Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Advent Of Chess
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Thumb Up! Advent Of Chess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit.

Sinds 1 december kunnen mensen meedoen met een dagelijkse schaakpuzzel. Voor elke puzzel die je goed oplost krijg je een 'ticket' in een loterij waarin je kans maakt om een door Carlsen gesigneerd schaakbord te winnen.

Voor elke puzzel heb je 24 uur om een oplossing te bedenken. Je mag 1 keer een oplossing insturen, en aan het einde van de dag (12 uur) wordt de oplossing vrijgegeven en een nieuwe puzzel gepubliceerd.

Het geheel is omgeven door een prachtig verhaal rondom een schaakdrama dat zich afspeelt op de noordpool, en alle schaakpuzzels zijn geen gewone schaakproblemen maar diverse varianten op schaakpuzzels, zodat ze niet eenvoudig door een schaakcomputer kunnen worden opgelost.

Aanrader, heel erg leuk om te doen. Ik moet wel zeggen, we zijn nu bij dag 17 en de puzzels beginnen heel erg moeilijk te worden.

https://www.adventofchess.com/

Veel puzzelplezier!

PS: dag 17 kom ik niet uit. Mocht iemand hem vinden... een hint zou fijn zijn!

PS2: er wordt ook aardig wat over gechat in onze discord. Dus ook daar is iedereen van harte welkom.

https://discord.gg/EJVk5q5Qgd

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

17-12-2023 18:52 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

RE: Advent Of Chess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


PS: dag 17 kom ik niet uit. Mocht iemand hem vinden... een hint zou fijn zijn!


Ik heb de opgave bekeken. Hint: en passant.

17-12-2023 21:26 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

RE: Advent Of Chess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel

Quote


PS: dag 17 kom ik niet uit. Mocht iemand hem vinden... een hint zou fijn zijn!


Ik heb de opgave bekeken. Hint: en passant.


Ja, ik heb wel 3 mogelijke laatste halfzetten. (Idd en passant.) Probleem is: wat kan in hemelsnaam de eerste zet van zwart zijn geweest? Het lijkt onmogelijk.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

17-12-2023 21:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

RE: Advent Of Chess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander

Quote

Originally posted by Chiel

Quote


PS: dag 17 kom ik niet uit. Mocht iemand hem vinden... een hint zou fijn zijn!


Ik heb de opgave bekeken. Hint: en passant.


Ja, ik heb wel 3 mogelijke laatste halfzetten. (Idd en passant.) Probleem is: wat kan in hemelsnaam de eerste zet van zwart zijn geweest? Het lijkt onmogelijk.


Ok, dan de volgende hint: aftrekschaak.

17-12-2023 21:48 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow, kwartje is eindelijk gevallen!! Ik heb hem.

Wat uiteindelijk de doorslag gaf was iemand die zei dat de puzzel lijkt op de retro puzzel uit opgave 12.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 17-12-2023 at 22:40.

17-12-2023 22:36 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller