Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC succesvol op NK snelschaak voor clubteams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

DSC succesvol op NK snelschaak voor clubteams Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar waar DSC1 net buiten de prijzen viel slaagden DSC2 en DSC3 wel. Zij werden respectievelijk beste Promotieklasse team en nummer 3 van hun groep.

DSC1 speelde na een matig begin steeds om de prijzen mee, maar een 2˝-1˝ nederlaag tegen Purmerend in de laatste ronde gooide roet in het eten. Een overwinning had zelfs een 2e plek opgeleverd!

Eindstanden te vinden op:
http://www.scdevogelwijk.org/NKSS/2004/s...n_index2004.htm

edit: aangepast om als nieuwsitem te kunnen fungeren

14-06-2004 07:35 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dat terwijl de halve dag met maar drie spelers speelde. Daar kwam ik achter toen ik bemerkte dat ik was gebeld (om te komen spelen uiteraard).

Ik was op dat moment echter in Zeeland. Lekker aan het windsurfen. Maar als het volgend jaar niet waait, doe ik zeker mee... Draaiend hoofd Ja! Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-06-2004 07:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb nog nooit zo slecht gesnelschaakt als zaterdag. Ik heb dan ook maar 4 punten (vier!!!) gehaald. Ik schaam me diep.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-06-2004 09:52 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had ook maar 4 uit 11 (inclusief een bye)

Al had ik op stelling volgens mij een punt of 8 moeten hebben Frons

14-06-2004 09:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Ted

Toch een knappe evenaring van je puntenaantal (4 dus) op hetzelfde toernooi 2 jaar geleden... Glimlach

http://www.scdevogelwijk.org/NKSS/2002/2002groepA.htm

14-06-2004 11:46 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde nu een bord lager, dan verwacht je toch (veel) meer.
Maar het is niet zozeer de punten die pijn doen, maar het vertoonde spel.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-06-2004 12:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Beter laat dan niet... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was allesbehalve zeker of DSC ook een 3e viertal naar het NK snelschaken zou afvaardigen; zou er een 3e persoon zijn, zou er een 4e persoon mee willen doen. Past het inschrijfgeld van E 12,50 binnen het studentenbudget? Is half 10 in Den Haag op zaterdag wel haalbaar?
Veel onzekerheden, maar vrijdagnacht rond een uur of 3 besloten Martin en ik gewoon te gaan. Versterking zouden we krijgen van Marco, aangezien het 2e team uit 5 spelers bestond. Het opvullen van de laatste plek ging echter niet helemaal soepel; Henrik had aangegeven mee te willen doen, maar toen we hem daarover belden nam hij niet op (en dat om 3 uur!) Maar goed, we gingen er van uit dat hij zaterdagochtend om 8 uur wel wakker zou zijn……..
3 uur en 18 gemiste oproepen later (inmiddels net voor de 4e ronde) kregen we tammerus dan toch aan de lijn. Hij had nog steeds zin om mee te doen en zou zijn vriendin vragen of ze in plaats van iets leuks te gaan doen hem met de auto naar Den Haag wilde brengen. Het openbaar vervoer deed er ruim anderhalf uur over om hem in het chique “Bel-Air” te krijgen.
Vanaf ronde 6 dus met zijn 4-en; zeker gezien onze 0-factor op bord 3 kwam het erg goed uit. Met ons 3-tal hadden we het tot dan toe niet onaardig gedaan: 4-0 in de eerste ronde (een bye), 2-2 tegen Schavo (wat gemiddeld een rating van 1900+ had en uiteindelijk 1e werd in onze groep). Verder speelden we nog eenmaal gelijk en wonnen en verloren 1 maal.
Niet onaardig dus met ons 3-tal, maar toen Henrik gearriveerd was moest er natuurlijk echt gescoord gaan worden. Leerdam (dat nummer 2 werd in onze groep) schoven we gedecideerd aan de kant, alleen tegen enkele mindere tegenstanders bleek de gemakzucht er bij sommigen in te sluipen. Uiteindelijk was het resultaat een 4e plek wat natuurlijk een prijs oplevert, zoals bijna de helft van de deelnemers in onze groep een prijs kreeg. E 100 was ons deel wat ten goede kwam aan Balkan waar we met een deel van het 1e en 2e een heerlijke mixed grill aten.
Al met al een erg geslaagde dag, en volgend jaar proberen we door onze voorbereiding aan te passen een echte prijs te pakken!

14-06-2004 12:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het schaken ging afgelopen zaterdag bij mij (en de meeste van mijn teamgenoten) niet echt van een leien dakje. We scoorden totaal in de min, alleen Matthijs haalde 50%! Toch hadden we een prijs; we waren derde in de promotieklasse (in onze poule speelden ook derde klasse KNSB-teams). Omdat de nummer een in die catergorie algemeen nummer twee was, gingen we zelfs met de tweede promotie-klasseprijs naar huis!

In tegenstelling tot het schaken ging het eten uitstekend! Grijns Voor alle mensen die naar huis gingen: het eten smaakte uitstekend, en we konden de wedstrijd op 2 tvschermen volgen! Tong

Volgend jaar toch maar mee eten? Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-06-2004 14:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schavo had 1 1900-speler en drie 2000+ers, en daar waren we 1 seconde (vlag van Martin viel vlak voordat er 2 koningen op het bord stonden) af van een overwinning, terwijl we toen nog met 3 man speelden.
Leerdam had een 2200 op bord 1, die bijzonder hard geveegd werd door Henrik en het antwoord op de vraag: "maar wat is jouw rating?" niet echt kon waarderen, ik geloof dat hij het nog 10 minuten had over het feit dat 400 punten verschil wel heel erg veel is; een bord 2 die op zich 1900+ is, maar al vele snelschaaktoernooien op zijn naam had geschreven en tegen ons zijn enige puntverlies leed, en ook een 1900+ op bord 4.
Tja, we hebben het echt laten liggen tegen de mindere jongens: een 2˝-1˝ nederlaag tegen Vogelwijk en een 2-2 tegen Bobby Fischer, toen we nog met 3 man waren, een compleet off-momentje (3˝-˝) tegen Lange Rochade toen we voor het eerst met z'n vieren waren, en een nederlaag tegen Aartswoud in de een-na-laatste ronde omdat de moeheid begon toe te slaan.

Maar wat wel zo is, is dat we met een gemiddelde rating van ongeveer 1750 het extreem goed hebben gedaan. En zelfs Martin won af en toe een potje.. Tong 2

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-06-2004 14:19 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En voor de statistiek, DSC1 kwam een half bordpunt tekort om gedeeld derde te worden voor de 1e klas KNSB en dus 1 bordpunt om alleen derde te worden voor de 1e klasse KNSB en toch nog 60 €60 op te strijken. Scheelde dus ook niet veel!

14-06-2004 15:50 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Vloeibare inspiratie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelukkig besloot ik bijtijds om enige creativiteit in vloeibare vorm in te nemen om mijn dramatische 2/8 om te buigen tot een acceptabele 5/11. Desondanks toch een stapje terug van de 9/11 die ik vorig jaar wist te scoren aan het eerste bord in de C-groep.

Van de wijze waarop ik Henk Ochtmans wist te flessen kan ik nog steeds genieten. Voor degenen die niet aanwezig waren:
HO: Kb3, Dd6, Ld3, Pd7, a2, c3, d4 - Tijd: 0.03
PdB: Ka7, Df2, a6, b7, c6, d5, h5 - Tijd: 1.20
Na eerder in een absoluut gewonnen stelling een toren te hebben geblunderd en uit wraak een stapel schaakjes te hebben gegeven, staat zijn koning veilig en ben ik kansloos tegen Db8 (mat). De combinatie van de stand van de klok (3 seconden) en de locatie van de klok (nabij de a-lijn), betekende dat ik nog een uiterste winstpoging had: Dh2! (dekt het mat op b8 ). Mijn tegenstander was kort van zijn apropos (-1 seconde), sloeg mijn dame (-1 seconde) en drukte de klok in (-1 seconde). VLAG! Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

15-06-2004 00:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

.....terwijl voor mij de 5.5 uit 11 op bord 3 een behoorlijke verbetering is van de 2.5 uit 10 op bord 4 van vorig jaar.

Nu weet ik weer waarom ik vorig jaar gezegd heb dit tournooi nooit meer te spelen! Glimlach


Toch aanbevolen, omdat je, in tegenstelling tot de HSB snelschaakkampioenschappen een hele berg tegenstanders krijgt van gelijk dan wel hoger ELO-niveau. Het tweede speelde in de klasse Promotieklasse - KNSB 3e klasse en ik krijg toch wel het idee dat een aantal Promotieklassen in den lande wat sterker zijn dan de HSB-variant.

15-06-2004 08:11 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

met 6˝ uit 11 een prima resultaat. een aantal cracks verslagen. het team deed het uitstekend. alleen de laatste ronde helaas onderuit. maar met de 2-2 tegen BIS, 2-2 tegen LSG, 2-2 tegen Utrecht mogen we niet ontevreden zijn . Jammer dat Ted uit vorm was want met 1 ŕ 2 puntjes meer voor hadden we zelfs kampioen kunnen worden (geldt natuurlijk ook voor de anderen!!)

15-06-2004 13:09 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, volgend jaar dan maar. En dan nemen we Marten en Joost mee. (laatstgenoemde speelde voor Bobby Fischer Verward Huil Verward )

edit: Michiel, Michielsen, zucht

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-06-2004 13:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Umm Zowel Marten als Michiel speelden in DSC1, dit in tegenstelling tot Joost.

16-06-2004 01:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

en zoals joost bij bobby f speelde mag ie fijn in DSC2 Glimlach

26-07-2004 16:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller