Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (4): Michiel van Woerden wint duel om koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (4): Michiel van Woerden wint duel om koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel van Woerden heeft alleen de kop genomen in de A-groep. In een onderling duel versloeg hij mede-koploper Vincent Oudewaal. Michiel staat nu een vol punt voor op een vijftal spelers.

In de B-groep achterhaalden Gerard Bilars en Fausto Molinari koploper Simon Broos, die niet in actie kwam. Met zijn drieėn gaan zij nu aan kop.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-02-2020 09:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie in de uitslagen dat ik een reglementaire nul heb gekregen. Ik heb mij echter telefonisch ziek gemeld en neem aan dat dat geldt als een bye en dus goed is voor een half punt.

24-02-2020 21:47 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk het niet gezien het regelement:

Artikel 2
Het toernooi bestaat uit zeven ronden. Telkens op donderdag om de week. In de eerste vijf ronden is het mogelijk twee maal een bye (een vrije ronde) op te nemen ter vergoeding van ½ punt. Indien een speler meer byes opneemt, of in latere ronden, ontvangt hij hiervoor geen vergoeding. Het opnemen van een bye dient 14 dagen voor de betreffende ronde bij de wedstrijdleiding bekend te zijn.

25-02-2020 09:06 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is allemaal prachtig maar hoe weet ik nou 14 dagen van tevoren dat ik op de desbetreffende speeldag ziek ben? Lijkt me een beetje vreemd om iemand dan een reglementaire nul te geven...

25-02-2020 10:50 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Han Nicolaas
Ik zie in de uitslagen dat ik een reglementaire nul heb gekregen. Ik heb mij echter telefonisch ziek gemeld en neem aan dat dat geldt als een bye en dus goed is voor een half punt.


Zodra de indeling is gepubliceerd op de donderdag tussen de speelronden, kan geen bye meer worden opgenomen. Natuurlijk kan iemand ziek worden, en daardoor niet komen. Maar dat levert dan niet alsnog een half punt op.

Aan de ene kant voelt dat wellicht hard, aan de andere kant voorkomt het ellende met spelers die op het laatste moment om strategische redenen toch maar niet komen door zich bijvoorbeeld ziek te melden. Voor de zekerheid: daar beschuldig ik jou niet van. Maar ik kan voorspellen dat als de regels dat toestaan, er mensen zijn die daar gebruik/misbruik van gaan maken.

De regels zijn wat dat betreft helder geformuleerd en ik heb eerder in het toernooi om vergelijkbare redenen al spelers een 0 gegeven.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 25-02-2020 at 11:48.

25-02-2020 11:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Resultaat is in wezen totaal onbelangrijk. Je moet kijken naar de partijen. Tenzij je rating zodanig is gezakt/gestegen dat je chronisch te laag of te hoog wordt ingedeeld.

25-02-2020 11:52 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ok duidelijk Arno. Ik zal proberen de 5e ronde niet ziek te zijn...

25-02-2020 12:00 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"Resultaat is in wezen totaal onbelangrijk", dat is zo ongeveer wel het laatste dat je tegen een schaker moet zeggen Henk. In de categorie: "Het is maar een spelletje"...

25-02-2020 14:12 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller