Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Derde ronde OPK ongekend spannend
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Derde ronde OPK ongekend spannend Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de derde ronde van het OPK was het ongekend spannend. Nu de eerste schifting had plaatst gevonden stonden er een interessante partijen op het programma.

Titelverdediger en ratingfavoriet Jan-Willem de Jong wist zijn partij te winnen, net als Henk Happel. DSC-er Walter Anema hield Mark Irwin op remise en Dolf Beltz versloeg Joost Mellengers.

Helaas verloor Arno Wiersma, die de vorige ronde nog verrassend wist te winnen van Richard Oranje.

stand na 3 ronden
indeling 4e ronde

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-02-2004 23:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf verloor ik. Na een interessante opening had ik de keuze om af te ruilen naar iets wat zeer saai remise leek. Ik besloot dat niet te doen. Dit bleek onverstandig. In een combinatie verloor ik zwaar hout en gaf op.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-02-2004 12:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik won tegen Coene (2061) ondanks dat ik hem een onnodige kans gaf op een betere stelling. De DSC-ers aan kop:
Ik 3: Anema,Beltz,Weenink,Michielsen,Van Dop(?), Vlam(?) 2.5
Wat heeft de rest gedaan?

Michiel

06-02-2004 15:30 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arend en Hora kwamen beiden niet verder dan remise. Arend stond optisch zeer goed, maar vond geen opening in de solide zwarte opstelling en bood met nog enkele minuten op de klok remise aan.

Dolf won knap een paardeindspel met een pion meer van Joost Mellegers, Jan Willem de Jong in een Grunfelder snel van Diederik van Rappard. Timon van Dijk won ergens een kwaliteit in het eindspel en liet Paul Brasser vervolgens kansloos. Henk Happel en Dennis Ruijgrok wonnen van respectievelijk Erik van de Marel en Arnos Wiersma.

Walter Anema speelde een boeiende remise tegen Mark Irwin en Richard van Oranje won eenvoudig van ondergetekende. Teun Timmerman liet zich in tijdnood lelijk beetnemen door Willem Broekman. Geloof dat ik de bovenste borden dan wel heb gehad.

Neem aan dat de indeling voor de 4e ronde zondag bekend is.

René.

__________________
I play against pieces

06-02-2004 18:48 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik gaf in tijdnood een vorkje Lekker! weg, zeg maar. Kwaad
Mijn tegenstander speelde een c3-siciliaan. Althans, dat dacht ik. Wel, c3 zat erbij, da's waar. In de partij gevolgd door d3?! c4?! pa3-c2, Lb5 en weer terug naar f1, Ph2-f1 [paar keer dansen met je eigen loper].
Ik werd, waarschijnlijk precies volgens Wit plan, aardig geprovoceerd door deze zooi, maar het resulteerde in een gewonnen stelling voor mij. Gelijk materiaal in de Fritz-doos leverde toch een -1,8 waardering op.
Verliezen tegen iemand met 300 ratingpunten meer is geen schande, maar op zo'n manier... Ik heb mezelf herhaaldelijk voor de kop geslagen na afloop. Huil 2 Depri

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-02-2004 18:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindelijk weer een 2200 + speler verslagen.
Helaas niet overtuigend, maar de overwinning telt. Kreeg de afruilvariant van het damegambiet tegen me, wat meestal leidt tot een plusje voor wit. Speelde daarom maar een profylactische g5 om de stelling wat te openen. Daarna maar stand gehouden en de te optimistische zetten en daden (remise afslaan!) van mijn tegenstander langszaam afgestraft.

Ik heb dus 2 uit 2 plus een bye. Dus ronde 4 kom maar op.

06-02-2004 20:37 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb gewonnen. Gelijkwaardige stelling met zwart tegen Nico in een c3-siciliaan. Ik had echter iets meer ruimte, en ik had de mogelijkheid te breken, hij niet.

Ik heb hem nog niet in Fritz kunnen stoppen aangezien mn harddisk kaput is, maar ik vermoed dat ik een licht plusje had, maar niet over de -1 in fritz termen uitgedrukt.

Ik heb dus 2 uit 3; in ronde 1 verloren van de heer Mellegers. Nu met wit tegen Eric van der Marel. Iemand die iets van hem afweet?

07-02-2004 19:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op 1. d4 volgt bij hem het Koningsindisch.
Op de vierpionnenvariant laat hij op Le2 Lg4 volgen.
Maar meer weet ik niet. Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-02-2004 16:12 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat we redelijk gelijkwaardig uit de opening kwamen gaf mijn tegenstander in het middenspel een kwal weg, en was de weg naar winst niet moeilijk meer.

Nu speel ik met zwart tegen Igor Koene...iemand enig idee wat hij speelt?

09-02-2004 09:41 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn gewaardeerde teamgenoten Martin en Elguapo hebben inmiddels een e-mail ontvangen met de partijen die ik van hun tegenstanders had.

Maar kan iemand mij verellen wat de indeling is? Ik heb hem ditmaal namelijk niet mogen ontvangen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-02-2004 10:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jan Willem Jan Willem is a Male
forumlid


geregistreerd: 15-05-2003
aantal berichten: 18

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://www.cosmosian.cistron.nl/OPK/uits...ing_ronde_4.txt

__________________
Een vriendelijke groet,
Jan Willem

09-02-2004 11:39 Jan Willem is offline Send an Email to Jan Willem Homepage of Jan Willem Search for Posts by Jan Willem Add Jan Willem to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi dan kan ik de info op onze site ook weer updaten:

stand na 3 ronden
indeling 4e ronde

(Dit alles is natuurlijk de vinden onder schaken >> Toernooien)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-02-2004 12:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller