Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Jan-Willem de Jong wint 3e DSM Gist snelschaakkampioenschap
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Jan-Willem de Jong wint 3e DSM Gist snelschaakkampioenschap Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde editie van het DSM Gist Open Delfts snelschaakkampioenschap was de spannendste ooit. Met name in de top van het klassement waren de krachtsverschillen klein. Na lange strijd werd de titel met 12½ punt uit 15 partijen gewonnen door Jan-Willem de Jong.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 15-12-2005 at 21:11.

23-10-2004 20:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een leuk toernooi. Achteraf ook nog een tijdje blijven doorvluggeren. Het toernooi ging wel aardig, maar in het begin had ik twee dubieuze partijen.
René van Alfen had mij namelijk mat in een kunnen zetten. Toen hij dit naliet won ik ergens een stuk en had ik ook iets meer tijd over. Toen ik dacht dat zijn vlag gevallen was, wees ik al met mijn vinger richting de klok, maar hij had nog 4 seconden ofzo. Het gevolg was dat hij even uit concentratie was (zo leek het in ieder geval) en toen gaf hij ook maar op. Hoewel het aan de uitslag zeer waarschijnlijk niets veranderd heeft, moet het wel wat onsportief zijn overgekomen.
In ronde 5 speelde ik tegen Rick Duijker en het was een potje remise ongelijk loper eindspel (allebei 1 pion). Ik had nog 30 seconden, hij meer dan een minuut. Hij weigerde remise en na heel veel zetten was ik door mijn vlag.
Daarna verloor ik nog ergens van Jan-Willem de Jong en speelde ik ook nog wat remises.

24-10-2004 11:32 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Toptoernooi! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allereerst moet ik zeggen dat ik het echt een heel geslaagd toernooi vond; strakke organisatie, niet te vroege start (wat niet voor iedereen geld he Anink Knipoog ) en een voor mij in ieder geval sterke bezetting. 5 min pppp bevalt me erg goed! Je maakt af en toe een foutje (wat de meesten ook wel deden) maar een paar minuten later zit je alweer in het volgende potje. Wat mij betreft komt er een snelschaakcyclys Draaiend hoofd

Quote

ongelijk loper eindspel [allebei 1 pion]. Ik had nog 30 seconden, hij meer dan een minuut. Hij weigerde remise en na heel veel zetten was ik door mijn vlag.


Op internet is dat voor mij altijd de reden om iemand tot mijn noplay-list toe te voegen. Dat is in het echt lastiger; ik zou zeggen geef zo iemand de volgende keer een hand, feliciteer hem ha(r)telijk met een welverdiende overwinning en beuk hem de volgende keer van het bord.

24-10-2004 11:43 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor toernooien op internet is dat op zich niet makkelijker, aangezien noplay alleen gevolgen heeft voor pogingen om je direct uit te dagen en het reageren op seek ads. Eerlijk gezegd speel ik zelf zelden op die basis... vrijwel alleen 5-min (een pool waarin je je tegenstanders niet kunt uitkiezen maar wordt ingedeeld) en toernooien.

De enige mensen die ik momenteel op noplay heb zijn het soort die op rij af spelers uitdagen zonder te wachten op reactie - dat vind ik best wel irritant: je typt 'accept' en de persoon in kwestie is al ergens anders begonnen.

Maar inderdaad een toptoernooi! Met mijn partijen ging het - mede dankzij een nare verkoudheid - niet zo heel best, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Goed zo!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

24-10-2004 12:45 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
René van Alfen had mij namelijk mat in een kunnen zetten. Toen hij dit naliet won ik ergens een stuk en had ik ook iets meer tijd over. Toen ik dacht dat zijn vlag gevallen was, wees ik al met mijn vinger richting de klok, maar hij had nog 4 seconden ofzo. Het gevolg was dat hij even uit concentratie was (zo leek het in ieder geval) en toen gaf hij ook maar op. Hoewel het aan de uitslag zeer waarschijnlijk niets veranderd heeft, moet het wel wat onsportief zijn overgekomen.


Heb het niet als onsportief ervaren Chiel, maar vond het wel wat vreemd dat je al naar de klok wees terwijl ik nog 4 seconden had. Heb niet alleen een mat in 1 gemist, maar ook even daarvoor had ik eenvoudig kunnen winnen door na jouw Lh5 de toren op f3 te nemen.

Zoals Olivier al opmerkte: een goed georganiseerd toernooi met een vlotte indeling! Enige minpuntje is wat mij betreft het feit dat er niet op alle borden met een DGT gespeeld werd. DSC zal er te weinig hebben, maar bij de HSB zijn ze toch te huur?

__________________
I play against pieces

24-10-2004 12:46 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja sorry jongens, was echt te goed dronken geworden de avond tevoor, dus toen ik Oli om elf uur aan de lijn kreeg kon ik nog net terugpraten maar dat was het wel zo'n beetje.
Helaas, leek me een leuk toernooi, maar eigen beslissing. En da's het verschil tussen een individueel toernooi of een teamwedstrijd op komst, voor mezelf iets verneuken geen probleem, bij een teampot heb je wel verantwoordelijkheid. Tevreden

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

24-10-2004 14:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Komt Marco nu op de blacklist, zodat hij bij eventuele inschrijving voor volgend jaar eerst een paar vermanende woorden van de organisatie ontvangt? Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

24-10-2004 23:20 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard! Grijns Ja! Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2004 06:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller