Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Zomerschaak: Two Knight's Tango met Marten
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Zomerschaak: Two Knight's Tango met Marten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de vijfde avond van het Open Zomerschaak liet Marten Wortel (een uur daarvoor uit Duitsland teruggekeerd!) aan een twintigtal geinteresseerden de Tweepaarden Tango zien (1.d4 Pf6 2.c4 Pc6).
Een aantal cruciale stelling passeerde, en ook de weerlegging (?) kwam ter sprake. In een zevental tweekampen werd vervolgens de opening uitgetest. De uitslagen leidden niet tot duidelijke conclusies.


 

Nick van der Lijn - Ted Barendse 0-2
Frank van Zutphen – Patrick de Bas 1-1
Mark Versteegh – Arno Wiersma 1-1
Pieter Quist – Matthijs Ransijn 1-1
Marco Anink – Henrik Tamerus 2-0
Diederik van Heijgen – Olivier Marincic 1-1
Gerard Bilars – Rick Plomp 2-0

Volgende week is de zesde en laatste kans deze zomer, dan komt oud-clubkampioen Gert Legemaat aan het woord.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

10-08-2004 09:48 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik neem aan dat met de opening de Two Knight's Tango bedoeld wordt...Glimlach

Een tango van 2 nachten is ook wel erg lang....

10-08-2004 11:51 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

When you're right, you're right! Two nights is too long, but two knights may be too many!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

10-08-2004 13:59 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

lesje schaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In beide partijen kreeg ik van Gerard een lesje schaken. Het was allemaal erg logisch wat hij deed en zei. Maar net zoals Martin zei"ik doe maar wat"tijdens zijn uitleg over de twee dansende paarden heb ik toch het idee dat ik ook maar wat doe,alleen haal ik die 2300 rating net niet!!! Al met al Gerard bedankt voor de les! En vergeet het snelschaken maar.

10-08-2004 15:59 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Partij 1: wit. Ik tover een snelle h2-h4 op het bord, waardoor Franks ontwikkeling op de koningsvleugel niet helemaal lekker loopt. Het vervolg Lg5xf6 bleek echter niet erg gelukkig, doordat mijn tegenstander nu met gxf6 twee f-pionnen kreeg die hij - zoals in de svesh - beide kon gebruiken om mijn centrum aan te tasten. Er komt een tegengestelde rochade op het bord, maar terwijl ik bezig ben om de lijnen tegen zijn koning te openen laat ik spontaan een stuk instaan. Huil Ondanks nog wat rommelpogingen bleek dat uiteindelijk toch een te zware klap en kon ik opgeven.

Met zwart uiteraard uit op wraak. Mijn tegenstander besloot na 3. Pc3 e5 met 4. dxe5 voort te zetten. Ondanks zijn voornemen om de pionnen op de koningsvleugel te laten oprukken, speelt hij het niet helemaal zuiver. Hierdoor krijg ik mede dankzij een pionoffer een voorsprong in ontwikkeling en latente dreigingen tegen zijn koning in het midden. Een aanvullende onzuiverheid betekent dat ik met beide paarden, de dame en loper over de zwarte velden de witte stelling mag binnenkomen, wat uiteindelijk fataal blijkt voor wit.

Eindstand 1-1 met twee keer winst voor zwart. Leuk openingetje, die Tango.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

10-08-2004 20:40 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller