Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [1]: Clubkampioen onderuit
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Clubkampioen onderuit in eerste ronde interne Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubkampioen Michiel van Wissen ging in de eerste ronde onderuit tegen "runner-up" Gert Legemaat.

Toen Gert in de partij de koningsaanval zocht, leek Michiel het allemaal te kunnen verdedigen. Maar Gert vond een combinatie (of Michiel had verzuimd die uit de stelling te halen) en besliste daarmee de partij.

De debutanten bij DSC deden het deze eerste ronde opvallend goed. Leo Hofland versloeg (mede-debutant) Kim Meulenbroek, Chiel van Oosterom bond Patrick de Bas aan de zegekar, Bobby Voogt (terug van lang weggeweest) hield de kerverse voorzitter Willem-Jan van den Broek op remise en Rob Smits versloeg in een vlotte partij Steven Mast. Maik van Veldhoven debuteerde met een zeer verdienstelijke remise tegen Kees Korving, en Jesus Munuzuri versloeg Aad de Jong.

Kortom, een behoorlijk contingent nieuwelingen die het de gevestigde orde behoorlijk moeilijk maakten. De aanstormende jeugd deed het deze ronde wat minder. Roland ten Have (al bezig aan zijn tweede seizoen) deelde niet in de malaise. Hij profiteerde van een fout van Dolf Beltz en wist daarmee een remise uit het vuur te slepen. Jan-Pieter de Vries ging echter (in totaal gewonnen stelling) onderuit tegen Gerard Bilars, en Marianne Zelitchenko bleek niet opgewassen tegen Diederik van Heijgen.

Alle uitslagen staan op de pagina van de interne competitie, of zijn via de onderstaande link te bekijken:
Uitslagen interne competitie [1].

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-09-2004 04:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wat betekend dit voor de stand?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 08:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Clubkampioen Michiel van Wissen ging in de eerste ronde onderuit tegen "runner-up" Gert Legemaat.


En het was niet eens een Colorado.......

__________________
Homo Caïssapiens

14-09-2004 08:42 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd trouwens, Gert. Jammer van de Collerado. Dan hadden we vast direct een nieuwe kandidaat voor de Plompprijs...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 08:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank je Corniel.
Maar euh, wat is dat eigenlijk, die Plomp-prijs?

__________________
Homo Caïssapiens

14-09-2004 09:16 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De officiële benaming voor de spektakelprijs van DSC.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 09:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oeps. Dat had ik dus moeten weten. Sorry!

Ik zal de clubbladen er nog eens op naslaan.
Of zijn de prijswinnende partijen ook op deze site na
te spelen?

__________________
Homo Caïssapiens

14-09-2004 09:42 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het advies van Michiel toch maar opgevolgd dus? (Op de juiste momenten pieken). Glimlach
Ik dacht zelf eigenlijk dat Michiel beter stond ergens halverwege de avond, maar dat zal ik dan wel onderschat hebben.

Ikzelf speelde de draak echt dramatisch. Misschien komt dat omdat ik de theorie totaal niet ken maar goed Knipoog
Uiteindelijk verzuimde Nico een definitief gat te slaan in mijn koningsstelling, en won ik eerst materiaal terug, en toen stonden mijn stukken ook aardig goed en was het snel gedaan.

Aangezien ik momenteel op dinsdag een avondcollege heb, speel ik de komende weken wel op maandag. Dus even kijken hoe ver ik kan komen...
Moet ik alleen geen Hamas-opening meer spelen. Tong

14-09-2004 09:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Het advies van Michiel toch maar opgevolgd dus? (Op de juiste momenten pieken). Glimlach
Ik dacht zelf eigenlijk dat Michiel beter stond ergens halverwege de avond, maar dat zal ik dan wel onderschat hebben.


Ja, dat was een goed advies van Michiel.

Ik had ook het gevoel dat Michiel beter stond, maar dat veranderde toen hij verzuimde mijn loper op e5 te slaan.
Daarna trok de orkaan "Gert" door zijn stelling te beginnen met Lxg7 en eindigend met geforceerd mat.

Mijn score tegen hem is hierdoor flink opgeknapt:
was 2,5 uit 7 en is nu 3,5 uit 8 (bijna 50%!).

Onnodig te zeggen dat ik er erg blij mee ben.

__________________
Homo Caïssapiens

14-09-2004 12:04 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie [1]: Clubkampioen onderuit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu ja, het is nu 43,8%... (Het was idd 35,7%)

Wanneer je de eerstvolgende confrontatie wint wordt het 50% (4½ uit 9)

Go Gert, Go! Draaiend hoofd Halleluja Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 12:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Sinterklaas Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sinterklaas was al vroeg in het land. In mijn partij tegen Paul van R gaf hijl aan dat hij wel wat pionnen van mij wilde incasseren ipv strategische investering.
Dat resulteerde in "het weggeven van kadootjes". Toren en Dame in een simpel pionvorkje en schaak geven met Dame terwijl een vijandelijke toren op 90 graden je aan staat te staren. Dat was te veel van het goede, over en uit!

14-09-2004 14:09 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Vermeldenswaardig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het lijkt mij zeer juist , beste wedstrijdleider,dat er ook een compliment gaat naar Steven van der Weele, zijn overwinning is een geweldige prestatie. En dat gaven beide klokken ook nog eens fijntjes aan!

14-09-2004 14:14 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco en ik speelden beiden niet goed.
Marco met zwart, en na 1.d4 Pc6 was ik redelijk out of book, (sorry, Gert Grijns), maar Marco na een aantal zetten ook.
Wit stond beter na de opening, maar na een onzorgvuldig middenspel (Zwart stond ineens beter) stond er een remisestelling op het bord, die ik verpruste. (Marco: --- a4 in plaats van --- g4, dan pas --- g4 is remise Grijns)
Al met al gezelligheid Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-09-2004 15:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
En wat betekend dit voor de stand?
michiel staat onder gert ?

14-09-2004 18:02 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Dank je Corniel.
Maar euh, wat is dat eigenlijk, die Plomp-prijs?
die krijg je als je heel mooi verliest geloof ik

14-09-2004 18:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, dat was de pepermolen... Grijns Lach Grijns

(toegegeven, Ted won zijn partij niet, maar alle eerdere winaars van de Plompprijs wonnen hun partij wel)

En over de stand: Ik had graag al een tussenstand gezien. Maar dat bleek niet te kunnen (het programma deed het niet goed)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 18:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Corniel
En wat betekend dit voor de stand?
michiel staat onder gert ?

is daar iets vreemds aan dan?
voorlopig mag Michiel de achtervolging inzetten...

__________________
Homo Caïssapiens

15-09-2004 15:13 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De partij tussen Koert en mij was een remise na een vijftigtal zetten en met nog maar weinig tijd op de klok. Wat stevig geduw en getrek langs beide kanten maar geen van beiden kwamen we echt ruim in het voordeel (Koert, 22. ... Pxe5 is volgens Fritzje niet goed, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik de weerlegging had gevonden achter het bord).
Verder geen blunders, dus de pepermolen lukt niet... maar wel een goeie start voor het melkpak. Knipoog

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

15-09-2004 16:45 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Corniel
En wat betekend dit voor de stand?
michiel staat onder gert ?

is daar iets vreemds aan dan?
voorlopig mag Michiel de achtervolging inzetten...




is niet vreemd gert, maar lees de berichten nogmaals in de goede volgorde en ontdek wellicht wat humor

15-09-2004 17:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Legemaat

Quote

Originally posted by Richard

Quote

Originally posted by Corniel
En wat betekend dit voor de stand?
michiel staat onder gert ?

is daar iets vreemds aan dan?
voorlopig mag Michiel de achtervolging inzetten...




is niet vreemd gert, maar lees de berichten nogmaals in de goede volgorde en ontdek wellicht wat humor


Ja Richard jouw humor had ik wel degelijk in de gaten Glimlach maar mijn humor bestond er daarna weer uit om jouw opmerking anders te interpreteren dan bedoeld Happy Het vatten van elkaars humor is inderdaad soms moeilijk op deze site Rolt met ogen

__________________
Homo Caïssapiens

15-09-2004 18:35 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller