Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » Externe bespiegelingen 2004-2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Externe bespiegelingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals de zaken er nu voor staan heeft DSC volgend jaar 3 teams in de eerste klasse. DSC6 kan eigenlijk niet anders dan promoveren, DSC5 heeft hele goed papieren en DSC4 moet in staat geacht worden om zich te handhaven. Als dit gebeurt moet er volgens mij een superteam gevormd worden in de 1e klasse dat zo snel mogelijk dient de promoveren. (Of dat lukt is natuurlijk een tweede)

De KNSB teams draaien beiden een goed seizoen. DSC1 heeft theoretisch zelfs kans om te promoveren naar de meesterklasse, en DSC2 staat net onder de koplopers en zal zich vermoedelijk eenvoudig handhaven. Ook DSC3 is veilig, omdat na het wegvallen van Tijdnood 1 maar een team degradeert en laatste kunnen ze niet meer worden.

Lastiger wordt het voor DSC7. Dit team staat 6e en door de versterkte degradatie staan ze nu op degraderen. Er is dus zelfs een mogelijkheid dat DSC volgend jaar wel 3 1e klasse teams maar geen 2e klasse teams heeft.

DSC8 staat solide in de middenmoot van de 3e klasse en zal geen problemen meer ervaren. Er zijn zelfs mogelijkheden om nog te promoveren. Zeker als er volgend jaar gaten vallen (dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als Tijdnood met 1 of 2 teams uitkomt volgend jaar), maar dan moet nu wel alles verder gewonnen worden.

Ook dit jaar weer heeft het DSC-jeugdteam (DSC9) zeer goed gespeeld. Normaliter zullen ze dan ook promoveren. Of ze het recht op promotie ook zullen opeisen is nog niet zeker. Veel zal er van afhangen of het volgend jaar mogelijk is een tiende team te vormen.

Volgend jaar is de kans groot dat de promotieklasse wederom uit 9 teams bestaat. Dit omdat naast Haeghe Ooievaar 1, ook Botwinnik 1 op degraderen staat. Botwinnik heeft nog kansen genoeg om zich te handhaven, maar ze moeten het nog wel doen.

Tot slot iets over langere termijn: De afgelopen jaren heeft de HSB geen recht gehad op extra promotieplaatsen vanuit de promotieklasse. (Deze worden toegekend aan de bonden met de bestpresterende promovendi) Volgend jaar is de kans groot dat Promotie 2 zo'n plaats wel opeist. In dat geval nemen de kansen van DSC3 tot promoveren toe en kan onze vereniging gaan denken aan het volgende mooie rijtje:

  1. DSC1 - 1e klasse KNSB
  2. DSC2 - 2e klasse KNSB
  3. DSC3 - 3e klasse KNSB
  4. DSC4 - promotieklasse HSB
  5. DSC5 - 1e klasse HSB
  6. DSC6 - 1e klasse HSB
  7. DSC7 - 2e klasse HSB
  8. DSC8 - 3e klasse HSB
  9. DSC9 - 3e klasse HSB
  10. DSC10 - 4e klasse HSB
8) Glimlach 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-02-2004 16:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Keep on dreaming, boy!

Glimlach

03-02-2004 19:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo onrealistisch is het volgens mij niet. En het is niet verkeerd om je zelf een doel te stellen. Zo was mijn doel met DSC6 promoveren. Op papier was DSC6 vorig jaar misschien iets sterker, maar het ontbrak aan ambitie. Nu halen we het op onze sloffen!

Dus: Keep on dreaming!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-02-2004 14:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

zzzz... Liv Tyler zzzzzz *zucht* Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-02-2004 16:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik snap je berekening niet helemaal Corniel.
Je schrijft dat volgend jaar bestaat de promotieklasse weer uit 9 teams omdat naast HaegheOoievaar ook Botwinnik degradeert (op basis van de huidige stand). Maar als er twee teams degraderen en er promoveert er 1 (Promotie 2) dan zijn er volgend 10 teams in de promotieklasse.
Of degraderen er drie teams uit de promotieklasse ? (maar dan is DSC3 nog niet veilig)

05-02-2004 16:15 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

er zijn er nu 8. Er promoveert er een en er komen er twee (of een) terug. Er degradeerd er een, Tijdnood valt weg en er komen er twee terug. Het kunnen er dus ook 10 worden. Maar ik denk 9.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-02-2004 16:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, je bespiegelingen voor dit jaar zijn op zich best terecht, maar ik zie DSC2,3 niet zomaar promoveren volgend jaar. Tenzij je geheime informatie hebt over versterking van DSC1 of 2? Knipoog

Laten we eerlijk zijn: vorig jaar zaten veel DSC teams ietsjes te laag en zijn er veel gepromoveerd. Ook dit jaar zijn er weer duidelijke promotie kansen, maar is het reeel om dit nog een keer te verwachten??

06-02-2004 11:28 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het derde was een beetje ongelukkig gedegradeerd en speelt nu weer in de promotieklassse. Het is juist te veronderstellen dat ze niet zomaar zullen promoveren, maar de kansen zijn er. Het tweede draait al jaren zeer goed in de derde klasse KNSB en het zou gewoon kunnen.

Verder zie ik veel potentieel in onze vereniging bij met name de jongere spelers. Ik noem een Jan-Pieter de Vries, Mariana Zelichenko, Mark Versteegh, Martin Glimmerveen, Henrik Tamerus, Diederik van Heijgen en een Remko Moerkerken. Laatstgenoemde bijvoorbeeld is dit seizoen lid af omdat ie aan het afstuderen is in Wageningen.

We zijn en vereniging met een gezonde aanwas van jong talent, terwijl veel van de ons omringende verenigingen meer op bejaardenclubs beginnen te lijken.

Die ontwikkeling hoeft zich natuurlijk niet door te zetten, maar het aantal studenten leden grooit sinds ik lid ben geworden van DSC. Daarnaast hebben we de afgelopen jaren gezien dat er een aantal sterke spelers naar de club zijn gekomen uit Den Haag (Joost, Gert, Richard, Patrick) omdat onze interne competitie veel intressanter was dan die van hun oude verenigingen. Allen spelen nu extern.

Kortom we zijn een vereniging in de lift. Zowel qua sfeer, ledenaatnal als speelsterke. Het is de kunst daar iets mee te doen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-02-2004 12:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo jong ben ik ook niet meer hoor Glimlach

26-04-2004 10:14 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Duidelijk jonger dan het gemiddelde lid van laten we zeggen SIO of Lierse.. Grijns 8) Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-04-2004 10:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is dan ook bijna iedereen bij DSC Glimlach

30-04-2004 10:06 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vergeet Roland, en evt. Arnoud van der Linden, niet.

En Corniel, zou je mij voortaan wat minder opzichtig willen beledigen. Subtiliteit is vaak veel succesvoller.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-05-2004 12:36 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Euh Marco, ik ben me van geen kwaad bewust. Je zal je toch echt nader moeten verklaren. Of voel je beledigd doordat ik je niet bij de leden met veel groeipotentieel heb genoemd? Verward

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-05-2004 14:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat dat betreft zouden we de interne ratinglijst moeten omdraaien; de mensen met de laagste rating hebben het grootste groeipotentieel. Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-05-2004 16:38 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel: ik denk inderdaad dat ie dat bedoelt,

René: lol

05-05-2004 23:23 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als marco dat echt als belediging opvat, moet ik het dan ook als ernstige belediging opvatten??

(bovendien heb ik een lagere rating dan Marco, en heb nog veel meer groeipotentieel Lach )

06-05-2004 17:06 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm Marco, volgens mij was ie juist best subtiel... zoniet TE subtiel, want niemand had em door Tong

09-05-2004 10:51 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelfs ik niet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-05-2004 15:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

rachid stopt in 1 of wil lager spelen, van dop mompelt wat over alleen maar thuiswedstrijden.
voorts zijn er wat transfergeruchten over versterking voor 1 en 2 . het lijkt me dan ook wat vroeg om al over opstellingen te beginnen. overigens ben ik wederom beschikbaar als teamleider. dolf zal eerst moeten inventariseren wie er wel en niet meespelen volgend jaar.

02-07-2004 10:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Tot slot iets over langere termijn: De afgelopen jaren heeft de HSB geen recht gehad op extra promotieplaatsen vanuit de promotieklasse. [Deze worden toegekend aan de bonden met de bestpresterende promovendi] Volgend jaar is de kans groot dat Promotie 2 zo'n plaats wel opeist. In dat geval nemen de kansen van DSC3 tot promoveren toe


Met de huidige sterkte van 3G is die kans wel een stuk kleiner geworden

12-09-2004 20:17 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller