Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Voorwaarde voor pinnen bij zaterdagwedstrijden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Voorwaarde voor pinnen bij zaterdagwedstrijden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens de KNSB-ronde van 14 december j.l. is de mogelijkheid geboden, betalingen bij de bar te pinnen. Pinnen zal steeds belangrijker worden, ook voor betalingen van kleine bedragen. Daarenbuiten heeft de bar minder gedoe met te weinig wisselgeld (de bar heeft wel eens geen 1-Euromunten meer, bijvoorbeeld).

Er is een tweetal nadelen, die ik hier kort aangeef.
1. Indien de techniek goed werkt, lijkt het iets meer tijd te kosten voor de barbezetting. Dat is geen voordeel, want zaterdag achter de bar betekent, indien we met twee personen zijn, stevig doorwerken. Ophalen van kopjes, glazen en flesjes; leeghalen van de afwasmachine - spoed! want hij moet direct weer gevuld worden - ; koffie en theewater maken; en bijvullen koelkastvoorraden: het moet allemaal gebeuren tussen het klanten helpen door. Zowel Hugo van der Laan als Simon Broos kunnen bevestigen dat we druk bezig zijn achter de bar.
2. De apparatuur werkt niet of nog niet probleemloos. We zijn op die middag met zijn tweeen bezig geweest om de apparatuur uit haar coma te wekken door middel van kloppen, scherm vegen, schudden en aanmoedigen, terwijl er bij de bar klanten wachtten, die hun bedenktijd liever aan hun partij hadden besteed en de afwasmachine hoognodig uitgeruimd moest worden om de hoeveelheden gebruikt servies te kunnen wegwerken.
Dat is stress.

Ik taxeer dat DSC met haar tijd mee wil gaan door pinnen aan de bar mogelijk te maken. DSC-ers en ook tegenstanders stellen dat waarschijnlijk op prijs.
Voorwaarde daarvoor is vlekkeloos werkende apparatuur. Storingen op de apparatuur moeten onzes inziens, gezien de huidige drukte aan de bar, vermeden worden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 21-12-2019 at 11:59.

21-12-2019 11:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pinnen voor een kopje koffie van 80 cent lijkt me eigenlijk ook best overdreven.

Het zou denk ik beter werken als er wordt opgeschreven en dan aan het einde van de avond (of middag) de hele rekening pinnen.

PS: ik probeer overigens mijn kopje zoveel mogelijk te hergebruiken, wel zo makkelijk voor iedereen. Glimlach En aangezien ik mijn koffie zwart drink heb ik ook geen schoteltjes nodig. (Dat zou ik misschien wat actiever kunnen aangeven, scheelt weer vaat.)

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

22-12-2019 11:39 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller