Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC HSB-bekerteam verslaat Wassenaar
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

DSC HSB-bekerteam verslaat Wassenaar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een uitwedstrijd tegen het altijd lastige Wassenaar heeft het HSB-bekerteam van DSC gewonnnen, en is een ronde verder in het HSB-bekertoernooi.

Vooraf waren de verwachtingen (gezien de krachtsverhoudingen) hoog gespannen. Die werden niet helemaal waargemaakt, uiteindelijk werd met het kleinst mogelijk verschil gewonnen: 1 1/2 - 2 1/2.

Bram verloor op bord 1 van mede-DSC-er Timo, Enrico won een gelijk eindspel op bord 2 van de voorzitter van Wassenaar, Bob zag een iets betere stelling remise worden, en Ted had vanuit een gelijke opening na een fout van de tegenstander groot voordeel en won.

Later meer?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-12-2018 10:05 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Bram Bram is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2010
aantal berichten: 29

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was inderdaad een spannende wedstrijd! Mijn inschatting was dat Enrico wel wat beter stond in het eindspel, maar dat weet ik niet zeker.
Ik had zelf een knotsgekke partij. Ik werd volledig zoekgespeeld in de opening: Timo had al snel een gezonde vrijpion meer. Zijn enige probleem was zijn ontwikkeling, en ik dacht dat het een goed idee zou zijn om er een stuk tegenaan te gooien voor wat rommelkansen. Hij verdedigde het allemaal prima, maar dat kostte hem wel tijd. Op een gegeven moment stond ik zelfs een toren en een stuk achter, maar zwaar in tijdnood moest hij door een mattruc opeens zijn dame tegen mijn toren geven. Alles lag weer opeens weer open. Uiteindelijk wist hij zijn stukken toch goed te coördineren en won hij toch niet, zeer verdiend gezien de rest van de partij.

11-12-2018 12:22 Bram is offline Send an Email to Bram Search for Posts by Bram Add Bram to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een experimentele openingsopzet kreeg mijn tegenstander moeiteloos gelijk spel. Ook gelijke stelling zijn overigens prima te spelen... Maarc toen hij een vredubbeling van zijn pion toeliet, en als gevolg daarvan zijn koning in het midden achter bleef stond hij moeilijk. je kent dat wel: ik (met wit had alle stukken in het spel, en zwart speelde met twee torens minder (op a8 en h8).

Toen het centrum open ging kostte dat hem een pion, en dameruil een tweede. Uiteindelijk ging de zwarte koning mat op g6.

Daarmee stond het 2-0 voor, en toen Bob remise maakte waren we door!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-12-2018 17:50 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller