Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2003-2004 » Joost Michielsen wint overtuigend vijfde Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Joost Michielsen wint overtuigend vijfde Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een 100% score heeft Joost Michielsen op overtuigende wijze de laatste avond van de Grand Prix Rapid-cyclus gewonnen.

Een kleine 40 schakers waren op de maandagavond op het toernooi afgekomen. Er was een gevarieerd deelnemersveld met een behoorlijk sterke top, met als drie sterkste spelers Joost Hoogendoorn, Marten Wortel en Joost Michielsen.

De op papier sterkste speler (Joost Hoogendoorn) ging in de tweede ronde verrassend onderuit tegen Patrick de Bas. De twee andere kemphanen kwamen elkaar in de vierde ronde tegen. Joost Michielsen versloeg met zwart Marten Wortel, en nam daarmee een voorsprong op de rest van het veld.

In de laatste ronde wachtte Joost Michielsen Hora Vlam als tegenstander. Hora is ook geen onbekende in het rijtje winnaars van de rapid-avonden, en hij had slechts een halfje achterstand. Hetzelfde gold voor Gert Legemaat.

In de laatste ronde maakte Joost Michielsen de favorietenrol waar, en versloeg Hora Vlam. Hij werd daarmee met een 100% score winnaar van de avond. Doordat Gert Legemaat de laatste ronde verrassend onderuit ging tegen Martin Glimmerveen, eindigde een zestal spelers op een gedeelde tweede plek. Tweede werd (op weerstand) Marten Wortel, die in de laatste ronde een knappe overwinning op Joost Hoogendoorn had geboekt. De derde plek (op SB-punten zelfs) ging naar Bobby Voogt.

De eindstand is te vinden via de onderstaande link:
Eindstand Grand Prix Rapid 2003-2004-5.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-06-2004 04:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdstip van posten:

Vijf uur vierendertig ?! Verward

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-06-2004 13:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, hij zal wel weer bij Ted zijn blijven hangen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-06-2004 13:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

wat is tijd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit is een normale begintijd voor het boerenleven!

22-06-2004 15:00 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk niet dat arno zo vroeg al op was... Grijns Red Face Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-06-2004 15:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarschijnlijk de weerstandspunten nog eens met de hand nagerekend...

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

22-06-2004 22:29 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Verrassend? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

De op papier sterkste speler [Joost Hoogendoorn] ging in de tweede ronde verrassend onderuit tegen Patrick de Bas.


Verrassend? Kom kom, een beetje vertrouwen! Hij had maar 350 ratingpuntjes meer. Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

24-06-2004 00:39 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kom nu, een beetje vertrouwen Base, bij de volgende ratinglijst zijn dat er toch nog maar zo’n 280? Grijns Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-06-2004 06:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik doe er wel 40 puntjes bij, vraag is of Joost er 30 inlevert. Gezien zijn tpr in de KNSB-competitie van 2522 lijkt dat me niet heel erg waarschijnlijk.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

25-06-2004 16:53 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller