Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Michiel en Joost doen mee in Hoogeveen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (5): [1] 2 3 next » ... last » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Michiel en Joost doen mee in Hoogeveen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel en Joost doen mee aan het toernooi in Hoogeveen.

Later meer!

volg dit evenement ook via de website:
http://www.essentchess.nl/index2004.htm

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

15-10-2004 13:56 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ronde 1:

10 Michielsen, Joost ( 0 ) - Zhang, Pengxiang ( 0 ) 51- 10 0-1
36 Knol, Geon ( 0 ) - Van Wissen, Michiel ( 0 ) 77- 38 0-1

15-10-2004 17:51 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ronde 2:

7 Van Wissen, Michiel ( 1 ) - L'Ami, Erwin ( 1 ) 36- 11 1/2
37 Hemminga, Fokko ( 0 ) - Michielsen, Joost ( 0 ) 76- 49 0-1

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

16-10-2004 22:39 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost speelde gisteren redelijk goed tegen GM Zhang Pengxiang (2519), totdat hij op bepaald moment een verkeerd plan koos. Vandaag won hij gemakkelijk van Fokko Hemminga (2089).

Ik won gisteren van Geon Knol (2110) nadat ik vrijwel gewonnen uit de opening was gekomen, helaas zag ik een simpel trucje over het hoofd (kostte een kwaliteit), maar mijn stelling was zo goed dat ik daarna redelijk soepel won. Vandaag tegen IM Erwin L'Ami (2516); volgde lang theorie, stond gelijk, maar gaf onnodig een pion weg zodat ik nog moest keepen, wat wonderwel lukte: remise! Wel grappig dat L'Ami op teletekst zei dat hij het punt al 'geschreven' had, maar helaas dus.

Morgen moet ik tegen IM Porat en Joost tegen IM Grooten.

16-10-2004 23:38 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Benieuwd hoeveel de leerling van z'n leraar heeft opgestoken. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-10-2004 01:21 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Michiel, gefeliciteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je bent weer lekker bezig.:

Porat, Shi - Van Wissen, Michiel 0-1

Overigens heeft Joost een keertje geen succes.
Michielsen, Joost - Grooten, Herman 0-1

17-10-2004 21:35 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel die een IM met 2421 tikt. Bravo!

Ik vraag me alleen af wat meneer de IM dacht toen hij zijn zwartveldige loper opgaf voor een pionnetje. Normaal doe je in dit soort stellingen met zwart een moord hiervoor (kwaliteitsoffer etc.), maar meneer is al tevreden met een boer.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

17-10-2004 22:14 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

gefeliciteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerst halve grootmeester L´ami op remise houden en
vervolgens de IM Porat (2421) verslaan: buitengewoon knap voor iemand die niet in vorm is! Knipoog Halleluja Knipoog

Heel goed Michiel. Morgen mag je het tegen GM Goloshchapov (2566) opnemen. Waarschijnlijk live te volgen. Dan ga ik zeker kijken. Zet hem op Goed zo! en probeer minstens de 40e zet te halen Knipoog Succes!

En Joost, kop op, je kan het! Ja!

__________________
Homo Caïssapiens

17-10-2004 22:26 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2 IM's 1 GM ...

Nu alleen nog TPR >2401 ...
Go Michiel!!

18-10-2004 07:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je bedoelt waarschijnlijk een tpr van 2500 of hoger. Anders krijgt je geen IM-norm.

edit: sorry, idd 2450 om 2600 (IGM-norm) en niet 2500 om 2650

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-10-2004 08:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een update van ronde 3. Ik speelde tegen IM Porat en wist (zoals Baseman al wist te melden) zijn zwartveldige loper te pakken te krijgen, al kostte me dat wel een pion. Maar ik had meer dan voldoende compensatie en hij opende de stelling ook nog op een verkeerd moment, dus had ik voordeel. Toen hij noodgedwongen een kwal moest geven, was het verder een kwestie van techniek.

Joost speelde tegen IM Herman Grooten een doorschuif Caro-Kann en had optisch een goede stelling. Echter, het stelde niet zoveel voor en Joost had waarschijnlijk ergens een remise moeten pakken. Nu verloor hij.

PS. Zowel Martin als Corniel hebben niet gelijk: voor een IM-norm heb je een TPR nodig van >2450 (na 9 ronden) en natuurlijk genoeg titelhouders en nationaliteiten.

18-10-2004 10:47 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hhmm ok...
Nog 1 buitenlander extra toch?

18-10-2004 10:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel heeft helaas verloren, staat nu op 2,5 uit 4
Joost heeft gewonnen (Gefeliciteerd!), heeft nu 2 uit 4

De partij van Michiel heb ik live gevolgd via internet. Met stijgende verbazing moet ik zeggen.
Grootmeester Goloshchapov (2566) moest tot het uiterste gaan om onze clubkampioen klein te krijgen.
Steeds zag ik niet echt hoe hij verder kon komen, maar ja, daar is hij blijkbaar grootmeester voor om dat wél te zien.
Zelfs rond de 70e zet moest de GM nog oppasen voor een drijgende dolle dame wat nog remise zou opleveren.

Knappe prestatie Michiel Goed zo! Ik ben benieuwd waar je het precies uit handen gegeven hebt.

__________________
Homo Caïssapiens

18-10-2004 19:31 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Ik ben benieuwd waar je het precies uit handen gegeven hebt.


Ik ook... Frons

18-10-2004 21:33 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fritz leek gxf6 als houdbaar te zien geloof ik
En Dh2 niet.

Daarvoor minder goed gekeken.. maar op die stelling kwamen wij toevallig net aan...

19-10-2004 00:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm. Omdat geen van de partijen van onze clubgenoten live werd uitgezonden op internet, deed ik voor ChessBase het Live verslag van L'Ami - Grooten.
Krijg ik een partij waarin Herman eigenlijk op zet 10 wel op kon geven... Frons

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2004 14:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

code:

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2004 18:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo, vandaag weer een lekker dagje! Joost kreeg al snel groot voordeel tegen de Ier Brady (FM 2342), maar door een onnauwkeurigheid verdween dat weer. Brady was erg aardig door eerst een stuk en daarna 2 pionnen te offeren en Joost won dus.

Ik speelde tegen IM Van de Oudeweetering (2383) en kreeg de voorbereiding op het bord. Ik had een nieuwtje gepland op zet 25, maar helaas week hij af op zet 24 Glimlach Het eindspel dat ontstond was erg goed en dat won ik vrij geruisloos.

Morgen speelt Joost tegen GM Jonkman en ik tegen GM Erenbrug. Zoals gebruikelijk gaan we weer voor de winst!

19-10-2004 20:14 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Kroongroep heeft een rustdag, dus als alles goed is moeten we in ieder geval Michiel live kunnen volgen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2004 21:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet te geloven! Zijn dit dezelfde 2 heren die ik regelmatig versla bij DSC? Hebben zij toverdrank gedronken of zo? Knipoog

__________________
Homo Caïssapiens

19-10-2004 21:33 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (5): [1] 2 3 next » ... last »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller