Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC KNSB Bekerteam prakt DD
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC KNSB Bekerteam prakt DD Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DD kwam niet in de sterkste opstelling op. Wat wij op bord 4 na wellicht wel deden. Op bord 4 viel wel het 1e punt te noteren. Na een slechte opening van mijn kant, koos zwart gelukkig niet voor de pionwinst maar wikkelde af naar een ogenschijnlijk gelijk eindspel. Enkele duidelijk mindere zetten later van zwart stond wit eigenlijk prima. 2 groepjes van 3 pionnen tegen 3 van 2 is voor de Euwianen onder ons een groot plezier. Zo ook voor mij. Zwart hielp mee door f5 en later h5 te spelen waardoor ik mijn paard van e2 naar g5 kon omspelen. Dit gaf zoveel druk bij zwart dat hij pardoes in een zelfmatnet stapte met Kf5 om vervolgens mat in 3 te gaan. 0-1

Als 2e was IM Joost klaar die Mitaev kansloos liet. Joost won uiteindelijk een paard op de onderste rij door hem met 2 torens en koning aan te vallen. Een toren en Koning was onvoldoende dekking voor het paard 0-2.

Dennis bracht de winst binnen in een vreemde partij van witte kant. Een g4 tegen het hollands werd door Dennis uitstekend opgevangen en uiteindelijk werden alle velden van Dame en Loper tegenpartij afgenomen en won Dennis een stuk en de partij.

FM Joost had een dame en paard tegen 2 torens plus loper en heeft dit na mijn vertrek ook nog tot winst gevoerd. 0-4.

Op naar de vierde ronde tevens halve finale van de poule fase.

 DD2096-DSC Delft22490-4
1Mityaev, Alexandr2187-Michielsen, J.R. Joost24030-1
2Prakken, Gerrit2163-Ruitenburg van, J. Joost23040-1
3Romkes, Gosse2028-Ruijgrok, D.A. Dennis22840-1
4Kuiper, Leo2007-Oranje, R. Richard20050-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-01-2020 at 23:49.

29-01-2020 16:56 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes mannen, congrats!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

30-01-2020 08:49 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller