Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Alternatief voor Interne: Online Blitz toernooi 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Alternatief voor Interne: Online Blitz toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is er interesse in een online schaaktoernooi vanavond? Ik start om 20.15 uur vanavond een blitz toernooi op lichess voor DSC-ers. Om mee te doen registreer en/of log in op www.lichess.org.

Het toernooi is prive, dus je hebt een wachtwoord nodig ! Het wachtwoord is Delft

Hier is de directe link naar het toernooi: https://lichess.org/tournament/4uaRE72n
Je kan ook handmatig zoeken in het tijdschema van toernooien.


De regels staan uitgelegd op de toernooisite. Het komt er op neer dat de winnaar de meeste punten verzameld in 45 minuten online blitz (5 minuten + 0 seconden). De indelingen gaan automatisch. Hoe meer mensen mee doen des te leuker.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Jouke on 16-03-2020 at 15:20.

16-03-2020 10:57 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En voor wie liever rustig wat wil lezen heeft New In Chess het laatste nummer online beschikbaar gesteld !

https://browserclient.twixlmedia.com/644...5d030073/202002

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Jouke on 16-03-2020 at 12:28.

16-03-2020 12:27 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weinig deelnemers maar toch best geslaagd voor de eerste keer! Uiteindelijk zijn het 2 toernooien geworden. Beide gewonnen door Wim Kortis. Ik zal volgende week weer een toernooi opzetten. Vooral allemaal meedoen.

16-03-2020 22:02 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk initiatief! Ik lees het nu pas, anders was ik wel even online komen spelen gisteravond. Het is allemaal even wennen; de hele dag thuiswerken enzo. DUs gisteravond heb ik de pc even gelaten voor wat ie was.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-03-2020 11:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteindelijk waren er gisteren totaal 37 deelnemers, wat ik voor een eerste keer (na clubbrede communicatie) een behoorlijik aantal vind!

Ter info: er wordt nu in klein comite gekeken naar de manier waarop we dit vanaf nu gaan organiseren. Niet iedereen was nl. gecharmeerd van het tempo (gisteren 5 minuten pppp). Dus er wordt gekeken naar speeltempo.
Een van de ideeen is om (ook) een rapidtoernooi te organiseren. We horen graag hoe de leden hierover denken! Alle input is welkom!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

24-03-2020 13:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 908

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oi, ik lees dit nu pas (ik kon deze website om duistere redenen een tijdje niet bereiken), maar goed initiatief!

Ik zou zeker wel te porren zijn voor DSC toernooien op Lichess. Mijn voorkeur zou uitgaan naar 15+15, maar elke time control is best wat mij betreft. Glimlach

Voor wie het wil weten, dit is mijn Lichess account:

https://lichess.org/@/Molurus

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

25-03-2020 12:47 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nieuwe links voor aankomende maandag, 30 maart.

Na het succesvol verlopen toernooi van afgelopen week gaan we volgende week maandag opnieuw een toernooi organiseren. Niet iedereen was gecharmeerd van het snelle speeltempo. Daarom is er ditmaal ook een rapidtoernooi. Je kan nu dus kiezen aan welk toernooi je meedoet.

Om mee te doen dien je een paar eenvoudige stappen te doorlopen:

1. Maak een account aan op Lichess.org

Als je al een account hebt kun je gewoon inloggen op https://lichess.org/ . Heb je nog geen account, dan kun je dit doen door deze link te volgen: https://lichess.org/signup . Rechtsboven kun je desgewenst de taal veranderen in Nederlands door op het op het tandwiel te klikken. Kies een gebruikersnaam en wachtwoord, geef je emailadres op en ga akkoord met de voorwaarden en bevestig door op de knop registreren te klikken. Jouw account is nu actief, en je kan inloggen. Deelname is gratis.


2. Meld je aan voor het blitz of rapid toernooi van 30 maart

Het Blitz toernooi dat is opgezet voor aankomende maandag vind je hier: https://lichess.org/tournament/zz0KeEHM . Bedenktijd is 3 minuten + 2 seconden per zet.

Het Rapid toernooi dat is opgezet voor aankomende maandag vind je hier: https://lichess.org/tournament/i4JDVPtU . Bedenktijd is 15 minuten + 10 seconden per zet.

Om deel te nemen klik je op de groene knop "Join" of in het Nederlands "Neem Deel". Vervolgens wordt om een wachtwoord gevraagd. Het wachtwoord isvoor beide toernooien: Delft. Voer dit in, en je hebt je aangemeld voor het toernooi.


3. Speel mee

Zorg dat je maandag om 20 uur klaar staat voor de computer op de toernooipagina. Je hoeft niks te doen. Je wordt automatisch ingedeeld tegen een tegenstander. Als de partij is afgelopen wordt je vanzelf opnieuw ingedeeld. Het Blitz Toernooi duurt 1 uur en 40 minuten, het Rapid Toerooi duurt 2 uur. Wie de meeste punten heeft verzameld in die tijd is de winnaar. Je kan de regels nog doorlezen op de toernooipagina.

Vanaf nu dus elke maandagavond om 20.00 uur een DSC-snelschaaktoernooi online!

Veel plezier!

26-03-2020 08:55 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sander, ik begrijp dat jij geen mails van me krijgt? Je zit wel in de DSC- malinglist, worden mijn mails wellicht als SPAM gezien?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

26-03-2020 10:42 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 908

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Sander, ik begrijp dat jij geen mails van me krijgt? Je zit wel in de DSC- malinglist, worden mijn mails wellicht als SPAM gezien?


Hee Ted. Geen paniek... ik ontvang ze wel. Glimlach Ik had ze alleen wat laat gezien, ik kijk niet heel vaak naar mijn prive mail. Excuus voor de verwarring!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

26-03-2020 13:41 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb van beide Lichess-varianten (jeugd en senioren) voor de duidelijkheid een nieuwsbericht gemaakt.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

28-03-2020 11:11 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor het geval dat mensen over de aankondiging heen kijken de nieuwe links voor vanavond:

Donderdag 9 april 20 uur [Chess960 schaken] Blitz 3 minuten + 2 sec (1u 40m lang)
https://lichess.org/tournament/mAic67OG


Donderdag 9 april 20 uur [normaal schaken] Rapid 10 minuten + 5 seconden (1u 40 m lang)
https://lichess.org/tournament/VplUhqU1

09-04-2020 07:18 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk! Ik doe denk ik wel mee. Was de laatste tijd al af en toe chess960 aan het spelen.

Zijn de toernooien trouwens open voor iedereen?
M.a.w. maken we ze bekend?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 09-04-2020 at 09:05.

09-04-2020 09:05 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De toernooien zijn niet open, want het is vergrendeld met een wachtwoord (dat is: Delft) , maar het staat iedereen vrij dat wachtwoord te delen aan vrienden/kenissen. Maar zo blijft het een beetje lokaal.

09-04-2020 11:21 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, ik zag dat er een WW op zat, maar ik vroeg me af waarom. Ik snap dat je misschien niet random iedereen wilt, dus daarom dat ik ook "Nederlandse" toevoegde.

09-04-2020 17:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De keuze voor een wachtwoord is precies dat. Dat er dus geen random mensen meedoen. Je kan op lichess precies zien welke toernooien op dit moment en komende uren gespeeld worden, en het staat dan iedereen vrij over de hele wereld om dan in te stappen. Misschien is die instroom zeer klein, en kan het ook zonder wachtwoord. Ik hoor geluiden dat mensen het fijn vinden te weten tegen wie ze spelen. In die zin heeft het nut een wachtwoord te gebruiken. De gebruikersnamen worden beetje bij beetje steeds meer ontmaskerd, zodat je echt weet tegen wie je speelt. Je opmerking over Nederlandse is denk ik weggevallen in een correctie op je bericht. Bedoel je dat je een toernooi kan beperken tot Nederlandse deelnemers? Dat was mij niet bekend.

12-04-2020 11:46 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 908

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Edit: nvm, was al gezegd. Glimlach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 13-04-2020 at 18:20.

13-04-2020 18:19 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De reden dat ik het vroeg was omdat het, zeker op de donderdag, niet zo druk is tot nu toe.
Dus daarom dacht ik dat het uitnodigen van naburige clubs o.i.d. wellicht een optie was. Ik weet niet hoe druk het gisteren was?

(@Jouke, Nee, ik neem aan dat het niet mogelijk is om alleen Nederlanders uit te nodigen. Maar we hebben een wachtwoord, dus als je dat in een Nederlandstalig nieuwsbericht zet...)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 14-04-2020 at 17:13.

14-04-2020 17:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net een account op lichess aangemaakt. Ik ga er proberen bij te zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-04-2020 18:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen maandag was niet heel druk. Ik geloof 10 blitz en 20 rapid. Dat is ongeveer wat we ook op de donderdag hebben, maar normaal gesproken is de maandag drukker. Mogelijk omdat het 2e paasdag was, of omdat de aankondiging moeilijker te vinden was (geen mail).
Over andere clubs benaderen: De charme, mijns insziens, is dat je de persoon kent tegen wie je speelt. Een beetje inmenging is wel gewenst, maar het moet niet de overhand krijgen (nee, ik stem geen PVV). OPk-ers zullen ook uitgenodigd worden voor de donderdag. Om lokaal verenigingen uit te nodigen (bijv. WSC, Promotie, DD?) ga ik wel even overleggen met Herman, Antoon, Tjerk, Rene, jou en Ted per mail.

Er is trouwens een alternatief die veel groter en opener is namelijk de King Keres Blitz Arena waar 100+ mensen aan mee doen, georganiseerd door die 2 verenigingen.

15-04-2020 07:52 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat er gewoon standaard een aankonding op de website moet komen, en wellicht ook elke keer een kort verslagje? Met wellicht een paar leuke partijfragmenten?!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-04-2020 15:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller