Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Onvermijdelijk gelijkspel tussen DSC-H6 en Promotie 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Onvermijdelijk gelijkspel tussen DSC 6 en Promotie 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen maandag 18 februari moest er, na twee nederlagen tegen de nummers 1 (DD 3) en 2 (Novelty Destroyers 2), weer eens gewonnen worden door DSC6. Dat moest toch kunnen in eigen huis tegen Promotie 4, dat nog geen wedstrijdpunt gepakt had. Het mocht echter niet zo zijn. De 4-4 einduitslag leek in de sterren geschreven te staan...

Jan speelde weer eens subliem, zag echter mat in twee over het hoofd en gaf tot overmaat van ramp in een gewonnen eindspel zijn toren weg: 0-1 (waar het 1-0 moest zijn).

Arzhang's partij heb ik niet goed in de gaten kunnen houden, maar hij bleek een zeer goede stelling uit handen gegeven te hebben. Ontroostbaar stond hij aan de bar, waar René het nog even ongegeneerd bij hem inwreef. Wat een lol had dhr. Poots om de misère van zijn teamgenoot. Tja... Zo gaat dat bij DSC6. (Het stond nu 0-2, terwijl het 2-0 moest zijn.)

Over René gesproken, hij speelde waarschijnlijk kwalitatief de meest verantwoorde partij. De saaie drol kwam een pion achter en een pion voor en behaalde uiteindelijk zijn ultieme doel: remise. Chapeau!

Edgar's tegenstander had een mooie V-vorm in zijn pionnenstructuur waar een loper van gelijke kleur middenin stond. Het zag er sterk uit en bovendien zeer esthetisch. Maar alles wat esthetisch is, maakt Edgar kapot. Hij wist uiteindelijk de overwinning binnen te slepen: 1½-2½. (Het had nu 2½-1½ moeten staan.)

Lito's opening was weer eens geweldig. (Zou zijn openingszin in de kroeg ook zo geweldig zijn?) Hij won een stuk, dus ik rekende al op de winst. Echter stond hij later zelfs materiaal achter. Van -5 naar +5... Het werd een volledig terechte remise, waardoor het 2-3 stond. (Het had 3-2 moeten staan.)

Ikzelf speelde mijn tegenstander in de kaart. Mijn koningsstelling werd een puinhoop. Mijn tegenstander verzuimde het echter meerdere keren af te maken. Uiteindelijk kwam ik terug en won de partij. Het stond nu dus volkomen terecht 3-3.

Herman won. Dat kan sowieso nooit de bedoeling zijn. (Het stond dus 4-3 terwijl het 3-4 moest zijn.)

Simon was zoals gewoonlijk als laatste bezig. De laatste keer dat ik zijn stelling bekeek stond hij een pionnetje achter, maar kon hij zijn loper op b6 zetten en zijn twee zwarte torens op de tweede rij krijgen. Ik zag zijn tegenstander al ten onder gaan. Simon prefereerde echter zijn toren weg te geven en kon niet meer standhouden. Hij had dus de gelijkmaker moeten maken, maar omdat het 4-3 voor ons stond i.p.v. 3-4 voor hun, deed zijn tegenstander dat. Zo werd de onvermijdelijke 4-4 eindstand bereikt.

 DSC-H61563-Promotie 415524-4
1T. Albregtse1780-B. van de Graaf17241-0
2J. v/d Donk1720-R.R. Matai16690-1
3E. Huisman1570-M. van Staden sr.15211-0
4R.P Poots1529-J.W. Veldhuizen1644½-½
5S. Dirkse1507-P. Hijma14590-1
6A. Davazdahemami1483-G.M.B. Toxopeus16120-1
7L. van Reede1479-R. de Vries1398½-½
8H. Zonderland1435-C. Schoon13871-0

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 01-03-2019 at 19:57.

26-02-2019 23:16 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor een saaie drol als ik is het lastig om de gedachtenkronkels van de schrijver van dit verslag te volgen, maar saai is het in elk geval niet, dank daarvoor! Draaiend hoofd

27-02-2019 11:59 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is voor mij immer de bedoeling een partij te winnen, maar dat lukt niet altijd. Deze keer lukte dat wel en overtuigend. Volkomen soeverein heb ik mijn partij gewonnen, niets aan gestolen. Dus het stond 4-3, waar het ook op zijn minst 4-3 moest staan!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

27-02-2019 20:16 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een prachtig verslag! Grinnik...
Tjerk, wat is het tegengestelde van een 'saaie' drol?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-03-2019 08:08 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller