Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Arno Wiersma Simultaan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Arno Wiersma Simultaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onze clubgenoot Arno Wiersma heeft zijn eerste simultaan afgesloten met een mooie 78,6% score.

Arno als simultaangever? Tegenwoordig wel! Bij DCSV in Delft heeft hij de zomersimultaan gegeven, met genoemd resultaat.

Quote

Bron: website DCSV
Op 17 september deed DCSV de aftrap van het nieuwe seizoen met de traditionele (na-)-zomersimultaan. De opkomst van de eigen clubleden was enigszins teleurstellend: slechts vijf DCSV-ers waren aanwezig. Dankzij wat vrij uitgebreide publicaties vooraf kwamen ook nog drie niet clubleden op het evenement af, onder hen Arno Wiersma, vorig seizoen winnaar van het (open-) Rapid kampioenschap van DCSV. In eerste aanleg zou Rens de simultaan geven, maar Rens had geen lust om tegen toen vijf andere aanwezigen een simultaan te geven.

Toen werd na enig delibereren Arno bereid gevonden de simultaan te geven. Kort na aanvang daarop schoven nog twee gasten aan, zodat Arno uiteindelijk tegen zeven deelnemers de strijd kon aangaan.

Voor zijn 'naar eigen zeggen' eerste simultaan- scoorde hij een behoorlijk goed resultaat.:

78.6 %. Arno won achtereenvolgens van Hans Meijer en Reinier, verloor van Rens, won van Paul en Fedde, speelde remise tegen Bram Nederpel en won van Ansari.

De prijs voor het best vooraf geraden scoringspercentage was voor Rens, evenals de kolderprijs. Omdat Rens ook al als enige en eerste van de simultaangever gewonnen had zou Rens drie prijzen ontvangen. Na enig overleg werd een prijs toegedicht aan Bram Nederpel (enige remisespeler en tweede in de kolderprijs).

Arno werd bedankt voor zijn inspanning en ontving hiervoor natuurlijk ook een gedenken.

(Paul Steenweg)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-10-2004 17:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oei... moet dat nou als nieuwbericht? Tja, ik was bij DSCV vanwege de jeugdafdeling. Daarna was de simultaan van DCSV. Ik was niet van plan mee te gaan doen, maar was nog wel even een paar minuutjes blijven hangen. Toen de opkomst tegenviel had Rens ter Veen niet zo'n zin om simultaan te gaan geven, en hebben ze mij (als rapidkampioen) gevraagd de simultaan te geven. Zoiets had ik nog nooit eerder gedaan, maar uiteindelijk toch maar gedaan.

Tegen Rens ter Veen werd het ingewikkeld en ging het net niet goed voor me. Tegen Bram Nederpel gaf ik plompverloren een kwaliteit weg (zette een toren op een veld waar zijn loper naar keek). Remise aangeboden in een stelling die technisch wel verloren was voor mij, maar met wat dreigingen naar de zwarte koning.]

De andere partijen vrij soepel gewonnen, behalve tegen Paul Steenweg die in een iets mindere stelling een vreselijke blunder beging.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-10-2004 18:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De grote 'Wiersema' kan er wat van Knipoog

05-10-2004 18:55 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

pr Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed zo Arno,werken aan de pr van DSC is altijd een goede zaak. En ook bij zo'n klein cluppie!

06-10-2004 20:14 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller