Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open NK Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (4): « previous 1 2 [3] 4 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de toernooi-site zag ik dat er nog meer dsc-ers naar Hellevoetsluis gaan. Zijn er naast Richard en Bart nog mensen met een auto die ook gaan?

26-09-2004 21:02 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

afspreken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco, Matthijs, René en Corniel: zaterdag 8u15 aan het Denksportcentrum?

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

28-09-2004 20:56 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

yep

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-09-2004 21:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je komt niet eens voorrijden bij mij thuis? Noujaaaa...

(als ik te laat ben, ben ik niet dood ofzo, dan ben ik gewoon mezelf) Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

28-09-2004 21:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Marco, Matthijs, René en Corniel: zaterdag 8u15 aan het Denksportcentrum?


Oef! Ja! I'll be there!

28-09-2004 22:11 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin ik en Joost rijden met Richard mee btw 8)

28-09-2004 22:39 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me trouwens teruggetrokken. Na een flink aantal zaterdagen bezet te zijn geweest, is het vooruitzicht van een vrije zaterdag aantrekkelijker dan het open NK.

Veel succes toegewenst aan alle DSC-ers die wel gaan.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

29-09-2004 01:16 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by BartM
Marco, Matthijs, René en Corniel: zaterdag 8u15 aan het Denksportcentrum?

Au! Grijns Ja, da's goed. Zie jullie dan. Hoewel... Je hebt kans dat tegen de tijd dat we ter bestemming geraken mijn ogen enigszins geopend zullen zijn.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

29-09-2004 01:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de (opnieuw) naderende deadline voor AxiomA36 heb ik besloten toch niet mee te doen. Er is dus een plaatsje vrij bij Bart...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-10-2004 11:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, dat heb je wanneer Arno er niet bij is.
Iedereen logt in om te kijken of iemand als iets heeft getikt, maar niemand doet dat zelf.
Okee, doe ik even iets.

Zo uit mijn hoofd hebben de DSC-ers als volgt gepresteerd, allen na 9 ronden:

(ik maak vrij veel fouten, geheugen is ook niet al te best, verbeter me ajb)

A: Michiel van Wissen 1 punt, TPR gecensureerd
B: Richard Oranje 4,5 / Willem Jan vd Broek 4,5
C: Bart Meulemans 5,5 / Martin Glimmerveen 5 / Marco Anink 4 / Matthijs Ransijn 3,5
D: Olivier Marincic 7 (!!50 euro!!), Rene Torenstra 5

Al met al heeft alleen Oli goed werk afgeleverd, voor de rest was het, om met Oli's woorden te spreken

to prutsens !

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-10-2004 21:55 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Man, wat is dat hard werken als je niet geslapen hebt de nacht ervoor! Grijns Ik ga dat zo even mooi inhalen.
Zeker zwaar is negen ronden schaken.
Voor mij was het niet echt fijn. Vier inmaakpotjes en één leuke overwinning, twee keer vlag in goede stelling, 1 blunder in tijdnood en een echte goede verliespot. 5 punten, niet tevreden.
Gezien de omstandigheden is mijn TPR van ca 1650 nog om aan te zien.
Jammer dat ik niet tegen Olivier hoefde te spelen.

Het toernooi is ietwat rommelig, maar verder goed georganiseerd, met het bijkomend voordeel van gratis eten en drinken Glimlach
De bezetting is uitstekend, de wereldkampioen won - zoals het hoort - en DSC was goed vertegenwoordigd.

Het is wel wat veel, 9 ronden spelen. Maar wie weet laat ik mijn eerste rapidtoernooi een vervolg krijgen - maar dan uitgerust.

Gefeliciteerd, Olivier Knipoog
(En bedankt voor de lift, Bart Happy)

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-10-2004 22:58 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het toernooi eigenlijk best goed georganiseerd. Nieuwe ronde volgde vrij snel, en er werd actief gevraagd om de uitslagen briefjes. Enige wat even duurde was de prijsuitreiking.
Leuke bezetting geloof ik wel aan de top.
En HET pluspunt, voor 5 E inschrijfgeld een gratis lunch (br. kaas, br. ham, br. kroket, soep), 2 consumpties en thee/koffie. Luxe sponsor hebben ze ... Glimlach

Qua spelnivo was ik best tevreden.
Slechts een keer mezelf verneukt in de opening, de overige 8 keer kwam ik er gewoon goed uit. Een keer verloor ik in een scherpe Najdorf waar mijn aanval te lang duurde, een keer forceerde ik een duidelijk remise eindspel teveel, en ik blunderde een keer een vol stuk weg (Stap 3: uitschakelen verdediger)....

Mijn overwinningen waren stuk voor stuk vrij netjes. Opening meestal netjes, vaak klein positioneel voordeeltje, en mn stukken beter neerzetten. Er had wel iets meer dan 5 punten ingezeten.

En, idd, bedankt Willem-Jan en Bart voor de lift!!Glimlach

02-10-2004 23:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

gelukzoeker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had me, om een reële kans te maken op de overwinning in een groep, ingeschreven in de D-groep.

Mijn tegenstander in ronde 2 haalde uiteindelijk net als ik 7 uit 9; een leuke partij, waarin ik helaas aan het korste eind trok door een stuk weg te geven. Ronde 3 was ook een leuke partij; een draak, waarin ik waarschijnlijk met wit eerst Lh6 had moeten spelen ipv direct h5. Mijn aanval was dan niet alleen sneller, maar ook effectiever geweest. Een 2e nul werd het (hij zou later 6,5 uit 9 halen).
Ook ronde 8 was een leuke partij, waarin we beiden een goede aanval opbouwden maar ik uiteindelijk mat kon zetten. De rest werd vrij eenvoudig gewonnen.

Dit leverde me met een score van 7 uit 9 een gedeelde 2e plaats (en 50 E) op. Op zich niet verkeerd, maar met slechts 3 uit 9 boeiende potten schrijf ik me volgend jaar toch maar voor de C-groep in (als mijn rating dat tenminste toelaat).

Verder was het inderdaad een erg goed georganiseerd toernooi, en zelfs het meerijden ging helemaal goed. Richard en Willem-jan bedankt daarvoor!

Enne Marco, ik denk niet dat iedereen zo ontevreden is als jij het doet voorkomen hoor, speak for yourself Knipoog

03-10-2004 10:39 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Uitslagen en eindstanden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor uitslagen, eindstanden, foto's e.d. zie http://www.schrijvers.nl/nkrapid2004/index.html.

Resultaten DSC'ers:

groep A:
40. Wissen, Michiel Van 1.0 31.5 2.75 2.5 2278 1963 -3.05

groep B:
34. Broek, Willem-Jan van den 4.5 35.0 14.00 18.5 1895 2023 +1.34
41. Oranje, Richard 4.0 38.5 12.50 23.0 2082 1947 -1.67

groep C:
19. Meulemans, Bart 5.5 49.5 25.75 33.0 1840 1892 +0.64
27. Glimmerveen, Martin 5.0 40.0 20.50 25.0 1840 1800 -0.49
55. Anink, Marco 4.0 36.5 13.50 19.0 1842 1733 -1.31
70. Ransijn, Matthijs 3.5 42.0 14.00 20.5 1847 1666 -2.26

groep D
2. Marincic, Olivier 7.0 45.5 32.00 30.0 1686 1832 +1.44"
33. Torenstra, Ren‚ 5.0 44.0 21.50 25.0 1511 1656 +1.76

03-10-2004 12:37 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Wegblijvers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Interessant: op de website NK Rapid zijn de wegblijvers (zonder kennisgeving) vermeld - we zien hier ook een DSC'er prijken (ik noem geen namen).

http://www.schrijvers.nl/nkrapid2004/index.html

03-10-2004 13:58 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb op de website gezocht naar een e-mailadres om me netjes af te melden, maar het was niet te vinden... Nee! Frons Nee!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-10-2004 14:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik heb op de website gezocht naar een e-mailadres om me netjes af te melden, maar het was niet te vinden... Nee! Frons Nee!
een reply van het bevestigingsmailtje had ook gekund natuurlijk , je bent nu blacklisted door de organisatie.

overigens vond ik met name de 1e ronde bepaald niet vlekkeloos georagniseerd. voor groep b begon die pas om 10.15 ipv om 09.30. dit doordat de wedstrijdleiding de opdracht had om aan elk bord te kijken of iedereen er wel was. daar dit nogal lang duurde begonnen de deelnemers uiteraard weer rond te wandelen zodat debetreffend wedstrijdleider helemaal in de war raakte . voortaan maar een ander systeem bedenken voor ronde 1 ( wie geen tegenstander heeft meldt dit zelf en wordt tegen iemand anders ingedeeld ?!)

verder speelde ik heel erg slecht. na 2 uit 3 verloor ik kansloos van dinand vd laan (2200+) hiervan van slag verloor ik in ronde 5 opnieuw en dat vanuit totaal gewonnen stand. 2 uit 5 dus. hierna vocht ik terug tot 4 uit 7. in ronde 8 een complete blackout waarbij in luttele zetten een centrumpion, kwal en als hoogtepunt dame werd weggeven ( allen de kwal was een wanhoopsoffer)
de laatste partij met 2 torens voor in een trucje trappend moest ik eeuwig schaak toelaten. echter ik besloot eruit te lopen... afijn mat in 1 dus en 4 uit 9.
daarna zag ik nog net hoe michiel van desiree H. verloor wat me toch weer aan het lachen kreeg en vervolgend hoe de wereldkampioen een toren won tegen loek en daarmee het toernooi. Loek was met 6 uit 9 niet bepaald op dreef.

03-10-2004 23:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Corniel
Ik heb op de website gezocht naar een e-mailadres om me netjes af te melden, maar het was niet te vinden... Nee! Frons Nee!
een reply van het bevestigingsmailtje had ook gekund natuurlijk , je bent nu blacklisted door de organisatie.


Zo heb ik me afgemeld. Weliswaar niet opgenomen in de lijst met keurige afmelders, maar in ieder geval is de blacklist vermeden.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

04-10-2004 00:27 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


 

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-10-2004 00:55 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

olivier, olivier, waarom laat jij dat leuke meisje daar helemaal ALLEEN staan? prutser

04-10-2004 18:15 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Pages (4): « previous 1 2 [3] 4 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller