Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (5): Michiel van Woerden handhaaft koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (5): Michiel van Woerden handhaaft koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel van Woerden de koppositie in de A-groep nog steeds in handen na een remise tegen Martin Glimmerveen. Bent Schleipfenbauer profiteerde met een knappe overwinning op Vincent Oudewaal en volgt Michiel nu op een half punt.

In de B-groep werd de topper tussen Simon Broos en Fausto Molinari uitgesteld in verband met een recent bezoek aan Noord-Italië. De derde koploper, Gerard Bilars, won van Jan Neutel en handhaaft zich dus aan kop.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-03-2020 13:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met alle respect maar ik wil toch (weer) reageren op één van de uitslagen in deze editie van het OPK.

In de 5e ronde is de partij Fausto Molinari - Simon Broos uitgesteld omdat Fausto na zijn bezoek aan Noord-Italië geen risico's wilde lopen. Prima, kan ik me iets bij voorstellen. Maar waarom wordt de partij dan uitgesteld? Het is toch zijn eigen keus om niet te spelen, om er niet te zijn, met andere woorden: om een bye op te nemen? Hij is gewoon afwezig, wat is dan de reden dat deze partij wordt uitgesteld? In het reglement staat een artikel over vooruitspelen, niets over uitstel van een partij. Nu krijgt hij zelfs nog de kans om de partij te winnen... Wat ik hem gun, maar daar gaat het hier niet om. Het heeft bovendien invloed gehad op de indeling van zowel de 5e als de 6e ronde.

In de 4e ronde heb ik mij op de speeldag ziek afgemeld, daar kan ik niks aan doen, is niet mijn eigen keus, kan ik niet een week van tevoren zien aankomen. Toch krijg ik een reglementaire nul.
Is het nou echt zo raar als ik vind dat 'mijn situatie' net zo goed (misschien wel meer, dat laat ik in het midden) in aanmerking komt voor uitstel van de partij?

08-03-2020 22:56 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Simon Broos Simon Broos is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 47

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie hier wel een verschil met afmelden vanwege ziekte. Ik was blij dat Fausto dit probleem had gemeld bij de wegstrijdleider en dat er met mij overlegd is. Om het risico op besmetting van mij, maar ook van alle andere schakers te vermijden. Volgens mij valt dit onder het hoofdstuk nood breekt wet.

09-03-2020 09:10 Simon Broos is offline Send an Email to Simon Broos Search for Posts by Simon Broos Add Simon Broos to your Buddy List
BSchleipfenbauer
forumlid


geregistreerd: 26-02-2020
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn persoonlijke mening is dat hier goed gehandeld is door zowel de wedstrijdleider als de spelers in kwestie; Risico op besmetting van het Corona-virus is het laatste wat wij als kwetsbare schakers willen. Hier is niet gehandeld in het voordeel van Molinari, maar ook met het welzijn van alle andere spelers.

09-03-2020 09:46 BSchleipfenbauer is offline Send an Email to BSchleipfenbauer Search for Posts by BSchleipfenbauer Add BSchleipfenbauer to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan verschillen we duidelijk van mening, waar uiteraard niks mis mee is.
Ik heb geen zin om hier een hele discussie te gaan voeren maar ik wil het hier nog wel eens over hebben met de daarvoor geëigende persoon/personen.

09-03-2020 13:25 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller