Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Vierde ronde OPK wonderbaarlijk spannend
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Vierde ronde OPK wonderbaarlijk spannend Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na 4 rondes is er nog slechts 1 speler met de volle 100 procent. Michiel van Wissen versloeg Dennis Ruijgrok en staat met 4 uit 4 alleen bovenaan.

Voor de vierde ronde hadden enkele toppers een bye opgenomen. Jan-Willem de Jong, Timon van Dijk en Henk Happel [allen 3 uit 3] kwamen niet in actie. De twee andere 3-punters, Dennis Ruijgrok en Michiel van Wissen, moesten uiteraard tegen elkaar. Michiel wist de partij te winnen en werd daarmee ongedeeld koploper.

Met 3˝ uit 4 zitten Joost Michielsen, Walter Anema en Mark Irwin hem op de hielen, plus uiteraard de eerdergenoemde spelers met een bye. Joost kwam tegen Dolf Beltz prettig uit de opening en bouwde zijn voordeel uit. Walter versloeg Jan-Willem Weenink. Jan-Willem stond lange tijd weliswaar een pion voor, maar Walter stond veel actiever. Dat laatste gaf de doorslag. De partij tussen Mark Irwin en Willem Broekman was op papier het spannendst; de nummer 5 tegen de nummer 6 van de plaatsingslijst. De hoogstgeplaatste speler [Mark] won.

Er waren redelijk wat "broedermoorden" deze ronde; veel DSC-ers speelden tegen elkaar. Wat op zich niet zo vreemd is natuurlijk als een derde van de deelnemers DSC-lid is. Twee heeft u er al gezien in de bovenstaande alinea. De andere "DSC-duels": Koert ter Veen en Willem-Jan van den Broek speelden remise [een unicum voor Willem-Jan], Arno Wiersma versloeg Simon Dirkse, Simon Broos en René van Alfen deelden het punt, Teun Timmerman won van Matthijs Ransijn, en René Herbold versloeg Leo Zuijdgeest.

Stand na 4 ronden
Indeling ronde 5

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-02-2004 10:32 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik won met veel geluk van Dennis Ruijgrok. Met een pionoffer probeerde ik wat van mijn stelling te maken, met een daverend succes: 4 zetten erna kon hij opgeven.. Bij goed spel van hem had ik hooguit remise...

Joost won vrij makkelijk van Dolf, nadat die zich in de opening had verslikt en Walter won van Jan-Willem. Nog wat 'verrassingen': Arend van Dop remise tegen Tan en Vlam verloor van De Bode.

20-02-2004 10:41 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij was niet om aan te zien. Ik had me voor genomen snel naar huis te gaan (had eigenlijk geen zin) en dat resulteerde in oppervlakkig spel.

Mijn eerste 9 zetten speelde ik binnen twee minuten. Toch stond ik toen al zeer goed. Ook daarna had ik geen problemen. Totdat ik in een inmiddels gewonnen stelling een onnauwkeurige zet speelde. Mijn tegenstander speelde de enige juiste zet en de stelling leek zo waar weer in evenwicht. Niet lang overgens want de zet erop verknalde hij het weer.

Nog steeds oppervlakkig spelend offerde ik een toren in een mataanval. Dat was bij normaal spel mis gegaan. Gelukkig mocht ik mat geven...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-02-2004 12:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik won mijn partij tegen Simon Dirkse, maar gemakkelijk ging dat niet. Simon offerde een pion in de opening, en die zag hij vervolgens niet meer terug. Maar toen ik daarna allereerst verzuimde voordeel te bereiken door een pion terug te slaan met de dame [en daarmee zijn toren in de problemen te brengen], en vervolgens alsnog met mijn dame op avontuur ging [terwijl dat nu niet meer goed was] had Simon zeker compensatie.

Na de nodige dame-zetten van mijn zijde om haar weer in veilige wateren te brengen, had Simon echter geen actief plan gekozen. Ik kon vervolgens mijn stukken rustig goedzetten om mijn extra pionnetje te gelde te gaan maken. Toen de stelling in het eindspel open ging kwamen mijn torens binnen en was het snel over.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-02-2004 13:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Coene was een gesloten siciliaan. Ik verbruikte aanzienlijk meer tijd , en tegen het einde miste ik een variant die wellicht tot remise had kunnen leiden. Al met al geen slechte partij maar en volgende keer beter!

20-02-2004 14:32 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voor mij een gemakkelijke avond tegen christov klein. hij offerde op zet 2 een pion die hij niet meer terug won , sterker nog een kwal en een tweede pion volgde. Nu de volgende ronde tegen zijn coach vd Marel. VErder mogen Michiel en Joost het tegen elkaar gaan opnemen. 1 van de twee zal voorlopig afhaken

22-02-2004 13:47 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

VErder mogen Michiel en Joost het tegen elkaar gaan opnemen. 1 van de twee zal voorlopig afhaken


Leg dat eens uit als de uitslag remise is...?

23-02-2004 09:37 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja dat begreep ik ook al niet. Aan de andere kant: je gaat toch gewoon winnen Michiel?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-02-2004 09:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Aan de andere kant: je gaat toch gewoon winnen Michiel?


Ik zei: ALS

23-02-2004 10:28 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik zei: aan de andere kant...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-02-2004 11:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zeg niks.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-02-2004 11:34 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

even...wachten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslag zal alles helder maken!

23-02-2004 16:44 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

beiden tegelijk aan kop na deze ronde is ommogelijk slimmerikken Glimlach

24-02-2004 23:00 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Ik schaar me bij de massa Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik snap het ook al niet.

Na deze ronde haakt 1 van beiden af, dus nu zijn ze geen van beiden afgehaakt.
Joost staat een half punt achter, dus met een half punt achter ben je kennelijk nog niet afgehaakt.
De enige uitslag waarmee het verschil tussen beiden meer dan een halfje is, is wanneer Michiel vW wint.
De opmerking "1 van de twee zal voorlopig afhaken" kan derhalve eigenlijk alleen worden beschouwd als een prognose, of misschien was het wel voorkennis en probeert hij nu te verhullen dat hij de uitslag al weet.
In ieder geval hoop ik door mijn relatief gunstige loting de aansluiting te behouden.

25-02-2004 23:59 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller