Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-K4 - Sliedrecht 2 4-4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

DSC 4 - Sliedrecht 2 4-4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 - Sliedrecht2
Het werd een lange dag.
Na vieren pas de eerste uitslag. Pieter's tegenstander ging door zijn vlag in een hele slechte stelling. Edgar gebruikt het hollands om de witte koning te belagen, hij zag een loperzet over het hoofd verloor: 1-1 Jan Bosma aan bord 1 had het in het begin wat moeilijk leek het, maar de stelling werd bij elke keer kijken beter en beter. Hij won een pion en de partij. Gert stond de hele tijd beter en won (zo doet hij dat vaak). 3-1 voor ons dus en toen werd het even stil.

Kees aan bord 2 stond twee pionnen voor maar had een slechte stelling met weinig kans op verbetering. Zijn tegenstander rondde zakelijk af: 3-2. Peter had een lastige pion op e3 eindelijk verwijderd maar dat ging ten koste van de stelling. Op het eind had hij een toren en paard tegen toren en 4 pionnen. Dat is in de praktijk niet tegen te houden 3-3.

Willem Jan had zoald gewoonlijk weer geen saaie partij (met twee dame promoties) maar dit keer zat hij niet aan de goede kant. 3-4. Arno had een zware partij, won materiaal en kwam op het einde tot 3 tegen 3 pionnen (die als een V tegenover elkaar stonden) ongelijke lopers en Arno had nog een paard. De winst was in de praktijk nog niet zo simpel. Na veel heen en weer geschuif won hij het pionneneindspel om 7 uur: 4-4



Er had wat meer voor ons in gezeten, maar daar dacht de tegenpartij bij de uitgang anders over.
De gedetailleerde uitslagen staan op de:
KNSB Site.

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 04-11-2019 at 17:17.

03-11-2019 10:01 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi uitgespeeld, Arno, alhoewel ik het einde niet meer gezien heb.

Ik weet niet zeker of dit de stelling was, maar ik dacht dat Ld8 winnend was op dat moment. Vanaf de zijlijn is altijd makkelijk praten natuurlijk. Zoiets:

__________________
Erro ergo sum.

03-11-2019 13:08 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wedstrijd werd vooraf gezien als een vierpunten-wedstrijd. Dan is 4-4 een logische uitslag.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

03-11-2019 15:04 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms toont een partij maar weer eens aan dat je nog niet zoveel van het spelletje begrijpt. De opening was van mij veel te snel gespeeld (ik schoof nogal veel door deze ronde), en het aantal niet werkende plannen dat ik gespeeld heb tezamen met het aantal afgewezen varianten die gewoon goed waren, geeft aan dat ik de training van maandag hard kan gebruiken. Gelukkig kwam het punt alsnog binnen, en gelukkig ligt Sliedrecht niet al te ver van Delft. Zodat mijn tegenstander, die ik met mijn onkunde flink heb opgehouden, toch niet extreem laat thuis was.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 04-11-2019 at 00:41.

04-11-2019 00:38 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller