Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [22]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Internce competitie [22] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Henrik Tamerus boekte een knappe prestatie door Arend van Dop op remise te houden. Arend handhaafde daarmee zijn derde plek. Gert Legemaat staat nu vierde, na een overwinning op Pieter Buzing.

De uitslagen van ronde 22.
De tussenstand na ronde 22.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-05-2004 17:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pff, en ik verloor kansloos van Horatius Vlam, Hora voor DSC’ers. De opening pakte ik niet helemaal correct aan, maar toen ik met een ongelooflijke blunder ook nog een kwal in de aanbieding deed, was het echt zinloos verder te spelen. Dat heb dan ook niet gedaan. Boos Huil Boos

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-05-2004 08:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Ted nu 67 punten op mij voor staat terwijl wij allebei niet gespeeld hebben?
Na de 21e ronde stond hij slechts 11 punten voor....

11-05-2004 09:26 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Keizersysteem...

Dat is sowieso altijd lastig aangezien ieder verschillende tegenstanders gehad heeft.

Verder is het jou 7e bye, en voor Ted zn 6e. Kan het zijn dat daar nog verschil in beloning voor zit?

11-05-2004 09:40 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

6de en 7de bye zijn dacht ik beiden 1/3...
't is in dit geval idd weleen erg grote schommeling in punten moet ik zeggen.

11-05-2004 10:54 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij is het Teds 5 reguliere bye zelfs. Hij heeft zover ik mij kan herinneren een maal een bye gekregen omdat hij arbiter was. En verder hebben beide spelers verschillende tegenstanders gehad, dat kan ook wel wat verschil maken.

Maar Michiel, als je er volgende week bent en gewoon speelt... kan je gewoon kampioen worden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-05-2004 10:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

en nog een leuke, hoe kan patrick de bas die al 11 ronden gemist heeft mij voorbij zijn zonder te spelen?!?
of kunnen ksnb schakers tegenwoordig ook hun zaterdag partij laten tellen als een 2/3 op de maandag daarvoor?!?!

(geen probleem mee hoor, maar ik dacht dat dat niet kon)

11-05-2004 10:56 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat dat laatste idd juist is. Verder heeft Baseman eens een reglementaire 1 gehad, een externe wedstrijd geleid en een keer bar gestaan. Maar Arno houdt dat netjes bij. Ik kan dat niet controleren.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-05-2004 11:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al met al vind ik het Keizer systeem te ondoorzichtig en niet te controleren. Ook de puntentoekenning komt nogal willekeurig over. Maar goed...we hebben daar in het verleden een draadje over vol geschreven.

Wat mij betreft is het tijd voor een nieuw systeem. Het lijkt me iets voor de nieuwe ALV.

11-05-2004 12:39 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben het er wel mee eens Glimlach

11-05-2004 12:45 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Keizer werkt prima en klopt zeer ws ook wel, het zou alleen handig zijn als je dat ook ergens kon zien (externe die meetellen, arbiter/bar, byes, etc)

en Michiel als het idd ted's 5de en jou 6de of7de bye was heeft hij 3/6 en jij 2/6 gehad, dat scheelt dus alvast 20 a 21 punten... (als ik het allemaal goed onthouden heb)

11-05-2004 17:02 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb in mijn partij tegen Kees Korving drie keer in tijdnood de beste voortzetting gemist; desondanks stond ik nog steeds gewonnen. Ik kon het niet afmaken binnen de tijd, helaas.
Wat betreft Keizer: wanneer we in de ALV besluiten weer Keizer te spelen, is het misschien zaak het systeem wat overzichtelijker te maken voor de spelers.
Misschien kunnen we het programma onder de downloads zetten? Zodat iedereen goed kan zien hoe het nu werkt, en eventueel de hele competitie kan bijhouden?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-05-2004 18:53 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verschil was inderdaad wel erg groot. Dus ik heb even gecontroleerd in mijn keizer-programma. Blijkt dat ik bij Michiel abusievelijk de verkeerde afmelding had ingevoerd, en daardoor had hij geen vergoeding gekregen. Mijn excuses en de gecorrigeerde stand staat online.

In het algemeen zullen er ongetwijfelt gedachten zijn over het keizer-systeem. Die hoor ik graag (uiteraard in de draad over het keizer-systeem en niet in deze draad). Ik zal ondertussen zelf eens kijken of ik iets met een poll in elkaar kan knutselen om de meningen hier te peilen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-05-2004 20:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Koniong, keizer, admiraal, blunderen doen we allemaal. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je slecht speelt, dan mag je niet klagen over het speelsysteem (en daarvoor moet ik nou ook nog in een ander thread zijn).

Maar maandag tegen Richard deed ik het met een oud systeem (nee Arno, ik bedoel hier mijn openings-opzet) aanvankelijk goed!
Ik had met zwart een monster op g7 en een octopus op d3, dus ik had het nijlpaard (zie thread Koffiehuis/Opa nijlpaard) flink in de tang.
Ik sloeg met mijn monster het ros op c3: Volgens Arend van Dop een onbegrijpelijke blunder, volgens Fritz de sterkste zet. Ik was bang voor een kwal offer op d3, maar een kwal is nog altijd een kwal (beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht). Ik moet achteraf erkennen, dat Arendsoog het beter heeft gezien dan Frietzak. Ik dacht mijn schaapjes al op het droge te hebben, maar vogeltjes die vroeg zingen zijn voor de poes (je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is).
Een zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer, want een kat in het nauw maakt rare sprongen!
(Zegt het spreekwoord niet: Hongerige luizen bijten scherp.)
Hondsbrutaal ging wits dame op avontuur, om mijn verlaten konijnenhol op g7 af te straffen. Een vreemde haan op het erf! Maar wat stelt dat nou eigenlijk voor, ik moet niet van een mug een olifant maken!
In het middenveld ploegde een boer een muurtje, zodat wit met h4 een vossenstreek voorbereidde. Ik had niet gedacht dat ik me als een tijger zou hoeven te verdedigen en ging als een blind paard op de andere vleugel rommelen.
Het was bij de konijnen af, want door zijn switch naar de andere vleugel schrok ik me aap, en snakte ik naar adem als een vis op het droge.
Ik speelde nog even door, want je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Toen hij me zo kaal als een rat had geplukt, werd ik als een lam naar het slachtbank geleid.

Stil als een muis, ging ik af met mijn staart tussen mijn benen.

11-05-2004 22:13 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

dierendag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zulks een commentaar en verslag verwacht je rond dierendag...maar volgens mij is dat ergens in oktober!

13-05-2004 19:12 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fantastisch verslag, Walter! Goed zo!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

16-05-2004 13:29 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller