Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC5 eet pizza en verliest van Rijswijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

DSC5 eet pizza en verliest van Rijswijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 heeft vanavond pizza gegeten. Waar de een een pizza nam met spek nam de ander er eentje met kaas. Weer een ander ging voor de pizza met tonijn, ook niet verkeerd trouwens. Lekker cola'tje erbij, of anders een ijsthee. Kortom genoten:het was erg lekker!

Met de wedstrijd tegen Rijswijk ging het wat minder: we verloren met 6½-1½.

Dat ging alsvolgt:

Bord 1: Roelof (wit), Stond naar mijn smaak erg fijn en had, in tegenstelling tot wat zijn tegenstander van plan was (frans), een open stelling Hij had echter wat minder tijd, en in het late middenspel hingen er wat pionnetjes. Dit brak hem uiteindelijk op.

Bord 2: Joel, Vrij rustig opgebouwde partij, maar uiteindelijk stond hij met zwart vrij goed, toen zijn tegenstander tactisch remise aanbood. Dit kon Joel niet aannemen vanwege de (ik schat) 3-0 achterstand. Hij kon helaas de weg naar winst niet vinden, en nam remise, toen hij als laatste nog bezig was.

Bord 3: Mark, kwam op zeer verrassende wijze (1. e4) in een koningsindier terecht. Ik had het idee dat hij toch wel een goede variant hiervan had. Maar bij al een flinke achterstand voor ons liet hij een loper insluiten en kon hij dus de vlag strijken.

Bord 4: Martin. Mijn tegenstander speelde met wit wat lafjes, dus ik kwam wel erg lekker uit de opening. Ik kreeg het loperpaar, en toen beging ik een positionele blunder om hem ook nog een iso te geven. Gelukkig zag mijn tegenstander spoken en kreeg hij inderdaad ook nog een iso. Hij kreeg wel twee mooie torens op de f-lijn, en ik zette mijn torens niet optimaal neer. Uiteindelijk speelde hij het niet goed, waardoor ik al mijn stukken goed kreeg, en mijn loper veel sterker was. In tijdnood ging ik gewoon opportunistisch ten aanval, hierbij miste mijn tegenstander een weerlegging, en ik een Txf2+ offer wat direct uit was. Uiteindelijk een eindspel Toren+ongelijke loper en ik 2 pionnen meer. Toen ik de derde ook won, was het wel gedaan, maar ik had weinig tijd. Gelukkig leek ik toen zijn loper te winnen, maar hij bleek zijn koning zo neergezet te hebben dat het ook mat was. De eer was gered!

Bord 5: Marco, kwam erg plezierig uit de opening, ik citeer: "een tempo meer in een stelling die ik goed ken". Maar helaas berekende hij een afwikkeling verkeerd. Zijn tegenstander kreeg wel een iso, maar ook het loperpaar. Later gaf hij een pion weg, en daarna speelde hij gedesillusioneerd a-tempo, en de volgende zet bleek een stuk te verliezen. Hij speelde het eindspel van zijn tegenstander met een stuk meer nog heel lang door, maar zijn tegenstander kreeg dat natuurlijk wel voor elkaar.

Bord 6: Olivier, verloor een pionnetje in de opening, en leek daarvoor geen compensatie te hebben. Echter hij kreeg uiteindelijk wel het loperpaar, en zijn stukken stonden veel actiever, dus het zou me niks verbaasd hebben als hij ergens dat pionnetje weer terug had kunnen winnen. Hij had echter teveel tijd verbruikt. Dus in tijdnood gaf hij ook nog een stuk weg. Helaas!

Bord 7: Diederik, beetje onduidelijke stelling. Zijn tegenstander kon niet meer rokeren, maar zijn koning stond veilig aangezien zijn stukken actiever waren, en Diederik dus moest verdedigen. Ook hij kreeg steeds minder tijd, en bij het uitrekenen van een variant gaf hij op zet 1 materiaal weg. Ook dit ging verloren.

Bord 8: Roland, kwam lekker uit de opening, met ruimtevoordeel. Op een gegeven moment dacht hij een stuk te winnen, maar helaas, dat klopte niet. Zijn tegenstander kreeg een open g-lijn, maar Roland zijn koning stond. In de daaropvolgende aanval schijnt Roland dan zijn dame weg te hebben gegeven, maar zijn stelling was al onfris... Hij had dus de twijfelachtige eer als eerste klaar te zijn.

24-11-2004 01:43 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yep, heerlijke pizza's. Vooral door de studentenkorting en extra korting, ook erg voordelig! Glimlach

En de nieuwe teampolo's waren ook binnen, dus dat zag er erg goed uit.

24-11-2004 01:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, die kleurden mooi bij het behang. Maar daarover waren de meningen verdeeld.

24-11-2004 01:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
we verloren trouwens met 6,5-1,5 van Rijswijk 2



bah, volgende keer beter! Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

24-11-2004 11:48 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op dringend verzoek van Corniel:

edit: toegevoegd aan eerste bericht

Al met al zijn er volgens mij 4 of 5 stukken weggegeven....

24-11-2004 12:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

hmm, jammer. Maar handhaving zal geen probleem zijn, toch?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-11-2004 12:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgende tegenstander is minstens nog gelijkwaardig. Dus als het even tegenzit sta je op 0 uit 4. Er degradeerd er 1, of?

Want ja, de laatste drie moeten te doen zijn, maar ja. Moet je nog wel ff doen.

24-11-2004 13:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er degraderen er twee. Maar, kop op. Jullie hebben drie zeer sterke tegenstanders gehad. Ik kan me niet voorstellen dat jullie met 0 uit 4 zouden starten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-11-2004 13:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

WSC3 had minder rating dan ons...
OK, ST1 en Rijswijk 2 waren beduidend sterker, maar toch.

24-11-2004 13:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

RSC-Arena, onze volgende opponent, is even sterk als Rijswijk 2, dus heeft zo'n 60-70 punten meer dan wij.

Goed, dan staan we dus op 0 uit 4. Als er dus 2 degraderen moeten we de overige 3 echt winnen...

Mijn pizza was overigens wel wat aan de kleine kant, maar ik was blij dat ik jus besteld had en geen cola want die smaakte naar kinder-/aanmaakcola. Service ook nog slecht, alleen de fooi die wij kregen maakte wel weer wat goed.

M'n partij? Het loperpaar had ik voorzien, m'n (tijdelijk)stukoffer leverde precies het eindspel dat ik voorzien had. Toen ik echter 20 minuten had gerekend over e5, omdat op de dame op d6 niet op e5 kon nemen wegens Lxb7 en op Lxf3 eerst exd6 zou volgen, speelde ik die zet. Daarna zag ik dus pas dat ik op dxe5 helemaal niets had. Kwaad

Goed, a tempo Lxb7 Dxb7 Tc5 en wat activiteit dus. Kut! Td8 wint een stuk omdat ik nog geen gaatje voor m'n koning heb gemaakt...

Weet af te wikkelen naar T+f,g,h tegen T=L+f,g,h (verkeerde randpion). Torens gingen eraf waarna hij 2 f-pionnen had, maar met een loper meer kan dat nog steeds natuurlijk nooit remise zijn.

Zucht. En wat was de score toen geworden? 5-0, en even later 6-0. Gelukkig maar dat Martin en Joel de eer toen nog zouden redden.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

24-11-2004 14:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Grünfeld Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speel voor het eerst een Grünfeld.
Hij speelde Pf3 en Lg5 waarna ik vervolgde met Pe4. Na slaan op d5 en PxLg5 en Pxg5 had wit inderdaad een pionnetje meer. Maar ik had wel wat compensatie. Het loperpaar, veel open lijnen, actievere stukken, maar ik was op zoek naar een heel sterk plan, waar ik ook gewoon de stelling had kunnen consolideren en een pion terug winnen.
Helaas, net als vorige keer een halfje laten lopen volgens mij...

24-11-2004 16:59 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

hebben julie nu eerst pizza gegegten en toen geschaakt of andersom ???

26-11-2004 10:36 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerst schaken op een lege maag en dan een nachtpizzeria zoeken natuurlijk.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-11-2004 11:38 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller