Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2018-2019 » Interne competitie (V8): Hevige strijd om koppositie in de B-groep
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V8): Hevige strijd om koppositie in de B-groep Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de B-groep waren aan kop een aantal spannende potten. Jan Frissen (2e) mocht met wit aantreden tegen Corniel Nobel (3e), en koploper Henk van der Belt nam het op tegen Mattia Bianchi (8e). Corniel Nobel wist zijn positie te versterken door Jan te verslaan. Aangezien ook Henk won, gaan beide heren nu ruim aan kop.

Acher hen verloor René Weerts in zijn kenmerkende alles-of-niets stijl de aansluiting met de koplopers na een nederlaag tegen jeugdleider Victor van der Kloet. Adrián Sanz Mora debuteerde in de interne competitie met een remise tegen Zimo Sibbing.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Mattia Bianchi-Henk van den Belt0-1
2Jan Frissen-Corniel Nobel0-1
3René Weerts-Victor van der Kloet0-1
4Gerard Bilars-Henk Stipdonk½-½
5Hugo van der Laan-Brent van Dusseldorp0-1
6Maarten Kwaaitaal-Kees Korving0-1
7Zimo Sibbing-Adrián Sanz Mora½-½
8Shyam Balasubramanian-Jan van de Donk½-½
9Raymond Thomas-Stijn Berghout1-0
10Cock Hazeu-Kees Venema0-1
11Khaled Elsandel-Ed Eveleens1-0


In de A-groep boekte Jouke van Gosliga een knappe overwinning op Bob Voogt. Ook Tjerk Albregtse boekte een mooi resultaat met een remise tegen Kees van der Meer. Hans Zwartveld wist in een prachtige partij Rob Smits te verslaan.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Jouke van Gosliga0-1
2Tjerk Albregtse-Kees van der Meer½-½
3Theo Rekveldt-Ted Barendse0-1
4Arjan Drenthen-Arend Bosma1-0
5Rob Smits-Hans Zwartveld0-1


In de C-groep deden Khaled Elsandel en Lito van Reede uitstekende zaken. Jorn Rigter debuteerde in de interne en deed dat met verve; hij versloeg Aad de Jong.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-Lito van Reede0-1
2Ernst Hanewald-Simon Dirkse1-0
3Sumit Ganguly-Edgar Huisman1-0
4Sachin Singare-Arzhang Davazdahemami0-1
5Aad de Jong-Jorn Rigter0-1
6Bert van der Willik-Eric Wagter0-1
7Jan Torenstra-Ruben Beumer½-½
8André Bruinink-Hans Hendriks0-1
9Jan van der Kolk-Bart van Cleef½-½
10Herman Zonderland-Paul van Riet0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Corniel on 09-05-2019 at 10:50.

07-05-2019 11:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had leuke pot tegen Jan Frissen. Ik was super-gefocust (dat heb ik net al te vaak) en de zetten kwamen als vanzelf. Met 21...c4?? een grote blunder gemaakt, maar gelukkig heeft Jan die niet afgestraft.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-05-2019 11:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller