Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC1 verliest van Eindhoven
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC1 verliest van Eindhoven Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Werd vorig jaar in de tweede ronde gewonnen van Eindhoven, wat het begin was van een uitstekend seizoen, ditmaal bleek Eindhoven met 6-4 te sterk voor DSC1.

Alle titelaspiraties kunnen nu de ijskast in na deze onnodige nederlaag tegen. Michiel van Wissen, Gert Legemaat en Richard Oranje verloren, terwijl uit deze drie partijen zeker 1½ punt had kunnen komen. De mooie prestaties waren er gelukkig van Arend van Dop en Marten Wortel werden zo teniet gedaan.

Zonder Ted Barendse - die wegens als trainer aanwezig is op het WK - schoof iedereen vanaf Arend van Dop een bord door en wellicht heeft ons dat deze keer opgebroken.

Bobby Voogt de topman van ons derde viel de vorige maal in Utrecht goed in , maar werd ditmaal in recordtempo opgebracht door Miedema. Vorig jaar werd dezelfde Miedema in snelreinvaart door Anema wegeschoven. Een slecht voorteken dus.

Vervolgens viel er plots een remise bij Kees van der Meer, de teamleider weer eens voor een voldongen feit plaatsend. Ook Leo moest door eeuwig schaak in remise berusten.

Na overwinningen van Arend van Dop en Marten Wortel en de nederlaag van Michiel van Wissen (hij won een pion, maar verloor door onachtzaamheid de partij) en een remise van Nick van der Lijn bracht de stand op 4-4 met nog twee partijen te gaan. Beiden stonden echter slecht tot verloren.

Richard Oranje kwam goed uit de opening, vond het juiste plan maar speelde toch wat anders en vergooide vervolgens ook de remise door verkeerd af te wikkelen. Een kansloos eindspel werd alleen nog maar doorgespeeld ter morele steun van Gert Legemaat en om de druk op zijn tegenstander te leggen.

Gert Legemaat ondertussen, stond inmiddels ook verloren en de deceptie was compleet. Er rest niets anders dan de batterijen opladen en ons op te maken voor de strijd tegen degradatie.

(tekst van teamleider toegevoegd)

07-11-2004 00:06 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

code:

07-11-2004 12:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

alle titelaspiraties kunnen de ijskast weer in na een onnodige nederlaag tegen Eindhoven. Michiel, Gert en ondergetekende verloren , terwijl uit deze drie partijen zeker 1.5 punt had kunnen komen. Mooie prestaties van Arend van Dop en Marten Wortel werden zo teniet gedaan. Zonder Ted schoof iedereen vanaf Arend een bord door en wellicht heeft ons dat deze keer opgebroken.

Bobby Voogt de topman van ons derde viel de vorige maal in Utrecht goed in , maar werd ditmaal in recordtempo opgebracht door Miedema. Vorig jaar werd dezelfde Miedema in snelreinvaart door Anema wegeschoven. Een slecht voorteken dus.
Vervolgens viel er plots een remise bij Kees, de teamleider weer eens voor een voldongen feit plaatsend
Ook Leo moest door eeuwig schaak in remise berusten.
Overwinningen van Arend en MArten en de nederlaag van Michiel( won een pion , maar verloor door onachtzaamheid de partij) en een remise van Nick bracht de stand op 4-4 met nog twee partijen te gaan. Beiden stonden echter slecht tot verloren. Ondergetekende kwam goed uit de opening, vond het juiste plan maar speelde toch wat anders en vergooide vervolgens ook de remise door verkeerd af te wikkelen. Een kansloos eindspel werd alleen nog maar doorgespeeld ter morele steun van Gert en om de druk op Gerts tegenstander te leggen. Gert ondertussen stond inmiddels ook verloren en de deceptie was compleet. Er rest niets anders dan de batterijen opladen en ons op te maken voor de strijd tegen degradatie.

07-11-2004 12:53 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

nou,nou Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

6-4 ja dat is verlies,maar...het is toch geen pakslaag!
De competitie is nog niet afgelopen! Wonderen zijn de wereld niet uit...enz. Volgens mij gaat het met die oplaadbare batterijen op naar de overwinningen!

07-11-2004 14:24 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arelaxed

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

07-11-2004 23:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

300 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen zaterdag was een memorabele voor me. Het was mijn 300e partij in de KNSB-competitie Tevreden . De 200e was in oktober 1993; 11 jaar en een maand geleden.
De eerste was in het jaar 1966-67; in dat jaar mocht ik twee keer invallen in RSC I, dat toen tweede klasse KNSB speelde.

Johan Hut heeft getracht na te gaan wie de meeste KNSB-partijen heeft gespeeld, en heeft een lijstje opgesteld met spelers met 300+ partijen. Van Donk staat bovenaan met 400+, maar kan het aantal niet meer reconstrueren. Dat is helemaal een prestatie: tot en met de KNSB-competitie van 1970-71 speelde men slechts 7 wedstrijden par jaar; de klassen bestonden toen uit 8 teams (van 10 spelers). Dat schiet nog minder op dan 9 partijen per jaar. Pas in 1971 werden het klassen van tien ploegen.

Buitengewoon aardig was voorts dat ik speelde tegen Bosscher, die ouder is dan ik. Een oudere tegenstander overkomt me niet zo vaak meer.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-11-2004 10:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks een nederlaag van DSC1, vind ik dat Kees van der Meer een applaus verdient! (zelfs al had ie maar remise): Halleluja Goed zo! Halleluja
Heb je al je partijen trouwens ook nog?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-11-2004 10:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

De 200e was in oktober 1993; 11 jaar en een maand geleden.


Dat betekent exact 9 partijen per jaar. Dus heeft Kees nooit een wedstrijd verzuimd. Dat is een extra compliment voor clubliefde.

08-11-2004 12:01 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

partijen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, ik heb ze alle 300.
De partij tegen Bosscher zelf was matig. Ik was ditmaal niet bij machte me naar behoren te concentreren.
We kwamen in een bekend type stelling waarin geen van beide partijen actief kon worden zonder groot risico. Wit kan de zwarte koning aanvallen door zijn centrum in de steek te laten, en zwart kan het vijandelijk centrum attaqueren door zijn koningsvleugel ballongewijs te laten expanderen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-11-2004 13:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

My sixty memorable KNSB-games Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote 1 Kees: "Afgelopen zaterdag was een memorabele voor me. Het was mijn 300e partij in de KNSB-competitie. De 200e was in oktober 1993; 11 jaar en een maand geleden.
De eerste was in het jaar 1966-67; in dat jaar mocht ik twee keer invallen in RSC I, dat toen tweede klasse KNSB speelde."

en quote 2 Kees: "Ja, ik heb ze alle 300"

Alsnog gefeliciteerd Kees, vooral met de 2e opmerking!

Wordt het niet eens tijd voor "My sixty memorable KNSB-games" / door K. v/d Meer? Gezien jouw ijzeren geheugen zou je het boekje kunnen larderen met vele smakelijke anecdotes. Vaak genoeg heb ik je dingen horen zeggen als: "17 jaar geleden speelde ik in Lutjebroek tegen dezelfde tegenstander, toen speelden we variant X van opening Y, waarbij hij op de 16e zet foutief afweek van de toenmalige theorie. Het werd uiteindelijk remise door herhaling van zetten" met nog allerlei details van wat er omheen gebeurde.

Je mag het boek natuurlijk ook in het Nederlands schrijven of, zo je wilt, in het Frans Knipoog

PS Nog bedankt voor de koffie Goed zo!

__________________
Homo Caïssapiens

13-11-2004 23:16 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller