Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie V9: Gert slaat toe, Kees Venema terug op de club
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne Competitie V9: Gert slaat toe, Kees Venema terug op de club Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er werden 27 partijen gespeeld in de interne competitie... (later meer)

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Richard Oranje1-0
2Jouke van Gosliga-Jorick Laan1-0
3Ted Barendse (J)-Alexander Bruschke0-1
4Kees van der Meer-Wim Kortis˝-˝
5David Boersma-Shandijean Shindi1-0
6Ansh Jakhari-Shiraz Alhasan (J)1-0
7Michael Stoops-Erik Both˝-˝
8Nikolaas Verhulst-Henk van den Belt1-0
9Willem-Jan van den Broek-Christophe Rebreyend˝-˝
10Julian Oskam-Albert Kemeling1-0


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom van der Zanden-Mats Borgen˝-˝
2Corniel Nobel-Bernard Bot1-0
3Ahmad Diab Diaz-Theo Rekveldt˝-˝
4Simon Broos-Edgar Huisman1-0
5Victor van der Kloet (J)-Gerard Bilars1-0
6Thomas Bredewoud-Rob Smits (J)1-0
7Jan van de Donk-Jan van den Bolt1-0
8Shyam Balasubramanian-Jason van Oudheusden1-0
9Konstantin Sidorov-Bauke Schenkelaars0-1
10Victoria Kucherenko-Henk Stipdonk0-1
11Kees Venema-Hugo van der Laan1-0


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-Bert van der Willik1-0
2Wim Meijer-Arzhang Davazdahemami1-0F
3René Weerts-Ferdinand Schreuder0-1
4Ernst Hanewald-Simon Dirkse0-1
5Bharadwaj Tallapragada-Frank de Zwart0-1
6Loucas-Afshin Loni0-1


Voor de stand van de interne competitie zie: tussenstand

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lars Visser on 09-05-2023 at 16:03.

09-05-2023 16:03 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Avontuur... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kortis en ik hadden eerder gespeeld in de Interne van DSC, maar we hebben ook extern een partij gespeeld: in de Hoofdklasse (wat nu de Meesterklasse is) in 1986 bij de wedstrijd Amstelveen - DD. Ik kreeg maandag de indruk dat hij zijn fraaie winstpartij van toen even vergeten was.

Kortis speelde een opening die ik niet kende, en ik had de keuze tussen de normaalzet Pc3 en een onduidelijk gambiet Pb5. Sterke schakers kiezen voor Pxc6, niet gezien. Pc3 verliest (dat zag ik ook niet) en ik koos Pb5, avontuur. Zwart sloeg met de Dame een Toren op a1, wit sloeg met een Paard een Toren op a8, kortom, een zooitje.
Ik had twee pionnen voor een stuk, maar heb iets gemist. Kortis ontwikkelde keurig zijn stukken, stond met zijn materiaaloverwicht op winst, en dwong door elegante en sterke dreigingen dameruil af. Daarna had hij een gemakkelijk gewonnen toreneindspel. Dat bleek wel gemakkelijk, maar niet gewonnen. Dus ik ben weer ontsnapt.

Wederom een genoeglijke schaakavond. Of ik win of verlies, het maakt me niet zoveel uit (en ik slaap er steeds goed op).
Van de laatste 23 partijen heb ik er 26 moeilijk gestaan, en 29 zijn er remise geworden. Of zo.
Het melkpak, ik kan het ook niet helpen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by winfvdm on 10-05-2023 at 19:22.

10-05-2023 08:41 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller