Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC4 wint overtuigend van RSC-Belgisch Park 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

DSC4 wint overtuigend van RSC-Belgisch Park 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 5½-2½ won het vierde overtuigend van een van de directe concurrenten, RSC-Belgisch Park 1.

Het eerste puntje was voor de wedstrijd al binnen, aangezien Pieter zijn partij vooruit had gespeeld. Zelf heb ik een heerlijke partij gespeeld tegen Wareman (1862). In een grunfeld had mijn tegenstander eigenlijk geen enkel moment een kans. De andere uitslagen weet ik helaas niet allemaal uit mn hoofd, details volgen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-11-2004 01:25 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wedstrijd begon met een 1-0 voorsprong door de vooruitgespeelde partij van Pieter Quist.

Mijn tegenstander had in de opening een pion geofferd, en kreeg daarvoor een aanval. Nadat ik de pion had teruggekregen vervlakte de stelling en bood ik remise aan hetgeen geaccepteerd werd.
Tijdens de analyse met mijn tegenstander kwamen eerst Theo en later Bart langs met de vraag of zij het remiseaanbod van hun tegenstander mochten aannemen. Dat werd door mij toegestaan en zo gingen we de laatste fase in met een 2,5 -1,5 voorsprong. Sander had een veel betere loper waarna hij de partij eenvoudig naar zich kon toetrekken. 3,5-1,5. Met nog een kwartier te gaan sloeg de aanval van Rene door, en kon hij de partij afmaken. 4,5 -1,5. De matchpunten waren daarmee binnen. Op de laatste twee borden (Simon en Jan) werd in hevige tijdnood tot 2 remises besloten. Maar daar had nog wat meer ingezeten.

Een zeer gelijkmatige overwinning derhalve, 3 overwinningen en geen nederlagen.

Volledigheidshalve moet nog worden opgemerkt dat RSC-BP gemiddeld 20 elopunten meer heeft.

02-11-2004 02:14 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen nederlagen... dat geeft vertrouwen!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-11-2004 15:20 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
Volledigheidshalve moet nog worden opgemerkt dat RSC-BP gemiddeld 20 elopunten meer heeft.


Nu niet meer Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-11-2004 15:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller