Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Gert Legemaat scoort 85% in clubkampioen simultaan 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Gert Legemaat scoort 85% in clubkampioen simultaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maandag mocht Gert alweer voor de 11de keer in zijn lange carrière bij de Delftse Schaakclub een simultaan geven ter ere van zijn clubkampioenschap. Hij nam het op 17 borden op tegen clubleden en andere gegadigden terwijl er in de Filmzaal een snelschaaktoernooitje werd afgewerkt door eenzelfde aantal schakers. Herman Zonderland was aanwezig met de camera om dit evenement vast te leggen. De uitgebreide uitslag volgt, maar als jij meegedaan hebt zou het ook erg leuk zijn als je kort zelf wat deelt over de partij.

Ook voorzitter Henk Stipdonk neemt deel aan de simultaan.
Ook voorzitter Henk Stipdonk neemt deel aan de simultaan.
Slimme simultaanstrateeg Gert speelt overal verschillende openingen.
Slimme simultaanstrateeg Gert speelt overal verschillende openingen.
Bert, René en Gerard diep in gedachten verzonken.
Bert, René en Gerard diep in gedachten verzonken.
Victor houdt het bescheiden.
Victor houdt het bescheiden.
p de achtergrond snelschaakgeweld in de Filmzaal.
p de achtergrond snelschaakgeweld in de Filmzaal.
De linies ontmoeten elkaar op het bord van Victor.
De linies ontmoeten elkaar op het bord van Victor.
Ook de jeugd is niet onvertegenwoordigd.
Ook de jeugd is niet onvertegenwoordigd.
Nagelbijtende spanning.
Nagelbijtende spanning.
Op de voorgrond is de eerste partij al beslecht in het voordeel van Gert.
Op de voorgrond is de eerste partij al beslecht in het voordeel van Gert.
Stilstaan bij het bord, er wordt gerekend.
Stilstaan bij het bord, er wordt gerekend.
Het overzicht.
Het overzicht.
Met de hoofden in de handen.
Met de hoofden in de handen.

26-08-2023 11:36 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij mijn partij tegen Gert op lichess: Gert-Tom
Op de 25e en 26e zet miste Gert een tactische wending waarna ik een kans had.

27-08-2023 16:07 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert wist 13 partijen te winnen.
Daarnaast speelde hij remise tegen Henk Stipdonk, Willem de Koster en Alexander Bruschke.
Zijn verliespartij tegen Tom Broekhuizen is hierboven via lichess na te spelen.

29-08-2023 08:50 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Wybe Sierksma
DSC-lid


geregistreerd: 25-08-2022
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de simultaan speelden Gert en ik een leuk potje schaak. Knap ingewikkeld, vonden we allebei. Aanvankelijke overspeelde Gert me, maar na een te optimistisch paardoffer en wat foutjes van zijn kant kwam ik gewonnen te staan. Ik zag de winstvarianten niet en verprutste vervolgens ook nog de remise, zodat de beste schaker won.
https://lichess.org/study/IDjN93I6

01-09-2023 19:31 Wybe Sierksma is offline Send an Email to Wybe Sierksma Search for Posts by Wybe Sierksma Add Wybe Sierksma to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller