen als ze op de clubavond niet spelen maar door de week wel een externe partij hebben, voor KNSB-spelers geldt dat ze een vergoeding kunnen krijgen als ze de clubavond NA de externe partij niet spelen.

De reden dat mensen een vergoeding kunnen krijgen is dat ze het anders in een week wel erg druk kunnen hebben (twee avonden) met schaken. Maar de HSB-spelers hebben maar 1 moment waarop ze de "externe bye" op kunnen nemen, namelijk in dezelfde week.

Ook voor KNSB-spelers geldt dat ze maar op een moment de vergoeding op kunnen nemen, en dat is de maandag die het dichtst bij de KNSB-wedstrijd ligt, ofwel de maandag direct na de KNSB-ronde.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-11-2004 10:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
René heeft het bij het rechte eind. Een KNSB-speler kan alleen vergoeding krijgen voor een externe wedstrijd als het gaat om de maandag NA de externe ronde. Dus heb je deze keer "slechts" een gewone bye gekregen. Ik kan er helaas niets anders voor je van maken Richard Knipoog


dan had je wel even op mijn afmelding kunnen reageren waarin ik dezelfde vraag stelde. had ik met enig haastwerk nog om 2015-20.30 op de club kunnen zijn. vind het nu wel een dubbele straf, saaie cursus ipv schaken en dan nog slechts 1/3. Voorts ook nog eens teamvoorbereiding op donderdag en dat voor iemand die er ALTIJD is.

28-11-2004 16:11 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe was het in het Zuiderpark, Richard? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

28-11-2004 19:10 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Hoe was het in het Zuiderpark, Richard? Lach
niet geweest, jij wel dan

29-11-2004 16:17 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik werd wakker vlak voordat ze strafschop 2 gemist hadden...(ruig nachtje gehad, ff middag/avonddutje doen)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-11-2004 17:56 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller