Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie[5]: Favorieten maken geen fout
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie[5]: Favorieten maken geen fout Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De favorieten in de interne competitie deden wat ze moesten doen. Chiel van Oosterom, Leo Hofland en Joost Michielsen wonnen elk hun partij.

Chiel maakte met zijn overwinning een einde aan de perfecte seizoensstart van Theo Rekveldt. Leo Hofland deed hetzelfde tegen Gerjan van der Dussen, die reeds 3 overwinningen (plus een winst in de externe) achter zijn naam had staan.

Joost Michielsen versloeg met de witte stukken Kees van der Meer, en klom daarmee naar de tweede plek.

Ditmaal geen gedetailleerdere informatie van mijn kant, aangezien ik zelf de hele avond zat te zwoegen in de externe.

Alle uitslagen en de tussenstand staan op de pagina van de interne competitie, of zijn via de onderstaande links te bekijken:
Uitslagen interne competitie (5).
Tussenstand interne competitie(5).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-10-2004 09:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over mijn partij kan ik kort zijn: Bagger, met een hoofdletter B. Als ik zo speel aanstaande maandag zal m'n teamleider me nooit meer opstellen.

Ik wil nog wel wat kwijt over de partij van Leo Hofland tegen Gerjan van der Dussen: Gerjan speelde heel goed en hield tot in het eindspel een gelijkwaardige stelling op het bord. Leo verzuchte aan de bar dan ook dat hij op een gegeven moment het bord liever had omgedraaid om met de zwarte stukken verder te spelen. Maar uiteindelijk heeft het eloverschil (toch ruim 700 punten) ergens de doorslag gegeven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-10-2004 09:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik counterde Mark van het bord af...

Ik speelde een opening die ik nog nooit gespeeld had Tong
Dat leek nog wel aardig te gaan tot ik een pion dacht te winnen. Toen bleek dat mijn geplande dekking een stap 1 rekenfout was, besloot ik er nog maar een grafzet tegen aan te gooien door de gewonnen pion te dekken met Pd3 (ja, pionnen op a2,b2,c2 en d2, dus dan weet je wel hoe actief die Loper op c1 en toren op a1 zijn ...).

Ondertussen besloot ik maar in de bar te gaan bivakkeren terwijl Mark de winnende variant uit ging zoeken. Dit duurde allemaal erg lang. En toen had hij 1 zet over het hoofd gezien, waarbij mijn dame kon ontsnappen. Zo kwam ik er uit, en was de stelling eigenlijk direct kansloos voor Mark.

Toen hij daarna in beginnende tijdnood een toren cadeau deed was het zeker gelopen.

26-10-2004 10:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

deze blijkbaar niet favoriet zijnde speler won van de blijkbaar ook niet zo favoriete ted barendse. in oude variant van het schots volgde ik een partij van beliavski maar week met Lf6 af van deze partij. Ted wist zich nog vele fraaie varianten bijna te herrinneren maar kon het juiste plan achter het bord niet vinden. Uiteindelijk won ik geforcceerd een stuk met de lange rochade. Een loper op h8 en paard op d2 konden niet aalebie meer gedekt worden. De weg naar boven is ingezet !

26-10-2004 13:06 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een vraagje aan Arno, er is nu toch wel verwerkt dat ik me gewoon had afgemeld he?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-10-2004 13:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Even een vraagje aan Arno, er is nu toch wel verwerkt dat ik me gewoon had afgemeld he?


Ja Marco, je hebt gewoon een bye gekregen. De fout lag bij mij en daar word je niet voor bestraft.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-10-2004 14:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank U wel, O goede en rechtvaardige Arno!

Draaiend hoofd Grijns Tevreden

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-10-2004 14:19 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Even een vraagje aan Arno, er is nu toch wel verwerkt dat ik me gewoon had afgemeld he?


Arno, geldt dit misschien ook voor mij (en evt. andere afmelders)?. Ik ben merkwaardig gezakt met 3 uit 4 tegen sterke tegenstanders, ook ten opzichte van anderen met 3 uit 4.

__________________
Homo Caďssapiens

26-10-2004 20:43 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

nog 30 seconde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Simon B had nog 30 sec. op de klok..en stom ik had daar het meeste last van met nog drie kwartier op mijn klok. Wil niet zeggen dat het dan winst was geweest..daar zag het het eindspel niet naar uit. Koelbloedig...nou ja met rode oortjes en zijn klok indrukken voor mijn zet was uitgevoerd..maar dat zij hem vergeven! Goed gespeeld Simon.

26-10-2004 22:07 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat

Quote

Originally posted by Marco
Even een vraagje aan Arno, er is nu toch wel verwerkt dat ik me gewoon had afgemeld he?


Arno, geldt dit misschien ook voor mij (en evt. andere afmelders)?. Ik ben merkwaardig gezakt met 3 uit 4 tegen sterke tegenstanders, ook ten opzichte van anderen met 3 uit 4.
voor afmelden krijg je dit seizoen nog maar 1/3 , gert. allen ivm knsb perikelen kun je nog 2/3 krijgen, vandaar dat je wat gezakt bent.

26-10-2004 22:08 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Arno, geldt dit misschien ook voor mij (en evt. andere afmelders)?. Ik ben merkwaardig gezakt met 3 uit 4 tegen sterke tegenstanders, ook ten opzichte van anderen met 3 uit 4.


Het is belangrijk om je te realiseren dat de STERKTE van je tegenstanders totaal niet van belang is voor de plaats die je inneemt op de ranglijst. Je hebt tegen zowel Michiel als Ted gespeeld, die in de interne een matige start hebben. Zij staan dus niet zo hoog op de ranglijst, en leveren (nu) dus ook weinig punten op voor je.

Daarnaast heeft Richard gelijk met de zijn opmerking dat een bye nu slechts 2/6 deel van je eigen waarde oplevert.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-10-2004 23:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor de info Arno. Wat ik nog niet helemaal begrijp is het volgende. Als je van X wint krijg je toch het aantal punten Y erbij dat X op dát moment waard is? Als X daarna slecht gaat presteren kan het toch niet zo zijn dat Y ineens veel minder wordt, waardoor je zelf ook punten verliest? Verward

__________________
Homo Caďssapiens

27-10-2004 08:27 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is dus wel zo Gert, en da's maar goed ook in het algemeen denk ik. Verder zou ik me als ik jou was daar geen grote zorgen over maken, want uiteindelijk komen Ted en Michiel toch wel in de top 5 of top 10 of zo, en krijg jij weer meer punten

27-10-2004 11:29 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het systeem is dynamisch, dat is nou juist het mooie van het systeem - de "werkelijke" sterkte van je tegenstander wordt meegenomen. Iedere ronde opnieuw.
MIchiel staat nu laag. Stel, ik win van hem (ach, laat me dromen. Hij is in een roes en ik heb zet 34 voorbereid Grijns).
Nu is hij niet veel waard, maar zo rond ronde 20 krijg ik lekker veel puntjes van hem Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-10-2004 14:54 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat dit een all time low record is voor mij. Ik sta op de 31-e plaats na een (goede) overwinning (op Arend van Dop), en drie (terechte) nederlagen tegen Gert Legemaat, Joost Michielsen en Richard Oranje.

Bovendien ben ik komende twee weken om verschillende redenen niet als speler op de club, en heb ik dan dus ook geen kans om een stukje van de achterstand in te halen.

Conclusie: ik ben geen favoriet meer (ooit geweest dan?), en zal een serieuze inhaalrace moeten gaan inzetten om weer een beetje in de top tien te komen. Of dat gaat lukken?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

29-10-2004 09:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het seizoen is nog lang Ted, hoewel je inderdaad geen kanshebber lijkt te zijn voor de titel op dit moment. Ik zou er in ieder geval geen geld op zetten...
Nee! Grijns Nee!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-10-2004 09:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted en Gert: niet zo mekkeren over de interne, ga eens wat meer serieuze toernooien spelen. Kan ik jullie van harte aanraden! Draaiend hoofd Lach Draaiend hoofd

29-10-2004 12:24 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel, zoals je wellicht weet is het gebruik van woorden als mekkeren in emails en op forums gevaarlijk. Je loopt het risico dat zaken letterlijk worden genomen die zo wellicht helemaal niet bedoeld zijn.

Voor het gemak neem ik je woorden dus maar niet letterlijk. Als ik dat wel zou doen zou ik iets schrijven in de zin van:

"Wat een onzin, wie mekkert hier nou?
Ik heb afgelopen jaar twee serieuze toernooien gespeeld: Corus GM-C en het Open Nederlands Kampioenschap in Dieren.
Bovendien had ik graag aan het HSB-kampioenschap meegedaan, ware het niet dat vooruitspelen onmogelijk was!

Ik kan me gezien je succes in Hoogeveen voorstellen dat je anderen graag dezelfde successen ziet halen. Maar niet iedereen heeft op dit moment evenveel tijd als jij om toernooien te spelen."

Maar nogmaals: zoiets is m.i. op een Forum gevaarlijk, want het kan heel makkelijk te serieus worden opgevat.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

29-10-2004 12:55 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach...ik gebruik woorden als 'mekkeren' om een discussie te krijgen. Vat het inderdaad ajb niet te serieus op.

Wat betreft de tijd om toernooien te spelen: ik geloof dat jij die ook had, Ted Glimlach

29-10-2004 13:03 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat klopt. Maar mijn tijd gaat al zitten in andere schaakzaken (zoals het WK op Kreta vanaf woensdag).

En over vorm durf ik het niet te hebben, dat is zo'n ongrijpbaar iets. Maar echt lekker aan het schaken ben ik ook niet. Dan is een toernooi spelen ook niet echt voor de hand liggend. Aan de andere kant: een toernooi kan alles omgooien is mijn (en ook jouw) ervaring.

Of ik nog ga spelen komende maanden weet ik nog niet. Ik ga in elk geval weer naar Corus toe komend jaar, alleen helaas niet in de C-groep.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

29-10-2004 13:26 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller